Η Μάλτα αυξάνει το ποσό επιδότησης για αγορά νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα 12.000 ευρώ

Η Μάλτα ήταν μία από τις εννέα ευρωπαϊκές χώρες που ζήτησαν από την ΕΕ την σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η Μάλτα αύξησε τις επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων σε 12.000 ευρώ για το 2022. Επιπλέον, συνολικά 1.200 νέα σημεία φόρτισης πρόκειται να εγκατασταθούν τα επόμενα τρία χρόνια στη χώρα.

Ο υπουργός Οικονομικών της Μάλτας, Κλάιντ Καρουάνα, ανακοίνωσε το νέο μέτρο σύμφωνα με το οποίο η μέγιστη επιχορήγηση για τα ηλεκτρικά οχήματα αυξάνεται σε 12.000 ευρώ.

Οι προεκτάσεις του νέου μέτρου

electric car

Αυτό το νέο μέτρο αφορά στους οδηγούς που αγοράζουν ένα νέο ηλεκτρικό όχημα εγκαταλείποντας παράλληλα ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης που είναι τουλάχιστον 10 ετών.

Για αγοραστές που δεν διαθέτουν παλιό όχημα ICE, το νέο ποσό επιχορήγησης για την αγορά νέου ηλεκτρικού ή plug-in υβριδικού οχήματος αυξήθηκε στα 11.000 ευρώ.

Επίσης, τοποθετήθηκε πενταετής απαλλαγή στην πληρωμή των τελών κυκλοφορίας για ηλεκτρικά οχήματα, ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα θα εξαιρούνται και από τον φόρο από αφορά στην ταξινόμηση.

Εκτός από την επιδότηση των ηλεκτρικών οχημάτων, θα δοθεί επιπλέον ποσό για τα μικρά λεωφορεία, τα πούλμαν και τα φορτηγά που εγκαθιστούν φωτοβολταϊκά πάνελ με μέγιστο ποσό τα 900 ευρώ.

Η Μάλτα φιλοδοξεί να γίνει ηγέτιδα δύναμη στην προσπάθεια απαλλαγής από τον άνθρακα

empty street

Ο πρωθυπουργός Ρόμπερτ Αμπέλα δήλωσε ότι η Μάλτα θα γίνει ηγέτιδα στον τομέα της απαλλαγής από τον άνθρακα. Ήδη ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων στον εθνικό της στόλο έχει αυξηθεί από 36 το 2013 σε πάνω από 4.000 μέχρι τον Ιούλιο του 2021.

Η Μάλτα ήταν μία από τις εννέα ευρωπαϊκές χώρες που ζήτησαν από την ΕΕ την σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Διαβάστε επίσης: Την επιδότηση έως 22.500 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικού ταξί προωθεί το ΥΠΕΝ

Πρόκειται για μια σημαντική ανατροπή σε σχέση με το 2018, όταν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να καταθέσει μήνυση κατά της Μάλτας και της Ρουμανίας στο Δικαστήριο της ΕΕ για την παράλειψη της εθνικής στρατηγικής για την ανάπτυξη υποδομών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθώς και τα εναλλακτικά καύσιμα.

Ωστόσο, η απαγόρευση της εισαγωγής οχημάτων εσωτερικής καύσης δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη. Φαίνεται ότι η ημερομηνία για την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης θα οριστεί σύντομα για το 2025, αλλά η απόφαση για να υλοποιηθεί φαίνεται ότι βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη.

Οι αιτήσεις για την επιδότηση του «Κινούμαι ηλεκτρικά» άγγιξαν τις 17.000 στην Ελλάδα

Τα ενθαρρυντικά στοιχεία, για την ανταπόκριση που έχει από τους ιδιώτες το πρόγραμμα κρατικής επιδότησης «Κινούμαι ηλεκτρικά», παρουσίασε στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής η γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πλούτων Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, πριν από έναν μήνα τονίζοντας πως: «η ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας βρίσκεται σε καλό δρόμο».

Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε η κα. Σδούκου στην Επιτροπή Περιβάλλοντος, «το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά» πάει καλά. Ξεπεράσαμε ήδη τους στόχους που είχαμε βάλει. Το σκεπτικό μας είναι να βγει το αυτοκίνητο από τους δρόμους και να δώσουμε χώρο στα μικρά ηλεκτρικά μέσα μεταφοράς».

Διαβάστε επίσης: Οι αιτήσεις για την επιδότηση του «Κινούμαι ηλεκτρικά» αγγίζουν τις 17.000

Για πρώτη φορά μάλιστα, όπως τόνισε, έχουν κατατεθεί 13 αιτήσεις για ηλεκτροκίνητα ταξί.

Όπως επεσήμανε, «μέχρι το 2019 η Ελλάδα είχε 500 αιτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα, ενώ από το 2020 που θεσπίστηκε το θεσμικό πλαίσιο και το πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι ηλεκτρικά», μέχρι σήμεραταξινομήθηκαν 6.340».