Η επόμενη Bugatti θα είναι πιο ισχυρή από ποτέ και πάνω απ’ όλα 100% ηλεκτρική.

Η Rimac επιταχύνει τη μετάβαση της Bugatti στην ηλεκτρική εποχή, με μπαταρίες στερεάς κατάστασης, νέους κινητήρες και τεχνολογία αιχμής

Ακούστε το άρθρο

Η κροατική Rimac, μία από τις πιο καινοτόμες εταιρείες στον χώρο των ηλεκτρικών hypercars και των εξαρτημάτων υψηλών επιδόσεων, επιταχύνει αποφασιστικά το φιλόδοξο σχέδιό της: τη μετατροπή της Bugatti σε μια πολυτελή μάρκα ηλεκτρικών οχημάτων νέας γενιάς. Μετά την πλήρη εξαγορά της ιστορικής αλσατικής φίρμας, ο Mate Rimac βάζει σε εφαρμογή το όραμά του, για έναν πλήρως εξηλεκτρισμένο premium κατασκευαστή, βασισμένο σε τεχνολογίες αιχμής στις μπαταρίες και στα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης.

Η στρατηγική αυτή, συνοδεύεται από σαφή ανακατανομή ρόλων εντός του ομίλου. Η Bugatti αναλαμβάνει τον ρόλο της κατασκευάστριας πολυτελών και εξαιρετικά επιδόσεων αυτοκινήτων, ενώ η Rimac επικεντρώνεται στην εξέλιξη και προμήθεια προηγμένων ηλεκτρικών εξαρτημάτων, για τρίτους κατασκευαστές. Πρόκειται για μια προσέγγιση που έχει τη δυναμική να επαναπροσδιορίσει το οικοσύστημα των high-tech ηλεκτρικών οχημάτων, μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Μπαταρίες στερεάς κατάστασης: το μεγάλο άλμα του 2030

Σύμφωνα με τον COO της Rimac, Nurdin Pitarevic, η εταιρεία εξελίσσει ήδη μπαταρίες στερεάς κατάστασης, που προορίζονται για το δεύτερο, πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της Bugatti, με ορίζοντα λανσαρίσματος γύρω στο 2030. Η συγκεκριμένη τεχνολογία, θεωρείται το επόμενο μεγάλο βήμα μετά τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, προσφέροντας υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, μικρότερο όγκο και χαμηλότερο βάρος.

Η ανάπτυξη βασίζεται σε διεθνή συνεργασία. Τα στοιχεία στερεάς κατάστασης, προέρχονται από την ProLogium της Ταϊβάν, ενώ το προηγμένο περίβλημα από σύνθετα υλικά, κατασκευάζεται σε συνεργασία με τη Mitsubishi. Με αυτόν τον τρόπο, η Rimac αξιοποιεί εξειδικευμένη τεχνογνωσία, χωρίς να επωμίζεται μόνη της το τεράστιο κόστος έρευνας και ανάπτυξης.

Το υπάρχον πρωτότυπο των 100 kWh, παρουσιάζει ήδη ενεργειακή πυκνότητα αυξημένη κατά 20-30%, σε σχέση με τις συμβατικές μπαταρίες. Το όφελος είναι διπλό: μικρότερες διαστάσεις και σημαντική μείωση βάρους, στοιχεία καθοριστικά για supercars όπου κάθε κιλό παίζει ρόλο. Και φυσικά, η τεχνολογία αυτή, δεν θα περιοριστεί μόνο στην Bugatti, καθώς η Rimac, σκοπεύει να τη διαθέσει και σε άλλους premium κατασκευαστές.

