H2FLY HY4: Πρώτη δοκιμαστική πτήση με υγρό υδρογόνο

Η H2FLY ανακοίνωσε την πρώτη επιτυχημένη δοκιμαστική πτήση του ηλεκτρικού αεροσκάφους επίδειξης HY4, που χρησιμοποιεί υγρό υδρογόνο.

Ακούστε το άρθρο

Το ηλεκτρικό αεροσκάφος της H2FLY πετάει χρησιμοποιώντας υγρό υδρογόνο και πρόσφατα ολοκλήρωσε την πρώτη δοκιμαστική του πτήση. Η εταιρεία ανάπτυξης καυσίμου υδρογόνου και βιώσιμων τεχνολογιών για την αεροπορία, ανακοίνωσε την επιτυχία της δοκιμαστικής πτήσης.

Πιο συγκεκριμένα, η εν λόγω πτήση ήταν μέρος μιας σειράς δοκιμαστικών πτήσεων εκστρατείας της εταιρείας. Με το σύστημα υδρογόνου, η εταιρεία στοχεύει να θέσει τις βάσεις για βιώσιμες πτήσεις μεγάλης εμβέλειας, με αεροσκάφη υδρογόνου.

Evia Aero: Στα σκαριά ένα… ηλιακό εργοστάσιο

Το H2FLY HY4 ήταν στον αέρα για 3 ώρες

Αρχικά, να σημειώσουμε πως η H2FLY έκανε δοκιμές με το HY4, το οποίο ήταν εξοπλισμένο με σύστημα πρόωσης κυψελών καυσίμου υδρογόνου-ηλεκτρικής ενέργειας. Η εταιρεία ολοκλήρωσε 4 δοκιμαστικές πτήσεις με το HY4 κοντά στο Μάριμπορ της Σλοβενίας. Μάλιστα, η μία από αυτές διήρκεσε περισσότερο από 3 ώρες.

Μετά τη σειρά από δοκιμαστικές πτήσεις, η εταιρεία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η χρήση υγρού υδρογόνου αντί για αέριο υδρογόνο διπλασιάζει τη μέγιστη εμβέλεια του HY4. Ειδικότερα, η εμβέλεια του φτάνει από 700 χιλιόμετρα σε 1.500. Μιλάμε για σημαντική διαφορά.

H Archer Aviation «ηλεκτρίζει» την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ

Ο συνιδρυτής της H2FLY, Josef Kallo, δήλωσε:

«Αυτό το επίτευγμα σηματοδοτεί μία καθοριστική στιγμή στη χρήση υδρογόνου για την τροφοδοσία αεροσκαφών. Μαζί με τους συνεργάτες μας, έχουμε αποδείξει τη βιωσιμότητα του υγρού υδρογόνου για την υποστήριξη πτήσεων χωρίς εκπομπές μεσαίας και μεγάλης εμβέλειας.

Πλέον προσβλέπουμε στην κλιμάκωση της τεχνολογίας μας για περιφερειακά αεροσκάφη και άλλες εφαρμογές, ξεκινώντας την κρίσιμη αποστολή της απαλλαγής από τον άνθρακα της εμπορικής αεροπορίας».

Πετώντας με το ηλεκτρικό Opener BlackFly!

Υπό το πρόγραμμα HEAVEN

Η σειρά δοκιμαστικών πτήσεων της είναι μέρος του Project HEAVEN, μιας κοινοπραξίας που θέλει να αποδείξει τη σκοπιμότητα χρήσης υγρού κρυογονικού υδρογόνου για την τροφοδοσία αεροσκαφών. Στο Project εκτός από την H2FLY συμμετέχουν και άλλες εταιρείες. Μεταξύ αυτών είναι οι Air Liquide, Pipistrel Vertical Solutions, German Aerospace Center, EKPO Fuel Cell Technologies και  Fundación Ayesa.

Τέλος, το Project HEAVEN έχει την υποστήριξη της ευρωπαϊκής κυβέρνησης. Επιπλέον, λαμβάνει χρηματοδότηση από το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων και Δράσης για το Κλίμα. Όπως επίσης, και από το το Πανεπιστήμιο του Ουλμ.

abb_img