Φρενάρεις και τρέμει το τιμόνι; Τι μπορεί να φταίει;

Σε περίπτωση που το φρενάρισμα συνοδεύει δόνηση στο τιμόνι, είναι αναγκαίο να επισκεφτείτε αμέσως τον μηχανικό σας.

Ακούστε το άρθρο

Το τρέμουλο του τιμονιού μπορεί να έχει προκληθεί για διάφορους λόγους, όπως μια ραγισμένη βάση κινητήρα, στραβές ζάντες ή και χαλαρά μπουλόνια τροχών. Ωστόσο, κανένα από αυτά δεν προκαλεί συνήθως δόνηση στο τιμόνι όταν ο οδηγός πατάει το μεσαίο πεντάλ. Για αυτό φταίει σχεδόν πάντα οι προβληματικές δισκόπλακες.

Αυτό είναι κάτι που δεν ξέρετε για το κλειδί του αυτοκινήτου σας

Γιατί συμβαίνει αυτό όμως;

Οι δισκόπλακες, κατασκευασμένες συνήθως από μέταλλο, λειτουργούν σε συγκεκριμένο εύρος επιφάνειας. Φυσικά το μέγεθος της δισκόπλακας εξαρτάται από τη μάρκα και το μοντέλο του εκάστοτε αυτοκινήτου. Κάθε φορά που ο οδηγός πατάει το φρένο, οι δισκόπλακες αντιμετωπίζουν πίεση από τα τακάκια που είναι στις δαγκάνες. Αυτή η διαδικασία έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη εξαιρετικά υψηλών θερμοκρασιών. Μάλιστα, όλη αυτή η θερμική ενέργεια πρέπει να διοχετευθεί ομοιόμορφα ώστε να ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο. Φυσικά όσο περνάει ο καιρός και αυτή η διαδικασία επαναλαμβάνεται συνεχώς, οι δισκόπλακες φθείρονται. Η φθορά αυτή έχει ως αποτέλεσμα το μέταλλο που απαρτίζει τις δισκόπλακες να λεπτύνει και στη χειρότερη των περιπτώσεων να παραμορφωθεί. Ως απόρροια αυτής της φθοράς, είναι οι δονήσεις στο πεντάλ του φρένου και έτσι τρέμει το τιμόνι.

Τι επηρεάζει την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Οι στραβές δισκόπλακες κάνουν τη ζημιά

Το τρέμουλο στο τιμόνι κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος είναι συνήθως αποτέλεσμα στραβών δίσκων. Μια κανονική δισκόπλακα, χωρίς φθορές πρέπει να γυρίζει ελεύθερα και να κάνει μια πλήρη περιστροφή χωρίς αντίσταση. Αν ο οδηγός εντοπίσει κάποιο από αυτά τα προβλήματα, είναι σημαντικό να αντικαταστήσει τους δίσκους άμεσα, καθαρά για την ασφάλεια του.

Μάλιστα, αν ο οδηγός παρατηρήσει όλα τα παραπάνω, αλλά αδιαφορήσει, τότε μπορεί να έρθει αντιμέτωπος με χειρότερα προβλήματα. Μεγαλύτερα πέρα από το να τρέμει το τιμόνι. Για παράδειγμα μπορεί να επέλθει χαλάρωση ή φθορά σε δαγκάνες, μπουλόνια τροχών, τακάκια φρένων, αισθητήρες ABS και σε άλλα εξαρτήματα του συστήματος πέδησης. Επομένως είναι αντιληπτό πως κάτι τέτοιο μπορεί να αυξήσει δραματικά το κόστος επισκευής.

abb_img