Το Lightyear 0 είναι το πρώτο ηλιακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο (SEV) και αποτελεί την έκδοση παραγωγής του Lightyear 1. Μάλιστα, η έναρξη της παραγωγής του θα λάβει χώρα στη Φινλανδία το φθινόπωρο, ενώ αναμένουμε τις πρώτες παραδόσεις το Νοέμβριο του 2022.
Το Lightyear 0 είναι ένα 5θυρο μοντέλο με αεροδυναμικό σχήμα. Μάλιστα, ο συντελεστής της οπισθέλκουσας κίνησης αγγίζει τα 0,19 Cd. Την οροφή του SEV, η οποία έχει έκταση 5 τετραγωνικών μέτρων, καλύπτουν φωτοβολταϊκά πάνελ. Τα φωτοβολταϊκά προστατεύει ένα γυαλί ασφαλείας, το οποίο αντέχει το βάρος ενός ανθρώπου, σύμφωνα με την ολλανδική φίρμα.
Σχετικά με την απόδοση του αυτοκινήτου, γνωρίζουμε ότι η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 160 χλμ./ώρα. Επιπλέον, ολοκληρώνει την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα μέσα σε 10 δευτερόλεπτα. Ακόμη, ζυγίζει 1.575 κιλά και το μήκος του ξεπερνά τα 5 μέτρα. Τέλος, το πλάτος του είναι λίγο περισσότερο από 1,97 μέτρα, ενώ το ύψος φτάνει 1,44 μέτρα.
Τέλος, το νέο μοντέλο διαθέτει 4 ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν σε κάθε τροχό, συνολικής απόδοσης 137 ίππων και 1.200 Nm ροπής.
Lightyear One: Το νέο ηλιακό αυτοκίνητο από την Ολλανδία
Με αυτονομία έως 1.000 χιλιόμετρα το Lightyear 0
Το Lightyear 0 διαθέτει μία μπαταρία χωρητικότητας 60 kWh και προσφέρει αυτονομία 625 χιλιομέτρων. Η Lightyear αναφέρει ότι η κατανάλωση της μπαταρίας αγγίζει τα 10,5 kWh ανά 100 χιλιόμετρα. Επιπλέον, τόσο η αυτονομία όσο και η κατανάλωση έχουν υπολογιστεί με ταχύτητα 110 χλμ./ώρα.
Τέλος, η αυτονομία με μία μόνο φόρτιση μπορεί να φτάσει τα 1.000 χιλιόμετρα, αν κάποιος διανύει ημερησίως 50 χιλιόμετρα, λόγω των συλλεκτών ηλιακής ενέργειας.
Η εσωτερική σχεδίαση του Lightyear 0
Το εσωτερικό του Lightyear 0 είναι σκόπιμα μινιμαλιστικό. Ουσιαστικά στοχεύει στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Διαθέτει, δηλαδή, μόνο μία οθόνη αφής 10,1 ιντσών και τα υλικά επένδυσης είναι βίγκαν.
Τιμή και μέγεθος παραγωγής
Η Lightyear ανακοίνωσε την παραγωγή 946 μονάδων με τιμή 250.000 ευρώ. Ωστόσο, η εταιρεία ετοιμάζει ένα αρκετά πιο φθηνό μοντέλο με τιμή περίπου 30.000 ευρώ, το οποίο θα κυκλοφορήσει τέλη του 2024 με αρχές του 2025.
Ο CEO της Lightyear δήλωσε σχετικά με τη στρατηγική της εταιρείας:
«Το Lightyear 0 προσφέρει μεγαλύτερη εμβέλεια με λιγότερες μπαταρίες, μειώνοντας το βάρος και τις εκπομπές CO2 ανά όχημα».