Έτσι θα ψύχουν τα μελλοντικά EV’s τις μπαταρίες τους

Η εταιρεία SK On, που ειδικεύεται στην παραγωγή μπαταριών, διερευνά μια καινοτόμο μέθοδο ψύξης για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων.

Ακούστε το άρθρο

Η νοτιοκορεάτικη εταιρεία SK On, που ειδικεύεται στην παραγωγή μπαταριών, διερευνά μια καινοτόμο μέθοδο ψύξης για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων. Στην έκθεση InterBattery 2025, η SK On παρουσίασε την τεχνολογία της ψύξης με εμβάπτιση, η οποία αντί να χρησιμοποιεί αέρα ή ψυκτικό υγρό που κυκλοφορεί γύρω από τις μπαταρίες, τις βυθίζει απευθείας σε ένα θερμικό ρευστό, πιθανότατα λάδι. Αυτή η μέθοδος, σύμφωνα με την εταιρεία, μπορεί να ελέγξει αποτελεσματικότερα τη θερμοκρασία των μπαταριών, εφόσον το ρευστό έρχεται σε άμεση επαφή με τα κελιά τους.

Τα μελλοντικά EV's θα διατηρούν τις μπαταρίες δροσερές με αυτόν τον τρόπο

Για να υλοποιηθεί αυτή η τεχνολογία, η SK On συνεργάζεται με την SK Enmove, μια θυγατρική του SK Group που ειδικεύεται στα λιπαντικά. Επιπλέον, η μέθοδος απαιτεί τη χρήση ενός ασύρματου συστήματος διαχείρισης μπαταριών (BMS), καθώς τα καλώδια θα παρεμπόδιζαν την ροή του ρευστού. Η SK On έχει αναπτύξει ένα τσιπ, που τοποθετείται σε κάθε κελί και επικοινωνεί με κεραίες ενσωματωμένες στις μονάδες μπαταριών. Αυτή η προσέγγιση, απελευθερώνει χώρο στο πακέτο μπαταριών, επιτρέποντας τη χρήση περισσότερων κελιών και απλοποιώντας τη δομή του.

Τα μελλοντικά EV's θα διατηρούν τις μπαταρίες δροσερές με αυτόν τον τρόπο

Η τεχνολογία του ασύρματου BMS δεν είναι καινούρια. Η General Motors ήταν από τις πρώτες που την υιοθέτησαν, αναφέροντας ότι βοηθά στη μείωση του μεγέθους των πακέτων μπαταριών και στη βελτίωση της αυτονομίας των οχημάτων. Επίσης, η κινεζική CATL έχει ενσωματώσει αυτή την τεχνολογία σε πολλές από τις πρόσφατες και μελλοντικές της μπαταρίες, θεωρώντας την κρίσιμη για την ταχεία αντικατάσταση μπαταριών.

Τα μελλοντικά EV's θα διατηρούν τις μπαταρίες δροσερές με αυτόν τον τρόπο

Η ψύξη με εμβάπτιση δεν είναι μια τελείως νέα ιδέα. Εταιρείες και κατασκευαστές οχημάτων πειραματίζονται με αυτήν για πάνω από μια δεκαετία, αν και μέχρι στιγμής δεν έχει εφαρμοστεί σε μαζικής παραγωγής οχήματα. Εξαίρεση αποτελεί η Rimac, που τη χρησιμοποιεί στα ηλεκτρικά supercars της. Επίσης, η Ford εξετάζει την ενσωμάτωσή της σε ένα νέο τύπο μπαταρίας, που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε μελλοντικά ηλεκτρικά οχήματα.

Δείτε ακόμη: Η Hyundai και η SK On συνεργάζονται για μπαταρίες!

Τα μελλοντικά EV's θα διατηρούν τις μπαταρίες δροσερές με αυτόν τον τρόπο

Παράλληλα, η ψύξη με αέρα, παραμένει μια εναλλακτική λύση. Η Mercedes, για παράδειγμα, σκέφτεται να την εφαρμόσει στο νέο ηλεκτρικό μοντέλο CLA, με στόχο τη βελτίωση της απόδοσης. Η Nissan, από την άλλη, εξετάζει την ψύξη με αέρα, καθώς προχωρά στην ανάπτυξη μπαταριών στερεάς κατάστασης.

Πηγή: greencarreports.com