Γερμανία: Μικρότερη ταχύτητα = περισσότερα οφέλη

Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών, η συντηρητική οδήγηση στη Γερμανία θα μπορούσε να αποφέρει σχεδόν 1 δισ. ευρώ.

Ακούστε το άρθρο

Όπως είναι γνωστό, στους περισσότερους δρόμους της Γερμανίας δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο όριο ταχύτητας για κάποιες κατηγορίες οχημάτων. Προφανώς, τα όρια υπάρχουν σε κάποιες αστικές περιοχές, καθώς και σε περιοχές που ελλοχεύουν κίνδυνους.

Προφανώς, έχουν υπάρξει αντιδράσεις με την άνευ ορίων ταχύτητα στη Γερμανία, καθώς επίσης και η άποψη ότι ένα όριο είναι αναγκαίο. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) έχει την ίδια άποψη, αλλά όχι για τον ίδιο λόγο.

Ξεπερνάς τα όρια ταχύτητας; Σε περιμένουν μέχρι και ισόβια!

Μέχρι 130 χλμ./ώρα στη Γερμανία

Πιο συγκεκριμένα, η πρόταση για τη μείωση του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους της Γερμανίας έχει σχέση με τα… οικονομικά οφέλη που μπορεί να αποφέρει. Και εξηγούμαστε.

Το ETSC πραγματοποίησε μελέτη, σύμφωνα με την οποία η καθιέρωση ενός συγκεκριμένου ορίου ταχύτητας θα μπορούσε να φέρει χρήματα στα ταμεία του κράτους. Ειδικότερα, η καθιέρωση ορίου ταχύτητας 130 χλμ./ώρα θα μπορούσε να αποφέρει οικονομικό κέρδος τουλάχιστον 950 εκατομμυρίων ευρώ σε ετήσια βάση.

Τροχαία ατυχήματα: 5 προτάσεις για τη μείωση των θανάτων

Κλιματική αλλαγή και ασφάλεια στο επίκεντρο

Επιπλέον, η μείωση το ορίου ταχύτητας θα πρέπει να θεωρηθεί ως μία πολιτική κυρίως για περιβαλλοντικούς στόχους, δεδομένου ότι το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής είναι στο επίκεντρο.

Φυσικά, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, η οδήγηση σε γερμανικό αυτοκινητόδρομο είναι εξαιρετικά επικίνδυνη. Πιο αναλυτικά, ο κίνδυνος ακόμη και θανάτου είναι διπλάσιος από ότι ένα βρετανικό ή σε έναν αυτοκινητόδρομο της Δανίας.

Πλησιάζει η… μείωση των ορίων ταχύτητας!

Τι ισχύει με τις άλλες χώρες στην Ευρώπη;

Να σημειώσουμε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που το ETSC προτείνει τη μείωση των ορίων ταχύτητας στους δρόμους της ΕΕ. Τον περασμένο Οκτώβριο είχαμε αναφερθεί στις συστάσεις που είχε κάνει σε διάφορες χώρες της Ευρώπης.

Μάλιστα, πολλές ήταν οι χώρες που εξέτασαν το ενδεχόμενο μείωσης της ταχύτητας. Για παράδειγμα, η Βουλγαρία είχε στην «ατζέντα» της τη μείωση των ορίων ταχύτητας στους δρόμους, με τη μέγιστη να πέφτει στα 130 χλμ./ώρα (από 140 χλμ./ώρα).

Βρυξέλλες: Το νέο όριο ταχύτητας μείωσε τους θανάτους

Αντίστοιχα, και άλλες χώρες όπως οι Ολλανδία, Λετονία, Δανία και Εσθονία προχώρησαν σε αλλαγές ως προς τα όρια ταχύτητας. Φυσικά, με φόντο την ασφάλεια.

Τέλος, σε ότι αφορά την Ελλάδα, το όριο ταχύτητας σε επαρχιακούς δρόμους είναι 90 χλμ./ώρα. Στόχος είναι η μείωση στα 80 χλμ./ώρα.

spot_img