Έσκασε το λάστιχο εν κινήσει: Τι να κάνετε!

Το να σκάσει το λάστιχο του αυτοκινήτου ενώ κινείστε, είναι μια δύσκολη κατάσταση που απαιτεί λεπτούς χειρισμούς.

Ακούστε το άρθρο

Ακόμα και για έναν έμπειρο οδηγό, το να σκάσει το λάστιχο εν κινήσει είναι ένας εφιάλτης. Όμως πέρα από το να διασφαλίζει ο οδηγός την άριστη κατάσταση των ελαστικών του, μπορεί να έχει κατά νου τις παρακάτω συμβουλές για να γλιτώσει τα χειρότερα.

Φωτιά εν κινήσει: Πώς το αντιμετωπίζω;

Για αρχή ψυχραιμία

Σαφώς το επέλθει το κλατάρισμα σε έναν επαρχιακό δρόμο ή σε ένα σημείο με χαμηλή ταχύτητα, είναι πιο διαχειρίσιμο. Συγκριτικά πάντα με το να γίνει αυτό σε έναν αυτοκινητόδρομο που οι ταχύτητες είναι υψηλές.

Όντας πίσω από το τιμόνι τα παρακάτω βήματα είναι τα πλέον ενδεδειγμένα

  1. Η σημαντικότερη κίνηση που πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να μείνει ψύχραιμος.
  2. Στη συνέχεια πρέπει να προσπαθήσει να διατηρήσει τον έλεγχο του οχήματος. Και το λέμε αυτό γιατί μόλις κλατάρει το λάστιχο, το αυτοκίνητο θα αλλάξει απότομα πορεία. Επομένως ο οδηγός πρέπει να κρατήσει γερά το τιμόνι και να αποφύγει απότομες κινήσεις. Ούτως ή άλλως το αυτοκίνητο δεν θα αντιδράσει κατά τα γνωστά.
  3. Το φρενάρισμα πρέπει να γίνει σιγά, σιγά. Αν το αυτοκίνητο διαθέτει κλασικό χειρόφρενο, σηκώστε το σταδιακά και όχι απότομα.
  4. Στη συνέχεια σιγά, σιγά ο οδηγός πρέπει να κατευθυνθεί στην άκρη του δρόμου, ώστε με ασφάλεια να βάλει τη ρεζέρβα.

Φρενάρεις και τρέμει το τιμόνι; Τι μπορεί να φταίει;

Τι γίνεται όμως αν η ταχύτητα είναι υψηλή;

Εδώ η κατάσταση δυσκολεύει αρκετά, αλλά και πάλι η διατήρηση της ψυχραιμίας είναι ύψιστης σημασίας. Ωστόσο, ο τρόπος αντίδρασης εξαρτάται πολύ και από το αν πρόκειται για το μπροστινό ή το πίσω λάστιχο. Στην περίπτωση που το κλατάρισμα συμβεί στο εμπρός ελαστικό, το αυτοκίνητο θα φρενάρει απότομα. Επομένως ίσως χρειαστεί να μην φρενάρει ο οδηγός και να μείνει σταθερός στο γκάζι για να διατηρήσει τον έλεγχο της πορείας του. Επιπλέον, το αυτοκίνητο θα τραβήξει από την μεριά του κλαταρισμένου ελαστικού, επομένως το τιμόνι ο οδηγός πρέπει να το  κράτα γερά. Επιπλέον θα πρέπει να στρίβει ο οδηγός απαλά προς την αντίθετη κατεύθυνση.

Τώρα αν το κλατάρισμα γίνει σε ένα από τα πίσω ελαστικά, τα πράγματα ζορίζουν. Το πίσω μέρος θα αποσταθεροποιηθεί πολύ, ειδικά αν οδηγός αφήσει απότομα το γκάζι ή πατήσει φρένο. Για αυτό πρέπει να είναι έτοιμος να διορθώσει με το τιμόνι την υπερστροφή (δηλαδή το πίσω μέρος θα είναι ανεξέλεγκτο), και σημαντικό να διατηρήσει την ταχύτητα μέχρι να έχει τον πλήρη έλεγχο. Το φρενάρισμα πρέπει να γίνει σταδιακά.

abb_img