Γαλλογερμανική συμμαχία κατά της ΕΕ για την απαγόρευση πώλησης θερμικών αυτοκινήτων έως το 2035

Η Γαλλία αντιστέκεται στις βλέψεις της Ε.Ε. που θέτει ως στόχο την απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035, υποστηρίζοντας πως ο στόχος αυτός θα πρέπει να είναι πιο ευέλικτος και χαλαρός με ορίζοντα προς το τέλος της δεκαετίας και ταυτόχρονα να υπάρχει μεγαλύτερη «ευελιξία» όσον αφορά στα υβριδικά αυτοκίνητα.

Η Γαλλία στηρίζει με… αστερίσκους

Η γαλλική κυβέρνηση στηρίζει τον στόχο της μείωσης των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων σε ποσοστό 55% έως το 2030, σε σχέση με το 2021, ενώ επίσης επιθυμεί το να παραμείνουν διαθέσιμα στην αγορά τα υβριδικά αυτοκίνητα για περισσότερο χρονικό διάστημα από αυτό που έχει προτείνει η ΕΕ, ανέφερε πηγή από το γαλλικό Προεδρικό Μέγαρο.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται αύριο, Τετάρτη, να αποκαλύψει το σχέδιό της για μείωση έως και 65% των εκπομπών ρύπων στη Γηραιά Ήπειρο από το 2030 και για μείωση 100% από το 2035.

Ο Γάλλος αξιωματούχος, που μίλησε στο Bloomberg, επιθυμώντας να διατηρήσει την ανωνυμία του, πραγματοποίησε τη δήλωση μετά τη συνάντηση που είχε ο Γάλλος Πρόεδρος, Εμανουέλ Μακρόν, με υψηλά στελέχη στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως διευθυντικά στελέχη της Stellantis και της Renault, προμηθευτές όπως η Valeo, η Faurecia και η εταιρεία Plastic Omnium, καθώς και με εκπροσώπους των εργαζομένων στην αυτοκινητοβιομηχανία, που συζήτησαν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Διαβάστε επίσης: Michael Liebreich: Το διεθνές λόμπι πετρελαίου επηρεάζει τις Βρυξέλλες για να καθυστερήσουν την επικράτηση της ηλεκτροκίνησης

Η Γερμανία “προειδοποιεί” την ΕΕ

Στην άλλη μεγάλη ευρωπαϊκή δύναμη της αυτοκίνησης, τη Γερμανία, ο υπουργός Μεταφορών, Andreas Scheuer, επίσης έθεσε τον προβληματισμό του και προειδοποίησε την Κομισιόν πως τίθενται πολύ αυστηροί περιορισμοί για την αυτοκινητοβιομηχανία.

«Πιστεύω πως όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και βαρέων οχημάτων έχουν γνώση πως έρχονται αυστηροί περιορισμοί, αλλά αυτοί οι περιορισμοί θα πρέπει να είναι τεχνολογικά εφικτοί και υλοποιήσιμοι», ανέφερε ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών.

Ο Andreas Scheuer τόνισε πως υποστήριξε τη μετάβαση στους ηλεκτροκινητήρες για τα αυτοκίνητα, καθώς οι κινητήρες εσωτερικής καύσης σταδιακά καταργούνται. Όμως για τα βαρέα οχήματα πρόσθεσε πως: «θα πρέπει να δώσουμε περισσότερη προσοχή στην υδρογονοκίνηση».

Οι περιορισμοί θα φέρουν… διαμάχη εντός της ΕΕ;

Η γαλλική και η γερμανική τοποθέτηση στο ζήτημα θα μπορούσε να σηματοδοτήσει την αρχή μίας «μάχης» που φαίνεται ότι μπορεί να ξεσπάσει εντός της ΕΕ με αφορμή του αυστηρούς περιορισμούς που αναμένεται να ανακοινωθούν και θα επηρεάσουν την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

Η κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης έως το 2035 είναι ένα μέρος του φιλόδοξου σχεδίου για ευθυγράμμιση των περιφερειακών οικονομιών με πιο αυστηρούς κλιματικούς στόχους.

Πιθανόν να σημάνει και την γρηγορότερη κατάργηση των υβριδικών αυτοκινήτων, από αυτή που περιμένουν οι υπεύθυνοι των εταιρειών.

Διαβάστε επίσης: Τα επικρατέστερα σενάρια για το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης

Τι ζήτησαν οι Γάλλοι κατασκευαστές από τον Μακρόν

Οι νέοι στόχοι της ΕΕ για το κλίμα θα είναι σαφώς αυστηρότεροι από αυτούς που είναι τώρα σε ισχύ και έχουν στόχο τη μείωση των εκπομπών ρύπων σε ποσοστό έως 37,5% έως το 2030.

Ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία στηρίζει τους αυστηρούς περιορισμούς, η συνάντηση με τον Μακρόν έγινε στο πλαίσιο της προσπάθειας εύρεσης στήριξης για μία πιο αργού ρυθμού κατάργηση των θερμικών κινητήρων.

Η PFA εκτιμά πως έως το 2025 απαιτούνται στη Γαλλία επενδύσεις ύψους 17,5 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη μπαταριών, υποδομών φόρτισης, σταθμών υδρογόνου και άλλων συναφών υπηρεσιών.

Η κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης θα μπορούσε να οδηγήσει στην ανεργία περισσότερους από 100.000 εργαζόμενους στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία έως το 2035 καθώς και στο κλείσιμο εργοστασίων, σύμφωνα με παρουσίαση της PFA. Προς το παρόν, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία απασχολεί 190.000 εργαζόμενους.

Σύμφωνα με την PFA, η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι μία διαδικασία που απαιτεί λιγότερο εργατικό δυναμικό, σε σύγκριση με την παραγωγή των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Διαβάστε επίσης: Επιτάχυνση του εξηλεκτρισμού των αυτοκινήτων σχεδιάζει η ΕΕ

Πρόσφατα

Δημοφιλή