Η καρδιά της υιοθέτησης της ηλεκτροκίνησης χτυπά στην Ευρώπη.
Όπως όλα δείχνουν τα οικονομικά κίνητρα των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων για την ηλεκτροκίνηση έχουν αποδώσει καρπούς και έχουν επιφέρει μια επιπλέον ώθηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς οι καταναλωτές στη «Γηραιά Ήπειρο» έχουν την ευκαιρία να αγοράζουν σε καλύτερες τιμές τα ηλεκτρικά τους οχήματα.
Μάλιστα η τάση είναι τόσο έντονη που πέρυσι η Ευρώπη ξεπέρασε στις πωλήσεις ακόμα και την Κίνα, καταγράφοντας αύξηση 43%.
Τα κυβερνητικά κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση ως μοχλός ανάπτυξης
Σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, τα κίνητρα αγοράς για ηλεκτρικά οχήματα εξακολουθούν να διαφέρουν ανά χώρα. Φέτος, 17 χώρες προσφέρουν κίνητρα αγοράς από τις 20 που έδιναν κίνητρα το 2020.
Αυτό σημαίνει ότι 10 κράτη μέλη της ΕΕ δεν παρέχουν, προς το παρόν, κανένα κίνητρο αγοράς για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πιο συγκεκριμένα οι χώρες που δεν διαθέτουν καθόλου κίνητρα αυτή τη στιγμή είναι το Βέλγιο, η Βουλγαρία, η Κύπρος, η Τσεχία, η Δανία, η Εσθονία, η Λετονία, η Μάλτα, η Πολωνία κι η Σλοβακία.
Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Απαραίτητη η προ-καλωδίωση για φόρτιση EV σε κάθε νέα θέση στάθμευσης
Σύμφωνα με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων τα κίνητρα ήταν εκείνα τα οποία οδήγησαν σε μια έκρηξη πωλήσεων, παρά τα περιοριστικά μέτρα και την πανδημία που πλήττει όλους τους τομείς της οικονομίας αφού κατάφεραν να πατήσουν το κουμπί της εκκίνησης τόσο για την προσφορά όσο και τη ζήτηση.
Για το κομμάτι της προσφοράς, τα κίνητρα που προέρχονται από τις κυβερνήσεις αποτέλεσαν και το έναυσμα των αυτοκινητοβιομηχανιών για να αυξήσουν τις παραγωγές ηλεκτρικών οχημάτων και να βγάλουν στην αγορά δεκάδες καινούρια μοντέλα.
H Ευρώπη ξεπέρασε στις πωλήσεις ακόμα και την Κίνα
Οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων που έχουν μπαταρίες και προσφέρουν κάποια ηλεκτρικά… χιλιόμετρα αυτονομίας (plug-in hybrid) στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 137% σε 1,4 εκατ. οχήματα πέρυσι, ξεπερνώντας την Κίνα, η οποία σημείωσε και αυτή αύξηση 12% σε 1,3 εκατ. και στις ΗΠΑ, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν 4% αγγίζοντας τα 328.000 οχήματα.
Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανησυχούν ότι οι επιδοτήσεις θα έχουν μόνο βραχυπρόθεσμο αντίκτυπο και ότι η ανάπτυξη των μεριδίων πωλήσεων θα πρέπει να συνοδευτεί από την παράλληλη αύξηση των υποδομών.
Επιπλέον θα πρέπει να βρεθούν λύσεις τόσο για την ανακύκλωση των μπαταριών όσο και για τη συνολική μείωση του αποτυπώματος των αυτοκινήτων.
Ο μονόδρομος της ηλεκτροκίνησης προς ένα πράσινο μέλλον
Σήμερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χωρίς τις επιδοτήσεις εξακολουθούν να είναι αρκετά ακριβά σε σχέση με τα αντίστοιχα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Όσο προχωράει η τεχνολογία τόσο οι τιμές της μπαταρίας θα μειώνονται, ενώ οι νέες τεχνολογίες, η μεγαλύτερη κλίμακα παραγωγής και ο ανταγωνισμός αναμένεται επίσης να συμβάλουν προς αυτή την κατεύθυνση.
Από την άλλη, η μείωση των ορίων των εκπομπών ρύπων δεν αφήνει πολλά περιθώρια επιλογών στις αυτοκινητοβιομηχανίες, για τις οποίες η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μονόδρομο αφού αν δεν καταφέρουν να μειώσουν τους ρύπους, τότε θα βρεθούν αντιμέτωπες με βαριά πρόστιμα.