Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Απαραίτητη η προ-καλωδίωση για φόρτιση EV σε κάθε νέα θέση στάθμευσης

Η Transport & Environment (T&E) προειδοποίησε ότι δεν θα πρέπει να μείνει πίσω η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών που ζουν και εργάζονται σε υπάρχοντα κτίρια, όπου δεν υπάρχει καμία σχετική απαίτηση για υποδομή φόρτισης.

Μέχρι σήμερα σε ορισμένες χώρες της Ευρώπης, όπως είναι η Αγγλία, έχει θεσπιστεί η απαίτηση για την τοποθέτηση της κατάλληλης προ-καλωδίωσης σε κάθε νέα κατασκευή ή σε κάθε μεγάλη ανακαίνιση.

Ωστόσο η συγκεκριμένη κίνηση περιορίζει την ανάπτυξη θέσεων που προβλέπουν τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων στο μικρό μερίδιο του κτιριακού αποθέματος που κατασκευάζεται εξ αρχής ή που ανακαινίζεται κάθε χρόνο.

Η Transport & Environment (T&E) προειδοποίησε ότι δεν θα πρέπει να μείνει πίσω η ανάπτυξη υποδομής φόρτισης σε υπάρχοντα κτίρια

charging

Οι οδηγοί που κάνουν τη μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων είναι σίγουρο πως θα επωφεληθούν από τις νέες απαιτήσεις σχετικά με την τοποθέτηση και προ-εγκατάσταση της υποδομής φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στις θέσεις στάθμευσης τόσο στα σπίτια όσο και στους χώρους εργασίας.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ήδη προτείνει ότι θα πρέπει να υπάρχει προκαλωδίωση για την εγκατάσταση ιδιωτικών φορτιστών, όπου στατιστικά πραγματοποείται σχεδόν το 90% των φορτίσεων ηλεκτρικών οχημάτων καθώς θα απαιτείται και σε νεόδμητα κτίρια αλλά και κτίρια που υπόκεινται σε εκτεταμένες ανακαινίσεις, .

Ωστόσο, η Transport & Environment (T&E) προειδοποίησε ότι δεν θα πρέπει να μείνει πίσω η συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινητιστών που ζουν και εργάζονται σε υπάρχοντα κτίρια, όπου δεν θα υπάρχει καμία σχετική απαίτηση.

Τα νέα και ανακαινισμένα μη οικιστικά κτίρια, όπως είναι γραφεία και τα καταστήματα, θα πρέπει επίσης να είναι εξοπλισμένα με έναν ελάχιστο αριθμό εγκατεστημένων σημείων φόρτισης, σύμφωνα με την νέα προτεινόμενη οδηγία για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων (EPBD).

Και οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων (EV) θα έχουν το δικαίωμα να εγκαταστήσουν έναν φορτιστή —με δικό τους κόστος, εάν είναι απαραίτητο— κάθε φορά που αγοράζουν ή μισθώνουν ένα EV στην Ευρώπη, όπου και αν διαμένουν.

Θα πρέπει να υπάρχει ένας μέγιστος χρόνος που θα περιμένουν οι οδηγοί μεταξύ της αίτησης άδειας και της εγκατάστασης ενός ιδιωτικού σημείου φόρτισης

Ο Fabian Sperka, διευθυντής πολιτικής οχημάτων στην T&E, δήλωσε: «Αν περιμένουμε από τους οδηγούς να κάνουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, τότε θα πρέπει να άρουμε τα εμπόδια που υπάρχουν ως προς τη φόρτιση που συμβαίνει κατά το μεγαλύτερο μέρος, στο σπίτι και στη δουλειά. Η απαίτηση προ-καλωδίωσης σε νέες κατασκευές ή σε μεγάλες ανακαινίσεις περιορίζει την ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης μόνο στο μικρό μερίδιο του κτιριακού αποθέματος που κατασκευάζεται κάθε χρόνο. Μόλις το 1% των υφιστάμενων κτιρίων ανακαινίζεται εκτενώς ετησίως».

Οι άνθρωποι και οι εταιρείες μερικές φορές πρέπει να περιμένουν έως και ένα χρόνο για να εγκαταστήσουν έναν φορτιστή. Η T&E είπε ότι οι προτάσεις της ΕΕ για ένα «δικαίωμα στην φόρτιση» – είναι να δοθεί στους οδηγούς μια νομική βάση για μπορούν να εγκαταστήσουν γρήγορα έναν φορτιστή όπου κι αν ζουν.

Η Αγγλία θα είναι η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα νομοθετήσει την ύπαρξη οικιακών φορτιστών στα νεόδμητα σπίτια

Η κίνηση αυτή θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση των διοικητικών διαδικασιών στα κράτη μέλη, αλλά θα πρέπει να γίνει πιο συγκεκριμένη. Θα πρέπει να υπάρχει ένας μέγιστος χρόνος που πρέπει να περιμένουν οι οδηγοί μεταξύ της αίτησης άδειας και στη συνέχεια της εγκατάστασης ενός ιδιωτικού σημείου φόρτισης.

Οι ευρωβουλευτές και οι κυβερνήσεις της ΕΕ θα συζητήσουν τώρα την πρόταση πριν αποφασίσουν για την τελική οδηγία που θα νομοθετηθεί εν τέλει.

NEWSLETTERΟι ειδήσεις μας κατευθείαν στο inbox σας!