Γαλλία: Μέτρα για… τόνωση της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η Γαλλία προωθεί την ηλεκτροκίνηση με αυστηρότερες ποινές στα ρυπογόνα οχήματα και κρατικές επιδοτήσεις με βάση περιβαλλοντικά κριτήρια.

Η Γαλλία εφαρμόζει αυστηρότερα μέτρα φορολόγησης για τα ρυπογόνα και τα βαρέα οχήματα, προωθώντας παράλληλα τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων. Από την αρχή του έτους, η κυβέρνηση επεκτείνει το πρόγραμμα επιδοτήσεων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, γνωστό και ως «bonus écologique». Σύμφωνα με αυτό, οι κρατικές επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν σχέση με τις εκπομπές CO2 κατά την παραγωγή οχημάτων και μπαταριών.

Παράλληλα αυξάνει τον φόρο ποινής, γνωστός και ως «malus ecologique», για τα ρυπογόνα και βαρέα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ο φόρος ποινής επιβάλλεται σε οχήματα με υψηλές εκπομπές, ενθαρρύνοντας τη μείωση της ρύπανσης.

Renault Trucks: Ξεκινά η παραγωγή ηλεκτρικών φορτηγών στη Γαλλία

Τα ηλεκτρικά από Κίνα δεν περνάνε στη Γαλλία

Σύμφωνα με τα νέα μέτρα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιλέγονται για επιδοτήσεις βάσει περιβαλλοντικών κριτηρίων, καθώς και του οικολογικού αποτυπώματος της παραγωγής τους. Παρόλα αυτά, η προσπάθεια επιδότησης δεν ισχύει για οχήματα από την Κίνα, τα οποία αντιμετωπίζουν προκλήσεις στην πλήρωση των αυστηρών προδιαγραφών.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, να μην υπάρχει ούτε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο από την Κίνα στη λίστα που δημοσίευσε η γαλλική κυβέρνηση, με τα μοντέλα που λαμβάνουν την επιδότηση. Ωστόσο, περίπου τα 2/3 των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλούνται στη Γαλλία είναι επιλέξιμα. Μερικά από αυτά είναι μοντέλα του Ομίλου Stellantis και της Renault.

Τα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «απειλούν» την Ευρώπη

Αυστηρότερος ο φόρος «malus écologique»

Παράλληλα, η Γαλλία ενισχύει το πρόστιμο «malus écologique», καταβάλλοντας εφάπαξ πρόστιμα για οχήματα με υψηλές εκπομπές CO2 κατά την ταξινόμησή τους. Πιο συγκεκριμένα, ο φόρος ξεκινά από 50 ευρώ και παρουσιάζει αύξηση ανάλογα με τις εκπομπές.

Επιπλέον, το υψηλότερο πρόστιμο φτάνει μέχρι τα 60.000 ευρώ. Το εν λόγω ποσό ισχύει εάν οι εκπομπές CO2 είναι μεγαλύτερες από 194 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Επίσης, σε ότι αφορά τα βαρέα οχήματα άνω των 1.800 κιλών, αυτά πρέπει να καταβάλλουν επιπλέον πρόστιμο.

Electreon: Δρόμοι ασύρματης φόρτισης σε Γαλλία και Νορβηγία

Περισσότερες εκπομπές, μεγαλύτερο πρόστιμο

Για αυτοκίνητα με βάρος από 1.600 έως 1.799, οι ιδιοκτήτες πρέπει να πληρώνουν 10 ευρώ ανά κιλό παραπάνω βάρους. Για αυτοκίνητα με βάρος από 1.800 έως 1.899, το τέλος είναι μεγαλύτερο στα 15 ευρώ/κιλό.

Αν το βάρος είναι μεταξύ 1.900 και 1.999 κιλά, κοστίζει 20 ευρώ/κιλό και 25 ευρώ/κιλό για αυτοκίνητα από 2.000 έως 2.099 κιλά. Οτιδήποτε ζυγίζει πάνω από 2.100 κιλά κοστίζει 30 ευρώ κάθε περιττό κιλό. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το 10% των νέων αυτοκινήτων ντίζελ και βενζίνης που είναι διαθέσιμα προς πώληση στη Γαλλία το 2024 θα ζυγίζουν περισσότερα από 1.800 κιλά.

Τέλος, η κυβέρνηση μειώνει τις ποινές σε πολύτεκνες οικογένειες, που συνήθως οδηγούν μεγαλύτερα οχήματα. Ακόμη, μείωση στο πρόστιμο έχουν και ιδιοκτήτες μετασκευασμένων οχημάτων για πρώτη φορά. Μοναδική προϋπόθεση ότι το όχημα έχει ταξινομηθεί 6 μήνες ή αργότερα μετά την αρχική ταξινόμηση λόγω της μετατροπής.

abb_img
spot_img