Το τμήμα X-Division της βρετανικής κατασκευαστικής εταιρείας ηλεκτροκινητήρων Helix, παρουσίασε μία νέα εντυπωσιακή δημιουργία. Πιο συγκεκριμένα, μιλάμε για το ηλεκτρικό μοτέρ με την κωδική ονομασία SPX177, το οποίο παρουσιάζει νέα δεδομένα.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το SPX177 έχει αρκετά χαμηλό βάρος, το οποίo αγγίζει μόλις τα 28,3 κιλά. Ωστόσο, έχει την δυνατότητα να παράγει 884 ίππους σε συνεχή λειτουργία ή αλλιώς ισχύ 650 kW. Μάλιστα, το τελευταίο χαρακτηριστικό του, τον κάνει τον πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα στην ιστορία της Helix.
Ηλιακή ενέργεια: H λύση στη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων
Ωστόσο, η απόδοση του SPX177 δεν σταματά εκεί. Ειδικότερα, τα τεχνικά στοιχεία στην ιστοσελίδα της εταιρείας αναφέρουν ότι η μέγιστη ισχύς του είναι 711 kW. Αν κάνουμε την μετατροπή, η ιπποδύναμη αγγίζει τους 967 ίππους. Μάλιστα, η Helix υποστηρίζει ότι αυτό δεν αποτελεί το ανώτατο όριό του.
Επιπλέον, αναφέρει ότι το εν λόγω ηλεκτρικό μοτέρ θα το δούμε να εφοδιάζει την κατασκευή ενός μελλοντικού ηλεκτρικού hypercar. Ωστόσο δεν γνωρίζουμε αν το μοντέλο θα διαθέτει ένα ή περισσότερα μοτέρ SPX177.
Η GAC σχεδιάζει κινητήρα που καίει… αμμωνία
Ο Helix SPX177 είναι παρόμοιος με τους ηλεκτροκινητήρες της Formula 1
Για τον ηλεκτροκινητήρα SPX177, το τμήμα X-Division χρησιμοποίησε υλικά από το… «πάνω ράφι». Προφανώς, η εταιρεία εστίασε κυρίως στην απόλυτη απόδοση της κατασκευής. Μάλιστα, διαθέτει ανάλογες προδιαγραφές με αυτές που συναντάμε στα αγωνιστικά οχήματα της Formula 1 και της Formula E.
Επιπλέον, το βάρος της κατασκευής του αποτέλεσε ακόμα ένα στοίχημα για την Helix, το οποίο σίγουρα κέρδισε. Βέβαια, η μπαταρία που θα του δίνει ενέργεια θα ζυγίζει αρκετά, όμως τα περιθώριά βάρους θα είναι διευρυμένα.
Ο ρόλος των ρομπότ στην αυτοκινητοβιομηχανία
Ωστόσο, σε σύγκριση με τους πιο πρόσφατους και ανάλογα αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, ο SPX177 έχει έως 1/7 λιγότερη μάζα. Έτσι, προσφέρει τη δυνατότητα περισσότερων επιλογών, σε ότι αφορά την τοποθέτησή του. Επιπλέον, βοηθάει τους σχεδιαστές του οχήματος να βελτιστοποιήσουν την τελική διάταξη του αυτοκινήτου.
Αντίστοιχα, ειδική μελέτη έχει γίνει και για την απαγωγή της θερμότητας. Έτσι, ο SPX177 διαθέτει μία διαφορετική αρχιτεκτονική, η οποία διατηρεί τη θερμοκρασία σταθερή, ακόμα και όταν περιστρέφεται σε υψηλές ταχύτητες.