Η Honda φέτος γιορτάζει τα 50 χρόνια κυκλοφορίας του Civic. Μάλιστα, η ιαπωνική εταιρεία από το 1972 έχει πουλήσει περισσότερες από 27,5 εκατομμύρια μονάδες του Honda Civic. Ξεκινάει, λοιπόν, η έκτη δεκαετία του μοντέλου με την παράλληλη έλευση της 11ης γενιάς του.
Κάθε νέα γενιά εισάγει την προοδευτική της εξέλιξη στην αρχική σχεδίαση του Honda Civic διατηρώντας τον πρωταρχικό στόχο του μοντέλου. Το λανσάρισμα, δηλαδή, ενός ευρύχωρου, απολαυστικού στην οδήγηση και οικονομικού compact αυτοκινήτου.
Αυτές είναι οι τιμές του νέου Ηonda Civic e:HEV στην Ελλάδα
1972 – 1979: Honda Civic για όλους τους πολίτες
Την πρώτη γενιά του Honda Civic κατασκεύασε το εργοστάσιο της Suzuka στην Ιαπωνία και από τη γραμμή παραγωγής βγήκαν 1.000.000 αυτοκίνητα τα πρώτα 4 χρόνια. Μάλιστα, αυτό το Civic ήταν από τα πρώτα αυτοκίνητα της Honda, τα οποία κυκλοφόρησαν στην Ευρώπη. Επιπλέον, η παραγωγή του ήταν σύμφωνη με το νόμο του 1970 για καθαρό αέρα (Clean Air Act).
Δεύτερη και τρίτη γενιά
Η δεύτερη γενιά του Civic κυκλοφόρησε με το βελτιωμένο κινητήρα CVCC-II και πιο ομαλή απόδοση ισχύος συν μικρότερη κατανάλωση. Παράλληλα, είδαμε την κυκλοφορία εκδόσεων hatchback, sedan και wagon.
Την τρίτη γενιά του Honda Civic την είδαμε το 1983. Η εν λόγω γενιά έφερε τα στοιχεία της ανθρωποκεντρικής αρχής «Man Maximum Machine Minimum». Δηλαδή, η τεχνολογία και η διάταξη εξυπηρετούν τις ανάγκες του οδηγού και των επιβατών.
Honda e Limited Edition: Για λίγους και καλούς!
Τέταρτη και πέμπτη γενιά
Το 1987 οι καταναλωτές είχαν τη δυνατότητα επιλογής της τέταρτης γενιάς του Civic με μία μεγάλη γκάμα κινητήρων. Η συγκεκριμένη γενιά προσέφερε μεγαλύτερη απόδοση στις υψηλές στροφές και βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου στις χαμηλές στροφές.
Η πέμπτη γενιά του Honda Civic εισήγαγε μια κομψή και αεροδυναμική σιλουέτα σε συνδυασμό με τη λειτουργικότητα του μοντέλου.
Μαζί με την κυκλοφορία της έκτης γενιάς του ιαπωνικού μοντέλου η Honda κυκλοφόρησε την σπορ έκδοση Type R το 1997.
Honda Striemo: Ένα τρίτροχο ηλεκτρικό πατίνι
2001 – 2021: Το Honda Civic της χιλιετίας
Η έβδομη γενιά του Civic προσέφερε υβριδική τεχνολογία για πρώτη φορά και κυκλοφόρησε το 2001. Μάλιστα, σημείωσε εξαιρετική κατανάλωση με μόλις 3,39 λίτρα/100 χιλιόμετρα.
Η όγδοη hatchback γενιά του μοντέλου διέθετε φουτουριστικά στοιχεία για τις ευρωπαϊκές αγορές. Επιπλέον τα καθίσματα Magic Seats προσέφεραν ένα χώρο φόρτωσης μεγάλου ύψους.
Η ένατη γενιά στόχευε στην καλύτερη αποδοτικότητα και τη συνόδευε ο κινητήρας DTEC. Ακόμη, έλαβε τον τίτλο «Lowest Fuel Consumption – all 24 contiguous EU countries». Κατέγραψε, μάλιστα, μέση κατανάλωση 2,82 λτ. / 100 χλμ. σε ένα ταξίδι μήκους 13.948 χιλιομέτρων, διάρκειας 25 ημερών, διασχίζοντας και τις 24 γειτονικές χώρες της Ε.Ε.
Τη δέκατη γενιά παρουσιάστηκε το 2015 με δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο κινητήρων VTEC Turbo. Επιπλέον, έφερε για πρώτη φορά ενσωματωμένα προηγμένα χαρακτηριστικά ασφάλειας και βοηθήματα οδηγού του πακέτου τεχνολογιών Honda Sensing.
Κοινοπραξία Honda και Sony: Σκέψεις για αυτόνομη εταιρεία
2022: Το νέο Honda Civic
Η ενδέκατη γενιά συνδυάζει τις ισχυρές επιδόσεις και την αποδοτικότητα με βελτιωμένα επίπεδα άνεσης εσωτερικού και χρηστικότητας.
Ο Tom Gardner, Vice President της Honda Motor Europe, σχετικά με την ενδέκατη γενιά σχολίασε:
«Η 11η γενιά ενσωματώνει τα βασικά χαρακτηριστικά της λειτουργικότητας, της χρηστικότητας και της άνεσης του πρώτου Honda Civic. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης, το τιμόνι και η ανάρτησή του προσφέρουν τα συναρπαστικά επίπεδα απόδοσης, δυναμικής απόκρισης και ανατροφοδότησης που πρωταγωνιστούσαν σε όλες τις γενιές».