Η BMW υπο-στηρίζει τη χρήση υδρογόνου!

H BMW προωθεί τη χρήση του υδρογόνου στις μετακινήσεις και θα λανσάρει την υδρογονοκίνητη iX5 FCEV σε περιορισμένη παραγωγή.

Ακούστε το άρθρο

Η BMW δίνει για ακόμη μία φορά ψήφο εμπιστοσύνης στο υδρογόνο. Μάλιστα, η γερμανική φίρμα ανέπτυξε πρώτη φορά projects με κινητήρα υδρογόνου το 1978, ενώ σύντομα θα κυκλοφορήσει σε περιορισμένο αριθμό τη BMW iX Hydrogen.

Σύμφωνα με τον CEO της BMW, η επόμενη τάση μετά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι το υδρογόνο. Επιπλέον, χαρακτήρισε ως επικίνδυνη την εξέλιξη μόνο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Για αυτό τον λόγο η αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει την ανάπτυξη κυψελών καυσίμου υδρογόνου.

BMW Group: Τα ηλεκτρικά πουλάνε για τα καλά!

Θα κυκλοφορήσει η BMW iX5 FCEV

Η BMW iX5 FCEV θα κυκλοφορήσει σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων. Το μηδενικών ρύπων αυτοκίνητο αποδίδει 369 ίππους και διαθέτει δύο δεξαμενές υδρογόνου από πλαστικό ενισχυμένο με ίνες άνθρακα.

Μάλιστα, ένα από τα βασικά του πλεονεκτήματα είναι ο μικρός χρόνος ανεφοδιασμού. Ακόμη και σε συνθήκες παγετού 3 με 4 λεπτά είναι αρκετά για ένα πλήρες γέμισμα. Επιπλέον, από την εξάτμιση του αυτοκινήτου βγαίνουν μόνο υδρατμοί.

Η iX5 FCEV αποτελεί την ιδανική λύση για όσους ταξιδεύουν σε μεγάλες αποστάσεις συχνά, αλλά και σε όσους δεν έχουν πρόσβαση στη δική τους υποδομή ηλεκτρικής φόρτισης.

Αυτή είναι η συλλεκτική BMW i4 M50 by Kith!

Το υδρογόνο ισορροπεί τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα

Η χρήση κυψελών καυσίμου από τη BMW θα μειώσει τις ανάγκες της για λίθιο και κοβάλτιο. Παράλληλα, το σύστημα κυψελών καυσίμου χρησιμοποιεί ανακυκλώσιμα υλικά, όπως το αλουμίνιο, ο χάλυβας και η πλατίνα.

Σχετικά με την έλλειψη των σταθμών φόρτισης υδρογόνου, ο CEO ανέφερε ότι είναι ένα πρόβλημα με εύκολη λύση. Μάλιστα, θύμισε στο κοινό την κατασκευή οχημάτων με κινητήρα V12, ο οποίος χρησιμοποιούσε υδρογόνο ως καύσιμο.

Ένα MINI παγωτατζίδικο στο μουσείο της BMW

Οι κινήσεις των άλλων εταιρειών

Ήδη η Hyundai και η Toyota έχουν λανσάρει αυτοκίνητα με παρόμοια τεχνολογία. Μάλιστα, το Nexo της πρώτης και το Mirai της δεύτερης, κυκλοφορούν σε διάφορες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Αυστραλίας. Ακόμη, η Honda προσέφερε μία FCEV έκδοση του μοντέλου της Clarity. Τέλος, η Great Wall Motors έχει ανακοινώσει την επένδυση μεγάλων κεφαλαίων στην τεχνολογία υδρογόνου.

abb_img