Η Χιλή θα απαγορεύσει την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035

Δεδομένου ότι στα νέα μητρώα οχημάτων της Χιλής υπήρχαν μόλις 386 εγγεγραμμένα οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων μέχρι τον Σεπτέμβριο, θα πρέπει να γίνουν πολλά ακόμα προκειμένου να ακολουθήσει ο συνολικός πληθυσμός της Χιλής την ενεργειακή μετάβαση.

Ακούστε το άρθρο

Η Χιλή ανακοίνωσε την απαγόρευση των πωλήσεων των περισσότερων οχημάτων εσωτερικής καύσης με σκοπό την επικράτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το 2035.

Σύμφωνα με τη νέα στρατηγική για τις ηλεκτρικές μεταφορές, όλες οι πωλήσεις ελαφρών και μεσαίων οχημάτων, δημόσιων συγκοινωνιών και βαρέων φορτηγών θα πρέπει να είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Σε ποιο σημείο βρίσκεται η Χιλή αναφορικά με την ενεργειακή μετάβαση

Electric car charging μικρη φωτο

Μετά την αρχική απαγόρευση του 2035, το 2040, η μετατροπή και του υπόλοιπου κλάδου των οχημάτων αναμένεται να φτάσει το 100% των πωλήσεων και στα μικρότερα φορτηγά που χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες του κατασκευαστικού, του γεωργικού και του δασικού τομέα, ώστε να επιτευχθεί ο σκοπός των μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Το 2045, όλα τα αστικά λεωφορεία θα πρέπει, επίσης, να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Τα οχήματα μηδενικών εκπομπών μάλιστα θα περιλαμβάνουν τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου, αλλά τα υβριδικά θα παραμείνουν, “εκτός πλαισίου”.

Ωστόσο, η κυβέρνηση έχει δηλώσει ότι οι κανονισμοί που περιλαμβάνουν τους κανόνες σχετικά με τις μετατροπές των οχημάτων, καθώς και τα σχετικά κίνητρα, θα δημοσιευτούν για δημόσια διαβούλευση τον Νοέμβριο, οπότε, η απόφαση δεν είναι ακόμη τελείως οριστική.

Διαβάστε επίσης: Η Μάλτα αυξάνει το ποσό επιδότησης για αγορά νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα 12.000 ευρώ

Δεδομένου ότι στα νέα μητρώα οχημάτων της Χιλής υπήρχαν μόλις 386 εγγεγραμμένα οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων μέχρι τον Σεπτέμβριο – και αυτό σημαίνει αύξηση της τάξεως του 300% σε σχέση με το προηγούμενο έτος – θα πρέπει να γίνουν πολλά ακόμα, προκειμένου να ακολουθήσει ο συνολικός πληθυσμός της Χιλής την ενεργειακή μετάβαση.

Το νομοσχέδιο και το μέλλον των συγκοινωνιών στη Χιλή

Η ανακοινωθείσα προσωρινή περικοπή φόρου κυκλοφορίας για τα ηλεκτρικά οχήματα πιθανώς είναι μόνο η αρχή, αφού αναμένεται να επακολουθήσουν νέες ρυθμίσεις, καθώς και η επέκταση του «Νέου νομοσχέδιου μετάβασης της ενέργειας».

Το νομοσχέδιο θα ασχοληθεί κυρίως με τέσσερα ζητήματα. Τα ζητήματα αυτά αφορούν στο πράσινο υδρογόνο, την ενίσχυση της παραγωγής των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και την ηλεκτροκινητικότητα.

«Σήμερα είναι μια ιστορική ημέρα για τη Χιλή, έχουμε μια νέα στρατηγική ηλεκτροκίνησης, η οποία μας επιτρέπει να επιταχύνουμε τους στόχους μας και να ευθυγραμμιστούμε με τα διεθνή πρότυπα, αποκτώντας έτσι τις βέλτιστες πρακτικές και εμπειρίες για μια μαζική ενσωμάτωση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα. Μέχρι το 2035, το 100% των πωλήσεων ελαφρών και μεσαίων οχημάτων θα αφορούν σε οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων».

Διαβάστε επίσης: Η Γαλλία θέλει να πρωτοστατήσει στον εκσυχρονισμό της μετακίνησης στην Ευρώπη

Το 100% των πωλήσεων των δημόσιων συγκοινωνιών, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται τα λεωφορεία και τα ταξί, θα είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων καθώς το ίδιο θα ισχύει και για το 100% των πωλήσεων των κυριότερων κινητών μηχανημάτων.

«Όλα αυτά θα ωφελήσουν άμεσα την ποιότητα ζωής των Χιλιανών», δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας Μάρκους Χέρμπερτ.

abb_img