Η Lockheed Martin και η General Motors συνεργάζονται για να υλοποιήσουν ένα πρωτοποριακό πρότζεκτ.
Την κατασκευή ενός αυτόνομου, ηλεκτρικού οχήματος που θα προχωρά στην επιφάνεια της Σελήνης. Αυτό, μάλιστα, θα οδηγούν οι αστροναύτες όταν πάνε, και πάλι, στο φεγγάρι, μετά το μακρινό 1972.
Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της σύμπραξης, οι δύο εταιρείες ευελπιστούν να «δημιουργήσουν την επόμενη γενιά των σεληνιακών ρόβερ που χρησιμοποιούνται από τη NASA, τα οποία θα είναι ικανά να μεταφέρουν αστροναύτες σε μεγάλες αποστάσεις στη Σελήνη».
Το ρόβερ της General Motors
Μάλιστα, ο σχεδιασμός των δύο εταιρειών είναι, εκτός από την πλήρη ηλεκτροκίνηση του οχήματος, περιλαμβάνει και σύστημα αυτόνομης οδήγησης. Δίνει με αυτόν τον τρόπο τη δυνατότητα στο όχημα κίνησης μόνο του με ή χωρίς την ανθρώπινη παρουσία .
Η σύμπραξη σχεδιάζει το ρόβερ να προχωρά μόνο του στο σημείο προσελήνωσης των αστροναυτών. Έτσι θα το χρησιμοποιούν για τη μετακίνησή τους.
Η είδηση του νέου πρότζεκτ έδωσε άλλο ένα στοιχείο. Η NASA κάνει ανοίγματα σε αρκετές ιδιωτικές πρωτοβουλίες για την αρωγή ιδιωτικών εταιρειών στην εξερεύνηση του Διαστήματος και της Σελήνης.
VoloConnect: Η Volocopter παρουσιάζει το νέο της ηλεκτρικό αεροσκάφος
«Οι νέες γενιές των ρόβερ θα φέρουν σημαντικές αλλαγές στην εξερεύνηση της Σελήνης. Θα καλύπτουν μεγαλύτερη απόσταση, παρέχοντας τη δυνατότητα στους αστροναύτες να διεξάγουν υψηλής προτεραιότητας επιστημονικές έρευνες. Αυτές θα προσφέρουν σημαντικά στοιχεία για τη ζωή στον πλανήτη μας και θα αναδεικνύουν καλύτερα τη θέση μας στο ηλιακό μας σύστημα»,
δήλωσε ο Rick Ambrose, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Lockheed Martin Space.
Το ενδιαφέρον της NASA
Αξίζει να σημειώσουμε πως πέρυσι η NASA ανακοίνωσε την πρόσκληση ενδιαφέροντος για την ανάπτυξη ενός «Lunar Terrain Vehicle» (LTV), το οποίο θα χρησιμοποιήσουν οι αστροναύτες για να εξερευνήσουν τον νότιο πόλο της Σελήνης.
Προφανώς, το να κατασκευαστεί ένα όχημα που θα μπορεί να είναι πλήρως λειτουργικό και αξιόπιστο στη Σελήνη δεν είναι καθόλου εύκολο. Ειδικά, όταν μία νύχτα στη Σελήνη διαρκεί δύο εβδομάδες, που αυτό θα σημαίνει πως οι θερμοκρασία στην επιφάνεια του φεγγαριού είναι πολύ χαμηλές και χωρίς πρόσβαση στον ήλιο και κατ’ επέκταση στην ηλιακή ενέργεια.
Η NASA συνεργάζεται επίσης με τον Ιαπωνικό Οργανισμό Εξερεύνησης του Διαστήματος (JAXA) για να αναπτύξουν ένα μεγαλύτερο σε όγκο όχημα για τη Σελήνη, στο οποίο οι αστροναύτες θα μπορούν να μένουν σε αυτό για περισσότερο χρονικό διάστημα, ένα «διαστημικό τροχόσπιτο», το οποίο θα μπορεί να αυξήσει κατά πολύ τη δυνατότητα των αστροναυτών να καλύψουν μεγαλύτερες αποστάσεις για να εξερευνήσουν το φεγγάρι.