Euro NCAP: Τα φυσικά κουμπιά θα δώσουν… 5 αστέρια

Σύμφωνα με το Euro NCAP, βαθμολογία ασφάλειας 5 αστέρων που θέλουν να πετύχουν οι εταιρείες αυτοκινήτων, προϋποθέτουν σημαντικές αλλαγές.

Ακούστε το άρθρο

Οι εταιρείες αυτοκινήτων βρίσκονται αντιμέτωπες με νέες προκλήσεις, καθώς το Euro NCAP θέτει ως προϋπόθεση για την απόκτηση 5 αστέρων τη χρήση φυσικών κουμπιών στα οχήματα. Η απαίτηση αυτή προκύπτει από την ανησυχία του οργανισμού για την ασφάλεια των οδηγών. Σύμφωνα με αυτή, η πολλαπλή χρήση οθονών είναι πιθανό να αποσπάσει την προσοχή τους από το οδόστρωμα, κάτι που μπορεί να αποβεί επικίνδυνο.

Η απόφαση αυτή αντικατοπτρίζει μια γενικότερη ανησυχία για την τάση για υπερβολική χρήση της τεχνολογίας στα αυτοκίνητα. Οι περισσότερες οθόνες στο αυτοκίνητο προσδίδουν μια επιπλέον αίσθηση φουτουρισμού στο εσωτερικό του οχήματος. Ωστόσο, η αποσπώμενη προσοχή του οδηγού αποτελεί ανησυχία.

Kia EV9 : 5 αστέρια στο Euro NCAP

Τα 5 αστέρια είναι το κίνητρο των εταιρειών

Επιπλέον, οι κανόνες που προτείνει το Euro NCAP μπορεί να επηρεάσουν τη σχεδίαση των μελλοντικών αυτοκινήτων. Αν και δεν υπάρχει υποχρέωση για τις εταιρείες αυτοκινήτων να προσαρμόσουν άμεσα τα μοντέλα τους, η απόκτηση 5 βαθμών μπορεί να αποτελέσει κίνητρο για την υιοθέτηση των νέων προτύπων.

Το Volkswagen ID.7 θριάμβευσε στο Euro NCAP

Πιο συγκεκριμένα, οι προβλεπόμενες αλλαγές επισημαίνουν την ανάγκη για ισορροπία της τεχνολογίας και της ασφάλειας στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η καινοτομία είναι αναπόσπαστο μέρος της εξέλιξης. Ωστόσο, η ασφάλεια πρέπει να παραμένει στο επίκεντρο της σχεδίασης, για την προστασία των οδηγών και των επιβατών.

Ακόμη, να σημειώσουμε πως η επόμενη δεκαετία θα φέρει σημαντικές αλλαγές στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Φυσικά, θα υπάρξει υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και πρακτικών σχεδίων που θα αντικατοπτρίζουν τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Παράλληλα θα διασφαλίζουν την ασφάλεια τους κατά την οδήγηση, και αυτό είναι το πιο σημαντικό.

«5άστερη» η BMW iX σε όλες τις κατηγορίες του Euro NCAP

Ο διευθυντής στρατηγικής ανάπτυξης του Euro NCAP, Matthew Avery, δήλωσε:

«Σχεδόν κάθε κατασκευαστής οχημάτων μετακινεί τα βασικά χειριστήρια σε κεντρικές οθόνες αφής, υποχρεώνοντας τους οδηγούς να πάρουν τα μάτια τους από το δρόμο και αυξάνοντας τον κίνδυνο ατυχημάτων απόσπασης της προσοχής.

Οι νέες δοκιμές του Euro NCAP που αναμένεται το 2026 θα ενθαρρύνουν τους κατασκευαστές να χρησιμοποιούν ξεχωριστά, φυσικά χειριστήρια για βασικές λειτουργίες με διαισθητικό τρόπο, περιορίζοντας το χρόνο εκτός δρόμου και συνεπώς προάγοντας την ασφαλέστερη οδήγηση».

Πηγή: Carscoops

 

abb_img