Το υδρογόνο είναι το μέλλον. Αυτό πιστεύει ακράδαντα η Toyota και το επιβεβαίωσε πρόσφατα ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Koji Sato. Πιο συγκεκριμένα, σε πρόσφατη συνέντευξή του δήλωσε ότι η εταιρεία θα παραμείνει δεσμευμένη στην τεχνολογία υδρογόνου, παρά το γεγονός ότι έχει αρχίσει να βλέπει τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με… άλλο μάτι.
Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τις περισσότερες εταιρείες παγκοσμίως, οι οποίες εστιάζουν αποκλειστικά στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία. Ωστόσο, πρόσφατα είδαμε την Toyota, να αποθεώνει το Tesla Model Υ, χαρακτηρίζοντας το «έργο τέχνης», τόσο για τη σχεδίασή του, όσο και για τη δομή του.
Η Toyota αποθεώνει το Tesla Model Y
Η Toyota ζητάει περισσότερες υποδομές για το υδρογόνο
Ο νέος CEO της ιαπωνικής μάρκας, ποντάρει στο υδρογόνο για την ουδετερότητα του άνθρακα. Ωστόσο και ο ίδιος αναγνωρίζει ότι είναι «ζωτικής» σημασίας η ανάπτυξη μίας αλυσίδας παραγωγής, εφοδιασμού και μεταφοράς υδρογόνου, που θα υποστηρίξει τα οχήματα με υδρογόνο μελλοντικά. Για να προσθέσει ότι η έλλειψη υποδομών σε σχεδόν κάθε χώρα του κόσμου, παραμένει σημαντικό εμπόδιο.
Mitsuoka Viewt Story: Ένα Toyota Yaris α λα… Jaguar!
Πιο αναλυτικά, τόνισε:
«Χρειαζόμαστε μία αλυσίδα εφοδιασμού παραγωγής και μεταφορών. Αν δεν δούμε την εξέλιξη εκεί, δεν μπορούμε να περιμένουμε αύξηση όγκου στη χρήση της ενέργειας».
Βέβαια, ο Sato δεν υποβαθμίζει σε καμία περίπτωση τα ηλεκτρικά οχήματα, αναδεικνύοντας την σημαντικότητά τους στον περιορισμό των εκπομπών άνθρακα. Μάλιστα, πιστεύει ότι θα «παίξουν» κρίσιμο ρόλο στο μέλλον της εταιρείας μαζί με τα υβριδικά οχήματα και τα οχήματα υδρογόνου.
Toyota-Suzuki: Στα σκαριά ένα νέο και υβριδικό mini roadster
Τα οχήματα υδρογόνου θα κυριαρχήσουν μέχρι το 2030
Η κυβέρνηση της Ιαπωνίας έχει μεγάλες ελπίδες για το υδρογόνο, ελπίζοντας ότι τα οχήματα με κυψέλες υδρογόνου στους δρόμους της χώρας θα είναι 200.000 το 2025 και 800.000 το 2030.
Για να γίνει πραγματικότητα αυτός ο στόχος, είναι υπό σχεδιασμό περισσότεροι σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου σε όλη την Ιαπωνία. Σήμερα υπάρχουν περίπου 160 πρατήρια ανεφοδιασμού υδρογόνου στην χώρα, σύμφωνα με την Toyota. Το 2030 θα υπάρχουν 900 πρατήρια.
Τέλος, στις ΗΠΑ, το μοναδικό όχημα με υδρογόνο που έχει προσφέρει η Toyota είναι το Mirai. Για την ακρίβεια, είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στην Καλιφόρνια, όπου υπάρχει και η απαραίτητη υποδομή τροφοδοσίας.