Οι εκπομπές CO2 και η μείωση τους αποτελούν ένα από τους κύριους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μάλιστα, τα κράτη μέλη παρουσιάζουν αρκετές διαφορές μεταξύ τους ως προς το ύψος των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα. Για την ακρίβεια, ο μέσος όρος των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα εντός ΕΕ είναι τα 116,3 γρ./χλμ.
Εκπομπές CO2: Η Σουηδία τα πάει καλά!
Η Κύπρος έχει τις υψηλότερες εκπομπές CO2
Η Κύπρος παρουσιάζει τις υψηλότερες εκπομπές CO2 μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συγκεκριμένα, ο μέσος όρος των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα είναι τα 145,8 γρ./χλμ.
Τις επόμενες θέσεις στη λίστα καταλαμβάνουν:
- Εσθονία – 142,6 γρ./χλμ.
- Λετονία – 142,5 γρ./χλμ.
- Βουλγαρία – 139,8 γρ./χλμ.
- Σλοβακία – 139,2 γρ./χλμ.
Etihad: Πτήση μηδενικών εκπομπών για το COP27
Ποιοι τα πάνε καλύτερα;
Η Σουηδία διαθέτει τις χαμηλότερες μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα νέα αυτοκίνητα στην ΕΕ (88,3 γρ./χλμ.). Αυτή η τάση επαληθεύει την κουλτούρα των πολιτών για αγορά αυτοκίνητου με γνώμονα τις μειωμένες εκπομπές ρύπων και την οδική ασφάλεια. Μάλιστα, την Σουηδία ακολουθούν η Δανία με 92,6 γρ./χλμ. και η Ολλανδία με 95,1 γρ./χλμ.
Η Νορβηγία βάζει τα γυαλιά στους Ευρωπαίους, καθώς ο μέσος όρος των εκπομπών της είναι μόλις 27,6 γρ./χλμ. Στην καλή επίδοση της Νορβηγίας συμβάλλει το υψηλό ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα. Συγκεκριμένα, 1 στα 2 αυτοκίνητα στη Νορβηγία είναι αμιγώς ηλεκτρικά.
Οι χώρες, οι οποίες είναι συνυφασμένες με την παραγωγή αυτοκινήτων διαθέτουν τους ακόλουθους μέσους όρους:
- Γερμανία – 113,6 γρ./χλμ.
- Γαλλία – 108,6 γρ./χλμ.
- Ιταλία – 124,6 γρ./χλμ.
- Ισπανία – 126,8 γρ./χλμ.
Τα πράσινα καύσιμα θα μειώσουν τις εκπομπές CO2!
Oι εκπομπές CO2 της Ελλάδας
Οι εκπομπές CO2 της Ελλάδας ξεπερνούν για λίγο το μέσο όρο της EE με 119,7 γρ./χλμ., παρά τη μεγάλη ηλικία του στόλου. Ουσιαστικά, οι πωλήσεις των υβριδικών αυτοκινήτων και η αύξηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας μείωσαν αισθητά τον μέσο όρο. Τέλος, αντίστοιχο ρόλο διαδραμάτισε η πώληση πολλών αυτοκινήτων διπλού καυσίμου τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα.
Κλιματικός Νόμος: Τσουχτερά πρόστιμα σε εταιρείες!
Ο στόχος της ΕΕ
Ο στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μέχρι το 2030 είναι η μείωση του μέσου όρου των εκπομπών κατά 55%. Προφανώς, σε αυτό θα συμβάλλει τόσο η αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όσο και η πετυχημένη εφαρμογή του Euro 7.