Η NASA σχεδιάζει την ανάπτυξη τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης στα αεροσκάφη ως το 2035

Ενώ τα μάτια όλων έχουν στραφεί στην αποστολή της ΝASA στον Άρη, η αμερικανική εταιρεία σχεδιάζει να κάνει τις πτήσεις στη Γη πιο φιλικές προς το περιβάλλον.

Η NASA εδώ και καιρό έχει βάλει κάποια από τα λαμπρότερα μυαλά της να αναπτύξουν τεχνολογία συστήματος Ηλεκτροκίνητης Ώθησης Αεροσκαφών (Electrified Aircraft Propulsion- EAP), χτίζοντας παράλληλα συνεργασίες που θα κάνουν αυτές τις τεχνολογίες διαθέσιμες στο κοινό.

Μέσω μιας νέας συνεργασίας με την αεροπορική βιομηχανία, ο διαστημικός οργανισμός θέλει να προωθήσει προηγμένα εργαλεία σχεδιασμού και μοντελοποίησης για μελλοντικά αεροσκάφη που θα χρησιμοποιούν τεχνολογία EAP.

Αναζητά, επίσης, προτάσεις για επιδείξεις εδάφους και πτήσεων για υποηχητικά αεροσκάφη με ενσωματωμένα συστήματα κινητήρων κατηγορίας μεγαβάτ.

Η NASA θέλει να παρουσιάσει τα συστήματα κατά την πτήση, με στόχο να εισαγάγει την τεχνολογία EAP σε παγκόσμιους αεροπορικούς στόλους έως το 2035. Συγκεκριμένα, στοχεύει τη χρήση της τεχνολογίας EAP σε μικρότερα αεροπλάνα (συμπεριλαμβανομένων των εμπορικών πτήσεων), όπως turboprops, περιφερειακά αεροσκάφη και αεροσκάφη μονού διαδρόμου.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Nasa, τo project επιδείξεως πτήσεων ηλεκτροκίνητων κινητήρων συνεισφέρει άμεσα στο να διατηρήσουν οι ΗΠΑ την ηγετική τους θέση στον τομέα της αεροδιαστημικής παραγωγής, τον μεγαλύτερο καθαρό εξαγωγέα όλων των τομέων κατασκευής της χώρας.

Ο Lee Noble, Integrated Aviation System Program Director στη NASA δήλωσε ότι οι αυτές επιδείξεις πτήσεων έχουν ισχυρή εφαρμογή σε βιώσιμα και υψηλής απόδοσης συστήματα κινητήρα αεροσκαφών που θα διευκολύνουν τη συνεχή ανταγωνιστικότητα των ΗΠΑ για την επόμενη γενιά αεροσκαφών εμπορικών μεταφορών.

Η NASA αναφέρει ότι οι μελέτες της έχουν δείξει ότι ο εξηλεκτρισμός της ώθησης των αεροσκαφών μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στη μείωση της χρήσης ενέργειας και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και αζώτου – με τον ίδιο τρόπο που οι ηλεκτροκινητήρες παράγουν λιγότερες εκπομπές οι οποίες προκαλούν την κλιματική αλλαγή.

Η υιοθέτηση αυτής της τεχνολογίας δεν θα έχει μόνο θετικό αντίκτυπο στις εκπομπές άνθρακα, αλλά θα έχει ως αποτέλεσμα την εξοικονόμηση χρημάτων από διαφορετικούς stakeholders.

Οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να μειώσουν κόστους από τα καυσίμων αεριωθούμενων αεροσκαφών, και να μεταφέρουν αυτή την μείωση κόστους στους καταναλωτές στους πελάτες.

Η ώθηση για πιο βιώσιμα αεροπορικά ταξίδια έχει γίνει ένα καυτό θέμα για τους κατασκευαστές και τις αρχές.

Σύμφωνα με τη μη κερδοσκοπική ομάδα δράσης για τις αεροπορικές μεταφορές (Transport Action Group), οι πτήσεις το 2019 παρήγαγαν 915 εκατομμύρια τόνους CO2 (διοξείδιο του άνθρακα), προτού η πανδημία φέρει σε τέλμα την αεροπορική βιομηχανία, η οποία παράγει το 2% όλων των εκπομπών CO2 που προκαλούνται από τον άνθρωπο και το 12% των εκπομπών CO2 των μέσων μεταφοράς.

Εφόσον η τεχνολογία της NASA προχωρήσει και υιοθετηθεί από τις αεροπορικές εταιρίες τα οφέλη στην κοινωνία διαφαίνεται να είναι πολλαπλά.

Πηγή: Nasa.gov