Ανάλυση: Γιατί παρατηρείται μεγάλη εισροή κεφαλαίων στις υψηλού επενδυτικού ρίσκου startups αυτόνομης οδήγησης;

Η startup Aurora, με αντικείμενο την τεχνολογία που αφορά στην αυτόνομη οδήγηση, είναι έτοιμη να προχωρήσει σε έκδοση και διάθεση σε δημόσια κυκλοφορία των μετοχών της για πρώτη φορά, με σκοπό την αναζήτηση κεφαλαίων για την επέκτασή της, όπου θα επιτευχθεί μία αντίστροφη συγχώνευση και εξαγορά της από την Reinvent Technology Partners Y.

Η συγχώνευση-εξαγορά θα παρέχει στην Aurora μεγάλη εισροή κεφαλαίων που απαιτούνται για να αναπτύξει συστήματα αυτόνομης οδήγησης για φορτηγά και στη συνέχεια και για αυτοκίνητα.

Το αξιοσημείωτο σε αυτήν την επιχειρηματική κίνηση, όπως αναλύει ο Ben Dickson σε άρθρο του στο TechTalks, είναι πως, συνήθως, η έκδοση σε δημόσια κυκλοφορία των μετοχών μιας εταιρείας πραγματοποιείται όταν αυτή δεν έχει ένα λειτουργικό και προσοδοφόρο επιχειρηματικό μέλλον.

Αυτό που κάνει την όλη υπόθεση ακόμα πιο περίεργη είναι πως αυτή η εξαγορά-συγχώνευση γίνεται τη στιγμή που η «βιομηχανία αυτόνομης οδήγησης» παλεύει για την επίτευξη στόχων, ακυρώνονται σχέδια, η εξέλιξή της προχωρά ασθενώς και φαίνεται να «χάνει» την εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού.

Διαβάστε επίσης: Ποιοι οδηγοί είναι θετικοί στην απόκτηση EV, αλλά διστακτικοί στην αυτόνομη οδήγηση;

Ο «αγώνας» για εισροή κεφαλαίων στις εταιρείες με αντικείμενο την αυτόνομη οδήγηση μπορεί να είναι είτε ένα δείγμα χαρακτηριστικής εμπιστοσύνης για τεχνολογικά άλματα στο εγγύς μέλλον, είτε μία απέλπιδα προσπάθεια να συνεχίσει οι έρευνες, έως ότου κάποιος βρει έναν καλύτερο τρόπο να ξεπεράσει μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Τι σχεδιάζει η Aurora

Η Aurora ιδρύθηκε το 2017 από τρεις εμπειρότατους ανθρώπους στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης.

Τον Chris Urmson, πρώην CTO της Google στο project της αυτόνομης οδήγησης πριν αυτό ονομαστεί «Waymo», τον Sterling Anderson, πρώην επικεφαλής του Tesla Autopilot και τον Drew Bagnell, πρώην επικεφαλής της ομάδας αυτόνομης οδήγησης της Uber.

Η Aurora αναπτύσσει hardware και software για αυτόνομη οδήγηση, το οποίο, συνολικά, το ονομάζει «Aurora Driver».

Το σύστημα αυτόνομης οδήγησης της εταιρείας χρησιμοποιεί τεχνική lidar, computer vision, και υψηλής ανάλυσης χάρτες.

Η εταιρεία ξεκίνησε με συστήματα αυτονομίας για επιβατικά οχήματα και στη συνέχεια, το 2018, επεκτάθηκε στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης για φορτηγά.

Σύμφωνα με πληροφορίες που έδωσε στη δημοσιότητα η Aurora, η τεχνολογία της διαθέτει στοιχεία που έχει συλλέξει από τεστ σε πραγματικές διαδρομές, συνολικού μήκους επτά εκατομμυρίων χιλιομέτρων και σε διαδρομές εικονικής πραγματικότητας, συνολικού μήκους περίπου 10 δισεκατομμυρίων χιλιομέτρων!

Η Aurora έχει ολοκληρώσει και δοκιμάσει την τεχνολογία της σε αυτοκίνητα και φορτηγά της Volvo, της PACCAR και της Toyota, οι οποίες εταιρείες έχουν επενδύσει και οι ίδιες στην Aurora και είναι συνεργάτες της.

Η Aurora συνεργάζεται επίσης με την Uber, η οποία και αυτή έχει επενδύσει στην εταιρεία αυτόνομης οδήγησης, από την οποία αγόρασε τη μονάδα αυτόνομης οδήγησης Advanced Technology Group (ATG) το 2020.

Η απόκτηση του ATG έδωσε στην Aurora πρόσβαση στην εμπειρία της Uber και την έβαλε στο διοικητικό σχήμα.

Σύμφωνα με έγγραφα της Aurora, η εταιρεία προγραμματίζει να βγάλει στην παραγωγή αυτόνομα φορτηγά στα τέλη του 2023.

Ο στόχος που έχει τεθεί είναι για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4, όπου η Τεχνητή Νοημοσύνη αναλαμβάνει σε μεγάλο βαθμό την οδήγηση και απαιτείται η ανθρώπινη παρέμβαση μόνο σε περίπλοκες καταστάσεις.

Η Aurora επίσης σχεδιάζει να συνεχίσει με την αυτόνομη οδήγηση για αυτοκίνητα το 2024.