H ηλεκτρική Porsche Macan έλαβε πέντε αστέρια στο Euro NCAP

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών του Euro NCAP, τα οχήματα περνούν έξι έως οκτώ εβδομάδες στην πίστα δοκιμών, στο εργαστήριο και στο δρόμο.

Ακούστε το άρθρο

Η νέα πλήρως ηλεκτρική Porsche Macan έλαβε την κορυφαία βαθμολογία των πέντε αστέρων στη δοκιμή του Euro NCAP. Το τετράθυρο σπορ αυτοκίνητο, εντυπωσίασε με κορυφαίες βαθμολογίες, σε όλους τους κλάδους δοκιμών. Για να διασφαλίσει το υψηλό επίπεδο ασφάλειας των οχημάτων της, η Porsche αναπτύσσει και δοκιμάζει συνεχώς νέα συστήματα υποβοήθησης. Η απόδοσή τους, υπερβαίνει κατά πολύ αυτό που ορίζει ο νόμος.

H ηλεκτρική Porsche Macan έλαβε πέντε αστέρια στο Euro NCAP

Με πέντε αστέρια, η ηλεκτρική Macan, πέτυχε την καλύτερη δυνατή συνολική βαθμολογία στο Euro NCAP (Πρόγραμμα Αξιολόγησης Νέου Αυτοκινήτου). Αυτή είναι μια τυποποιημένη διαδικασία δοκιμής, για την αξιολόγηση και τη σύγκριση της ασφάλειας των μηχανοκίνητων οχημάτων. Κάθε δύο έως τρία χρόνια, τα κριτήρια δοκιμών αναθεωρούνται και οι απαιτήσεις αυξάνονται συνεχώς. Στη δοκιμή Euro NCAP, η Macan αποδείχθηκε ένα από τα ασφαλέστερα μοντέλα το 2024. Περίπου 150 προγραμματιστές, μηχανικοί και δοκιμαστές συμμετείχαν στην ανάπτυξη και την ενσωμάτωση των βοηθών ασφαλείας, στη νέα Macan. Η διαδικασία ανάπτυξης διήρκεσε περίπου τρία χρόνια.

H ηλεκτρική Porsche Macan έλαβε πέντε αστέρια στο Euro NCAP

«Στην ανάπτυξη αυτών των συστημάτων, η Porsche υπερβαίνει πάντα τις ελάχιστες νομικές απαιτήσεις, για τη βελτιστοποίηση της ασφάλειας». λέει ο Björn Kern, ειδικός στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας στην Porsche. Για παράδειγμα, στη Macan, η υποβοήθηση πέδησης έκτακτης ανάγκης, επεξεργάζεται δεδομένα από την μπροστινή κάμερα, το κεντρικό ραντάρ και τα μπροστινά γωνιακά ραντάρ. Για την ελάχιστη νομική απαίτηση, η μπροστινή κάμερα θα αρκούσε. Ο συνδυασμός ραντάρ και καμερών, διευρύνει το οπτικό πεδίο και διευρύνει σημαντικά την περιοχή δράσης. Με αυτό το σύστημα, η Macan εκτονώνει επίσης περίπλοκες καταστάσεις, όπως στο σκοτάδι, με πεζούς που βγαίνουν από τυφλό σημείο ή στρίβουν σε διασταυρώσεις.

H ηλεκτρική Porsche Macan έλαβε πέντε αστέρια στο Euro NCAP

«Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η οικοδόμηση εμπιστοσύνης στα συστήματα. Τους παρατηρείς μόνο όταν είναι σχεδόν πολύ αργά και μια κρίσιμη κατάσταση είναι επικείμενη», λέει ο Björn Kern. Η στρατηγική κλιμάκωσης του συστήματος υποβοήθησης, είναι το όχημα να εκδίδει αρχικά μια προειδοποίηση, ενώ ο οδηγός μπορεί ακόμα να αντιδράσει. Εάν ο οδηγός δεν επέμβει, ο βοηθός φρενάρει αυτόματα, για να μειώσει τις συνέπειες μιας σύγκρουσης, ή για να αποφύγει εντελώς τη σύγκρουση. Το Euro NCAP τονίζει: «Η απόδοση του Αυτόνομου Συστήματος Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης (AEB), ήταν επαρκής στις δοκιμές απόκρισης με άλλα οχήματα. Οι συγκρούσεις αποφεύχθηκαν σε αρκετές δοκιμές». Η δοκιμή υπογραμμίζει θετικά, την προστατευτική επίδραση του συστήματος στους πεζούς και τους ποδηλάτες.

H ηλεκτρική Porsche Macan έλαβε πέντε αστέρια στο Euro NCAP

Η προειδοποίηση αναχώρησης λωρίδας και ο βοηθός αλλαγής λωρίδας, αντιπροσωπεύουν ένα εξίσου σημαντικό κέρδος ασφαλείας. Μαζί, τα δύο συστήματα αυξάνουν την ασφάλεια, ειδικά στους αυτοκινητόδρομους. Μια άλλη καινοτομία: το σύστημα προειδοποίησης εξόδου, παρέχει οπτικές υπενθυμίσεις σε όλες τις εξόδους για τους χρήστες του δρόμου που πλησιάζουν από πίσω. Εάν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης, για παράδειγμα με ποδηλάτη, ο βοηθός καθυστερεί το άνοιγμα της πόρτας και έτσι ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο. Η κούραση και η απόσπαση προσοχής, επίσης συχνά οδηγούν σε ατυχήματα. Η σύσταση διαλείμματος, προτείνει ένα διάλειμμα εάν ο οδηγός εμφανίσει σημάδια αυξανόμενης κόπωσης. Η σύσταση βασίζεται, σε ανάλυση της συμπεριφοράς οδήγησης στην λωρίδα κυκλοφορίας. Στο μέλλον, τα συστήματα κάμερας στο εσωτερικό του οχήματος, θα επιτρέπουν την ανίχνευση μικροϋπνίας ή οπτικής απόσπασης της προσοχής. Αυτό αυξάνει ακόμη περισσότερο την ασφάλεια. Παρά τα καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης, η ευθύνη παραμένει στον οδηγό.

H ηλεκτρική Porsche Macan έλαβε πέντε αστέρια στο Euro NCAP

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών του Euro NCAP, τα οχήματα περνούν περίπου έξι έως οκτώ εβδομάδες στην πίστα δοκιμών, στο εργαστήριο και στο δρόμο. Τέσσερα στα έξι οχήματα δοκιμής, καταστρέφονται σε δοκιμές πρόσκρουσης. Οι βοηθοί ασφαλείας δοκιμάζονται σε δοκιμές οδήγησης υψηλής ακρίβειας, με τη βοήθεια ρομπότ. Εδώ, η Macan πέτυχε μια εντυπωσιακή αξία 78%. Το Euro NCAP βαθμολογεί την προστασία των ευάλωτων χρηστών του δρόμου σε 83% και την προστασία των επιβατών και των παιδιών σε 90% το καθένα.

abb_img