Γιατί δεν έχουν ρεζέρβα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραδίδονται χωρίς ρεζέρβα και εργαλεία αντικατάστασης. Γιατί συμβαίνει αυτό και ποιο είναι το μεγάλο όφελος;

Ακούστε το άρθρο

Όσο και να ψάξεις στο πορτ-μπαγκάζ ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου δε θα βρεις εφεδρικό τροχό. Ούτε και την σχετική κοιλότητα που θα μπορούσε να την φιλοξενήσει. Όχι, οι κατασκευάστριες εταιρείες δεν σε ωθούν για να αγοράσεις μόνος σου τη ρεζέρβα. Απλά την έχουν εγκαταλείψει εντελώς ως φιλοσοφία.

Τι δείχνουν οι έρευνες για την ρεζέρβα;

Πριν δούμε τους λόγους για τους οποίους ο εφεδρικός τροχός τείνει να γίνει μουσειακό αντικείμενο, ας δούμε τα αποτελέσματα μερικών διεθνών ερευνών σχετικά με τη χρήση του. Σύμφωνα λοιπόν με τα δεδομένα:

  • Το 14% των αυτοκινήτων είναι πιθανό να μείνει από λάστιχο σε μία 8ετία.
  • Λιγότερο από το 5% των οχημάτων θα αντιμετωπίσει σκασμένο ελαστικό δύο φορές.
  • Το 66% των οδηγών καλεί την οδική βοήθεια σε περίπτωση κατεστραμμένου ελαστικού.
  • Μόλις το 13% των ιδιοκτητών κατεβαίνει να κάνει αλλαγή.

Από τα δεδομένα προκύπτει πως η ρεζέρβα -αν και σωτήρια σε κάποιες περιπτώσεις- τελικά δεν έχει και τόσο συχνή χρήση.

Τι ισχύει για τα ηλεκτροκίνητα;

Η διαφορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ότι χρειάζονται επιπλέον χώρο για τις μπαταρίες τους, οι οποίες αυξάνουν το βάρος τους.

Η αφαίρεση του εφεδρικού τροχού είναι πιθανό να εξοικονομήσει περίπου 60 λίτρα και φυσικά αρκετά κιλά αν υπολογίσουμε τα εργαλεία και τον γρύλο.

Έτσι οι κατασκευαστές τοποθετούν τις μπαταρίες κάτω από τα πίσω καθίσματα αξιοποιώντας και τον χώρο της ρεζέρβας.

Πιο οικολογικές μετακινήσεις

Η μείωση του βάρους πετυχαίνει σταθερά μειωμένη κατανάλωση ενέργειας, άρα συνολικά χαμηλότερες εκπομπές CO2 για τον πλανήτη.

Ταυτόχρονα με χρήση υλικών όπως τα μέταλλα και το καουτσούκ, το προφίλ των οχημάτων είναι σαφώς πιο «πράσινο».

Μεγαλύτερη οικονομία

Η ρεζέρβα κόστιζε κάτι παραπάνω στην εταιρεία, αλλά και στον καταναλωτή, καθώς χρειάζεται αντικατάσταση ακόμη και αν δεν έχει χρησιμοποιηθεί.

Η αφαίρεση της και η αντικατάσταση της από άλλες λύσεις προσφέρει μείωση κόστους.

Περισσότερος χώρος χωρίς ρεζέρβα

Τα οχήματα πέρα των όσων αναφέραμε παραπάνω κερδίζουν και σε αποθηκευτικό χώρο.

Έτσι το πορτ-μπαγκάζ ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου δεν καταλήγει να είναι άβολο και ασφυκτικό, για να πιεστεί να χωρέσει ένας επιπλέον τροχός.

Άρα θα μείνω στη μέση του πουθενά;

Φυσικά και όχι. Η απουσία ρεζέρβας δε σημαίνει και απουσία μέριμνας. Οι εταιρείες προσφέρουν δύο νέες λύσεις στους οδηγούς. Το kit επισκευής ελαστικών και τα run flat ελαστικά.

Το kit επισκευής επιτρέπει στον ιδιοκτήτη να επισκευάσει μέσα σε λιγότερο από 10 λεπτά τις τρύπες ενός σκασμένου ελαστικού, χωρίς να χρειαστεί καν ανύψωση με γρύλο.

Από την άλλη υπάρχει και η λύση των run flat ελαστικών. Είναι ενισχυμένα ένα ειδικό μεταλλικό πλέγμα στα πλαϊνά τους που μειώνει τους κραδασμούς και το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να διανύσει 200-300 χλμ. (με μέγιστη ταχύτητα τα 80 χλμ./ώρα) ακόμη και αν σκάσει το ελαστικό του.

Αν υπολογίσει κανείς ότι μία ρεζέρβα έχει όλα τα παραπάνω μειονεκτήματα και εξυπηρετεί για 80-100 χλμ. τότε γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι τα run flat ελαστικά είναι πρακτικά μεγάλη εξέλιξη.

abb_img