Μιλήσαμε ξανά με τον Robert Gold, Επικεφαλής Προμηθειών & Επαναληπτικού Μάρκετινγκ της Choice AG, σε ένα αποκαλυπτικό podcast. Αυτή τη φορά, η συζήτηση μας οδήγησε βαθιά στην ηλεκτροκίνηση και στην εντυπωσιακή παρουσία της Choice στην κινεζική αγορά.
Από την αρχή, ο Robert ξεκαθάρισε ότι η Choice δεν είναι ένας τυπικός πάροχος υπηρεσιών κινητικότητας. Αντίθετα, λειτουργεί υποστηρικτικά προς τους ίδιους τους παρόχους, διευκολύνοντας και επιταχύνοντας τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Κίνα, κατόπιν πρόσκλησης της BYD, ο Robert είχε την ευκαιρία να δει από κοντά τις εξελίξεις στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, να συμμετάσχει σε στρατηγικές συζητήσεις και να αναπτύξει μελλοντικές συνεργασίες.
Η BYD δεν είναι πλέον ένας απλός ανερχόμενος παίκτης, για την Choice είναι πλέον στρατηγικός εταίρος. Η συνεργασία τους κρατά σχεδόν δύο χρόνια, με την τελευταία περίοδο να χαρακτηρίζεται από στενότερη συνεργασία και κοινή στρατηγική.
Ο Robert επισκέφθηκε τις περιοχές του Χονγκ Κονγκ και της Σαγκάης, με αποκορύφωμα την Auto Shanghai, μια έκθεση που όπως λέει, «δεν μοιάζει σε τίποτα με την IAA ή άλλες ευρωπαϊκές εμπορικές εκθέσεις». Οι παρουσιάσεις των οχημάτων ήταν γεμάτες ενέργεια, χρώμα και διαδραστικότητα, συχνά σε συνεργασία με κατασκευαστές παιχνιδιών!
Αυτό το στυλ παρουσίασης δεν είναι τυχαίο. Αντανακλά τη φιλοσοφία των Κινέζων κατασκευαστών: πλήρως ψηφιακές, συναισθηματικά φορτισμένες εμπειρίες. Συστήματα καραόκε, φωτισμός με εφέ και ψηφιακά «γκατζετάκια» είναι πλέον στάνταρ. Αντίθετα, οι ευρωπαϊκοί OEM, μοιάζουν διστακτικοί και συντηρητικοί. «Στην Κίνα, πρέπει να αποφασίσεις: Προσαρμόζεσαι ή παραμένεις αυστηρά Ευρωπαίος», λέει χαρακτηριστικά ο Robert.
Η BYD ωστόσο φαίνεται να έχει βρει τη χρυσή τομή. Με οχήματα όπως το BYD Dolphin Surf, που έρχεται στη Γερμανία αυτόν τον Ιούνιο, καταφέρνει να συνδυάζει στιβαρότητα, απόδοση και ανταγωνιστική τιμή. «Για την κατηγορία του, είναι ένα δυνατό χαρτί», σχολιάζει ο Robert. Ενώ πολλοί Ευρωπαίοι κατασκευαστές αποχωρούν από την κατηγορία μικρών αυτοκινήτων, οι κινεζικές εταιρείες επενδύουν δυναμικά.
Το Dolphin Surf ίσως είναι ιδανικό για στόλους παράδοσης ή φροντίδας, αλλά ο Robert βλέπει και ευρύτερες δυνατότητες: «Αν γίνει σωστά, μπορεί να γίνει πραγματικό hit».
Και η Choice; Δεν μένει πίσω. Σήμερα, το 35% των οχημάτων B2B του στόλου της είναι πλήρως ηλεκτρικά, σχεδόν διπλάσιο από τον γερμανικό μέσο όρο! Φέτος, ο όγκος αγορών ηλεκτρικών τριπλασιάστηκε, χάρη σε συνεργασίες όχι μόνο με την BYD, αλλά και με Audi, BMW και Volkswagen. Μάλιστα, συμφώνησαν πρόσφατα σε νέα μοντέλα ID, με πιο ευέλικτους όρους μίσθωσης, ακόμη και για 12 μήνες.
Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα παρατήρηση από τον Robert αφορά τη μετατόπιση στον B2B τομέα (Ο όρος B2B (Business to Business), αναφέρεται στον επιχειρηματικό τομέα, όπου οι συναλλαγές και οι συνεργασίες πραγματοποιούνται μεταξύ επιχειρήσεων, και όχι μεταξύ επιχείρησης και τελικού καταναλωτή: Οχήματα που προορίζονταν για μεγάλους εταιρικούς πελάτες, καταλήγουν πλέον σε στόλους ενοικίασης, λόγω υψηλής ζήτησης. «Όσο περισσότερες επιλογές υπάρχουν, τόσο μεγαλύτερη γίνεται η ζήτηση», λέει χαρακτηριστικά.
Κανείς δεν περιμένει ότι το 80% των στόλων θα γίνει ηλεκτρικό μέσα σε δύο χρόνια. Όμως, ένα σταθερό 35%, είναι σαφές σημάδι προς τα πού πηγαίνει η αγορά.
Μια συζήτηση που άγγιξε δύο κόσμους, την πρωτοποριακή Κίνα και τη μεταβαλλόμενη Ευρώπη, αποδεικνύει πως το να κατανοήσεις πραγματικά την αγορά, είναι πιο σημαντικό από το να την ακολουθείς απλώς.
Πηγή: elektroauto-news.net