Ο ερχομός των ηλεκτρικών αεροσκαφών eVTOL την τρέχουσα δεκαετία είναι δεδομένος. Αρκετές εταιρείες θα προσφέρουν υπηρεσίες αεροταξί, όπως για παράδειγμα οι Joby και Archer, μέχρι το 2025. Έτσι, δουλεύουν πάνω στην ανάπτυξη οχημάτων eVTOL, για να έχουν τις καλύτερες προδιαγραφές για πτήσεις και μάλιστα άμεσα.
Ωστόσο, πριν τα ηλεκτρικά ιπτάμενα αεροσκάφη πετάξουν, πρέπει οι εταιρείες να ακολουθήσουν συγκεκριμένα βήματα για αυτή τη νέα τεχνολογία. Η Γενική Ένωση Κατασκευαστών Αεροπορίας (GAMA) προτρέπει στις εταιρείες να εστιάσουν πρωτίστως στην ανάπτυξη των υποδομών και των διαδικασιών συντήρησης σε καθημερινή βάση. Και όχι τόσο στους κανονισμούς και τα πρότυπα για την αυτόνομη πτήση.
NASA: Το X-57 Maxwell είναι έτοιμο για απογείωση!
Καλές υποδομές και σωστή συντήρηση λέει η GAMA
Πιο συγκεκριμένα, η GAMA προειδοποιεί ότι οι εγκαταστάσεις των εταιρειών αεροναυπηγικής πρέπει να είναι έτοιμες να χειρίζονται τα eVTOL, μέχρι τα μέσα της δεκαετίας. Επιπλέον, θα πρέπει να είναι έτοιμα για διαχείριση λειτουργιών υψηλής συχνότητας μελλοντικά.
Στο εγγύς μέλλον, οι εταιρείες θα εστιάζουν στα vertiports και στις εγκαταστάσεις προσγείωσης και απογείωσης. Μάλιστα, σύμφωνα με την Ένωση οι εν λόγω εγκαταστάσεις θα πρέπει να είναι έτοιμες για τα eVTOL από το 2025.
Universal Hydrogen: Αεροσκάφη υδρογόνου και με τη… βούλα!
O διευθυντής παγκόσμιας καινοτομίας και πολιτικής της GAMA, Dave Dunning, δήλωσε:
«Η προηγμένη αεροπορική κινητικότητα θα έρθει σταδιακά. Νομίζω ότι η ιεράρχηση προτεραιοτήτων και η αλληλουχία είναι πολύ σημαντική αυτή τη στιγμή Έτσι, θα προχωρήσουμε αποτελεσματικά στο μελλοντικό προηγμένο στάδιο των πιο αυτοματοποιημένων αεροσκαφών με πολύ υψηλότερο ρυθμό λειτουργίας».
Επιπλέον, τόνισε ότι οι κανονισμοί και τα πρότυπα σχετικά με την αυτόνομη πτήση, αποτελούν δευτερεύουσα προτεραιότητα, καθώς τα πρώτα οχήματα που θα πετάξουν θα είναι πιλοτικά.
Pyka Pelican Cargo: Πετάει ηλεκτρικά και… αυτόνομα!
Η σωστή συντήρηση των σταθμών φόρτισης είναι σημαντική
Τέλος, οι σταθμοί φόρτισης αεροσκαφών είναι ένα κρίσιμο στοιχείο και θα πρέπει να υπάρξουν πρότυπα συντήρησης, σύμφωνα με τον Dunning. Φυσικά, είναι απαραίτητες οι συνήθεις και τυπικές διαδικασίες δοκιμής μπαταριών eVTOL, καθώς και σχέδια διάσωσης και πυρόσβεσης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.