Συμβουλές για σωστή διατήρηση της μπαταρίας του ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με την πάροδο του χρόνου υποβαθμίζονται και χάνουν μέρος της χωρητικότητάς τους. Γίνονται λιγότερο αποτελεσματικές, με συνέπεια να μειώνεται κάθε χρόνο, έστω και ελάχιστα, η χωρητικότητά τους, άρα και η ηλεκτρική αυτονομία του αυτοκινήτου.

Τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν μπαταρίες ιόντων-λιθίου που υποβαθμίζονται μετά από εκατοντάδες κύκλους φόρτισης και χρήσης.

Οι κατασκευάστριες εταιρείες είναι πεπεισμένες ότι η λειτουργία μίας μπαταρίας θα παρέχει την ανάλογη ισχύ για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αυτός είναι ο λόγος που οι περισσότερες δίνουν εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων.

Φυσικά, η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν διαφέρει από μία μπαταρία ενός plug-in υβριδικού αυτοκινήτου, αφού ισχύουν τα ίδια δεδομένα.

Η υποβάθμιση της μπαταρίας δεν επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την επιτάχυνση και τα επίπεδα κύλισης, παρά μόνο στην τελική αυτονομία του οχήματος.

Σημειώνεται, ότι η μείωση της αυτονομίας σε ένα Nissan Leaf οκτώ ετών μπορεί να είναι περίπου 20% έναντι του νέου, σύμφωνα με ανεξάρτητες δοκιμές που έχουν γίνει πρόσφατα.

  • Η διατήρηση του επιπέδου φόρτισης μεταξύ περίπου 20% και 80% είναι η καλύτερη συντήρηση

Η πλήρης φόρτιση ή η πλήρης εξάντληση της μπαταρίας του ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να την υποβαθμίσει πιο γρήγορα.

Η διατήρηση του επιπέδου φόρτισης μεταξύ περίπου 20% και 80% είναι η καλύτερη συντήρηση που έχει να κάνει ο οδηγός, προκειμένου να πετύχει το ανώτερο επίπεδο χωρητικότητάς της.

Μάλιστα, είναι και το βασικό σημείο επισήμανσης των εταιρειών που προτείνουν μόνο τη φόρτιση 100% σε περίπτωση ταξιδιού. Δεν είναι τυχαίο ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συχνά αναφέρουν ως χρόνο φόρτισης το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας, αντί για πλήρη φόρτιση.

⇒ 5+1 τρόποι να αυξήσετε την αυτονομία του EV σας τον χειμώνα

  • Η συχνή χρήση ταχέων φορτιστών DC έχει επιζήμια επίδραση

Η συχνή χρήση ταχέων φορτιστών DC έχει, επίσης, επιζήμια επίδραση στη διάρκεια ζωής των μπαταριών.

Ωστόσο, η γρήγορη φόρτιση είναι ο πιο γρήγορος τρόπος για να ξαναγεμίσει μία μπαταρία και τα πιο γρήγορα δημόσια σημεία φόρτισης μπορούν να τα καλύψουν έως και το 80% σε μόλις 30-40 λεπτά.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν εξελιγμένα συστήματα διαχείρισης μπαταριών που συμβάλλουν, όταν χρειαστεί, στην αργή φόρτιση για να την προστατεύσει από την υπερφόρτιση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι γρήγοροι φορτιστές αρχίζουν να μειώνουν την ισχύ όταν οι μπαταρίες είναι γεμάτες περισσότερο από 80%.

  • Φορτίζετε την μπαταρία τη νύχτα, όταν η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι χαμηλότερη

Εάν φορτίζετε πιο αργά μέσω ενός σημείου φόρτισης στο σπίτι ή μιας οικιακής πρίζας, καλό είναι να φορτίζεται η μπαταρία τη νύχτα, όταν η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι χαμηλότερη, ενώ παράλληλα ο οδηγός, σε αυτήν την περίπτωση, έχει μεγαλύτερη οικονομία, επειδή δεν είναι ζώνη με μικρές ενεργειακές επιβαρύνσεις του ηλεκτρικού δικτύου.

⇒ Τα θετικά και τα αρνητικά των μπαταριών με υψηλή ονομαστική τάση

  • Να κινηθεί το αυτοκίνητο το συντομότερο δυνατό, αφού ολοκληρωθεί η φόρτισή του

Μία άλλη συμβουλή είναι να κινηθεί το αυτοκίνητο το συντομότερο δυνατό, αφού ολοκληρωθεί η φόρτισή του.

Εάν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν πρόκειται να διανύσει κάποια χιλιόμετρα, καλό είναι η μπαταρία να μη φορτιστεί πλήρως, γιατί αυτό θα τη βοηθήσει να διαρκέσει περισσότερο.

  • Η σκληρή χρήση του αυτοκινήτου φθείρουν πιο γρήγορα τη μπαταρία

Η επιτάχυνση και η σκληρή χρήση του αυτοκινήτου φθείρουν πιο γρήγορα τη μπαταρία. Θα μειωθεί το εύρος μεταξύ των φορτίσεων, άρα θα υπάρξουν περισσότερες φορτίσεις με συνέπεια τη μείωση της χωρητικότητας.

  • Να αποφεύγονται οι ακραίες θερμοκρασίες

Επίσης, καλό είναι να αποφεύγονται οι ακραίες θερμοκρασίες, εάν είναι δυνατόν, καθώς αυτές μπορούν να μειώσουν την αυτονομία του αυτοκινήτου και την απόδοση της μπαταρίας.

Τέλος, οι περισσότερες νέες μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν εγγυήσεις περίπου οκτώ ετών, δίνοντας την αίσθηση της αξιοπιστίας της μπαταρίας. Τέτοιες εγγυήσεις, συνήθως, εγγυώνται τουλάχιστον το 70% χωρητικότητα μπαταρίας (και επομένως της εμβέλειας) στο τέλος της περιόδου κάλυψης.