Υπερσυμπαγείς ηλεκτρικοί κινητήρες νέας γενιάς

Παράλληλα, η Rimac φέρνει επανάσταση και στους ηλεκτρικούς κινητήρες της. Οι νέες μονάδες ισχύος ενσωματώνουν κινητήρα, κιβώτιο και ηλεκτρονικά ισχύος, σε ένα εξαιρετικά συμπαγές σύνολο, προσφέροντας εντυπωσιακή απόδοση και μειωμένο βάρος. Ήδη, εταιρείες όπως η BMW, η Porsche και η νεοσύστατη σαουδαραβική Ceer, έχουν υπογράψει συμβόλαια για τη χρήση της τεχνολογίας.

Ενδεικτικά, το μεγάλο SUV της Ceer, θα χρησιμοποιεί κινητήρες άνω των 1.000 ίππων, με βάρος μόλις 132 κιλά – 66 κιλά λιγότερα από τις μονάδες της Rimac Nevera. Αυτή η αναλογία ισχύος-βάρους, ανοίγει νέους δρόμους για εφαρμογές σε πολυτελή sedan, SUV αλλά και καθαρόαιμα supercars. Η ευελιξία αποτελεί βασικό πλεονέκτημα των νέων κινητήρων, καθώς μπορούν να προσαρμοστούν σε:

  • εμπροσθιοκίνητα οχήματα,

  • πισωκίνητα σπορ μοντέλα,

  • τετρακίνητα SUV και hypercars,

  • αλλά και υβριδικές διατάξεις για τη μεταβατική περίοδο.

Ηλεκτρική Bugatti: ιστορική καμπή

Η τεχνολογική αυτή πρόοδος, συμπίπτει με τον βαθύ μετασχηματισμό της Bugatti. Μετά από δύο δεκαετίες παραγωγής που επικεντρώθηκαν ουσιαστικά σε ένα μοντέλο στο Molsheim, η ιστορική μάρκα, ετοιμάζεται να λανσάρει ένα δεύτερο, πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Πρόκειται για μια ιστορική στροφή για έναν κατασκευαστή, που ταυτίστηκε όσο λίγοι με τον θρυλικό κινητήρα W16.

Παράλληλα, το εμβληματικό Rimac Nevera δεν θα αποκτήσει άμεσο διάδοχο. Η τεχνογνωσία που αποκτήθηκε από την εξέλιξή του, θα αξιοποιηθεί πλέον αποκλειστικά για τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της Bugatti, εξασφαλίζοντας τεχνολογική συνοχή και σαφή στρατηγική κατεύθυνση.

Ένα παγκόσμιο οικοσύστημα ηλεκτρικής τεχνολογίας

Πέρα από τη Bugatti, η Rimac χτίζει σταδιακά ένα παγκόσμιο οικοσύστημα ηλεκτρικών εξαρτημάτων, υψηλών επιδόσεων. Μέσω της τυποποίησης βασικών τεχνολογιών, μειώνει το κόστος, επιταχύνει την εξέλιξη και κατανέμει τις επενδύσεις R&D, σε μεγαλύτερους όγκους παραγωγής, χωρίς να θυσιάζει την αποκλειστικότητα των κορυφαίων εφαρμογών της.

Οι συνεργασίες με κατασκευαστές από διαφορετικές αγορές και ηπείρους, αποδεικνύουν την ευελιξία αυτής της στρατηγικής. Είτε πρόκειται για πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, είτε για υβριδικές λύσεις μετάβασης, οι τεχνολογίες της Rimac, προσαρμόζονται στις ανάγκες κάθε πελάτη.

Έτσι, οι καινοτομίες που εξελίσσονται σήμερα για την Bugatti, αναμένεται να ωφελήσουν ολόκληρη την premium αυτοκινητοβιομηχανία, δημιουργώντας έναν ενάρετο κύκλο τεχνολογικής προόδου. Η Rimac καθιερώνεται πλέον ως ο κορυφαίος ειδικός στις ηλεκτρικές λύσεις υψηλής τεχνολογίας, κατέχοντας κομβική θέση, στην ενεργειακή μετάβαση του κλάδου.

Πηγή: rouleur-electrique.fr