NASA: Το X-57 Maxwell είναι έτοιμο να… απογειωθεί!

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αεροπλάνο της NASA, εν ονόματι X-57 Maxwell, είναι έτοιμο για την πρώτη του πτήση μετά από επιτυχημένες δοκιμές.

Ακούστε το άρθρο

Πριν από λίγους μήνες και συγκεκριμένα στα τέλη Νοεμβρίου, είχε γίνει γνωστό το σχέδιο της NASA για το πρώτο ηλεκτρικό της αεροσκάφος. Μάλιστα, το X-57 Maxwell αντανακλά την προσπάθεια του αμερικάνικου οργανισμού για την ανάπτυξη βιώσιμων αεροπορικών λύσεων.

Η NASA αναπτύσσει το εν λόγω ηλεκτρικό αεροπλάνο εδώ και αρκετά χρόνια, ενώ όπως όλα δείχνουν η στιγμή για να πετάξει είναι πιο κοντά από ποτέ. Το X-57 Maxwell πέρασε με επιτυχία τις δοκιμές που έχουν να κάνουν με τους κινητήρες και οι ελεγκτές το χαρακτηρίζουν έτοιμο για πτήση. Οι δοκιμές έλαβαν χώρα στο Ερευνητικό Κέντρο Glenn της NASA στο Cleveland σε θερμοκρασίες από -24 έως 63 βαθμούς Κελσίου.

Τον Δεκέμβριο του 2017, οι μηχανικοί της NASA είχαν δοκιμάσει επιτυχώς το σύστημα μπαταρίας X-57. Μάλιστα, επιβεβαίωσαν ότι είχε την απαραίτητη χωρητικότητα για την πραγματοποίηση πτήσης.

Maxwell X-57: Αυτό είναι το ηλεκτρικό αεροσκάφος της NASA

Το X-57 Maxwell διαθέτει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες και 12 βοηθητικούς

Έπειτα από πολλές διαμορφώσεις, το X-57 διαθέτει 2 βασικούς ηλεκτρικούς κινητήρες 60 kW στο άκρο κάθε φτερού. Επιπλέον, φέρει 12 μικρότερους ηλεκτρικούς κινητήρες υψηλής ανύψωσης, 10,5 kW, κατά μήκος και των δύο φτερών.

Για την απογείωση του ηλεκτρικού αεροπλάνου ενεργοποιούνται οι δύο βασικοί ηλεκτροκινητήρες, μαζί με τους 12 κινητήρες ανύψωσης. Όταν πλέον έχει σταματήσει η διαδικασία της απογείωσης, οι 12 κινητήρες σταματούν να περιστρέφονται και μαζεύονται για την αποφυγή τριβής.

Οι άνθρωποι της Nasa δήλωσαν για το πρώτο ηλεκτρικό της αεροπλάνο:

«Ο σχεδιασμός για το X-57 θα επιδιώξει επίσης να επιτύχει τον στόχο των μηδενικών εκπομπών άνθρακα κατά την πτήση, που θα ξεπερνούσε τους στόχους απόδοσης του 2035. Η ηλεκτρική πρόωση παρέχει όχι μόνο πέντε έως δέκα φορές μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Επίσης, παρέχει μια τεχνολογική διαδρομή για τα αεροσκάφη για την εξάλειψη των 100 Low Lead AvGas. Αυτός είναι κύριος παράγοντας που συμβάλλει στις τρέχουσες περιβαλλοντικές εκπομπές μολύβδου. Επιπλέον, το ηλεκτρικό αεροπλάνο μπορεί να λειτουργεί με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, καθιστώντας το σαφή περιβαλλοντική και οικονομική επιλογή».

abb_img