Η Ευρώπη ξεπέρασε τα 900.000 σημεία φόρτισης

Περισσότερα από 900.000 σημεία φόρτισης είναι συνδεδεμένα στο ευρωπαϊκό δίκτυο. Ένας στους πέντε φορτιστές βρίσκεται στην Ολλανδία.

Ακούστε το άρθρο

Περισσότερα από 900.000 ημιδημόσια και δημόσια σημεία φόρτισης είναι συνδεδεμένα στο ευρωπαϊκό δίκτυο. Ένας στους πέντε φορτιστές βρίσκεται στην Ολλανδία. Αυτά είναι μόνο δύο, από τα πολλά ευρήματα για την ανάπτυξη του ευρωπαϊκού δικτύου φόρτισης που παρέχονται με το νέο Charge Point Monitor από το EVMarketsReports.

Η Ευρώπη πέρασε το όριο των 900.000 για ημιδημόσια και δημόσια σημεία φόρτισης τον Ιούλιο. Σύμφωνα με το νέο Charge Point Monitor, τα περισσότερα από αυτά βρίσκονται στην Ολλανδία (169.216), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (152.332) και τη Γαλλία (119.481).

Επιπλέον, η έκθεση παρέχει μια επισκόπηση της εξέλιξης από το 2021, σύμφωνα με την οποία το ευρωπαϊκό δίκτυο χρέωσης, κατέγραψε μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 55 τοις εκατό μεταξύ 2021 και 2024. «Παρά την ταχεία αυτή ανάπτυξη, η Ευρώπη απέχει ακόμη αρκετά από την φιλόδοξους στόχους που έθεσε η Ευρωπαϊκή Ένωση», καταλήγουν οι συγγραφείς της μελέτης. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), έως το 2030 θα χρειαστούν έως και 8,8 εκατομμύρια σημεία φόρτισης στην Ευρώπη.

Η κατανομή των σημείων φόρτισης είναι επίσης σε μεγάλο βαθμό συγκεντρωμένη σε μερικές βασικές χώρες. Η Ολλανδία, η Γερμανία και η Γαλλία αντιπροσωπεύουν σχεδόν τα μισά σημεία φόρτισης στην Ευρώπη. Το Ηνωμένο Βασίλειο και το Βέλγιο κατατάσσονται στην τέταρτη και πέμπτη θέση, αντίστοιχα.

Η κατάταξη αντικατοπτρίζει μόνο τον απόλυτο αριθμό των σημείων φόρτισης και όχι την πυκνότητα του δικτύου φόρτισης (για την οποία ο αριθμός θα πρέπει να καθοριστεί σε σχέση με το μέγεθος των χωρών). Ωστόσο, οι υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης δεν καταγράφηκαν πρόσφατα από τα προαναφερθέντα έθνη, αλλά από το Βέλγιο και τη Φινλανδία (190% και 158%, αντίστοιχα, μεταξύ Ο1/2023 και 07/2024). Στην Ελλάδα, ο αριθμός των σημείων φόρτισης αυξήθηκε ακόμη και κατά 480% μεταξύ 2023 και 2024, αλλά σε πολύ χαμηλό επίπεδο (>1% των φορτιστών στην Ευρώπη).

Σύμφωνα με τη μελέτη, οι μονάδες AC αντιπροσώπευαν το 84 τοις εκατό του δικτύου, ενώ για τους γρήγορους φορτιστές, οι αναλυτές έκαναν διάκριση μεταξύ μονάδων DC και HPC, με μερίδιο αγοράς 7 και 10 τοις εκατό, αντίστοιχα. Όσον αφορά την ανάπτυξη, σημειώνουν ότι ο αριθμός των φορτιστών AC αυξήθηκε κατά 10 τοις εκατό μεταξύ Ιουλίου 2023 και Ιουλίου 2024. Κατέγραψαν υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης για τους γρήγορους φορτιστές (15 και 25 τοις εκατό, αντίστοιχα).

Η πλειονότητα των προσβάσιμων ευρωπαϊκών σημείων φόρτισης, είναι πλήρως δημόσια (63%) και λίγο περισσότερο από το ένα τρίτο είναι ημιδημόσια (37%). Τα τελευταία βρίσκονται συχνά σε ιδιωτική ιδιοκτησία καταστημάτων, σε υπόγειους χώρους στάθμευσης ή σε ξενοδοχεία ή εστιατόρια. Αν και δημόσια, η πρόσβαση υπόκειται σε ορισμένες προϋποθέσεις, όπως συγκεκριμένες ώρες ανοίγματος και κλεισίματος ή άλλες απαιτήσεις χρήσης.

Το Charge Point Monitor παρέχει επίσης πληροφορίες για τον αριθμό των σημείων φόρτισης στα αστικά κέντρα στην Ευρώπη. Και εδώ αντικατοπτρίζεται το υψηλό επίπεδο ωριμότητας της αγοράς στην Ολλανδία, με το Άμστερνταμ (13.286), το Ρότερνταμ (8.538) και τη Χάγη (6.967) μεταξύ των τεσσάρων πρώτων σε αυτή την κατάταξη.

Μόνο η μητρόπολη του Λονδίνου (11.321) μπαίνει ανάμεσα. Κατά τα άλλα, οι σκανδιναβικές πόλεις ξεχωρίζουν ιδιαίτερα: η Στοκχόλμη και το Γκέτεμποργκ, με 5.773 και 5.067 σημεία φόρτισης, αντίστοιχα, που αποτελούν παράδειγμα της δέσμευσης της Σουηδίας για την ανάπτυξη αστικών δικτύων φόρτισης. Ακολουθούν το Όσλο και η Αμβέρσα με 4.205 και 3.983 σημεία φόρτισης αντίστοιχα.

«Αυτή η κυριαρχία των ολλανδικών πόλεων υπογραμμίζει τις στρατηγικές επενδύσεις της Ολλανδίας στη φόρτιση των υποδομών, καθιστώντας την πρότυπο για άλλες ευρωπαϊκές χώρες», καταλήγουν οι αναλυτές στο EVMarketsReports.

Ως γενική περίληψη, σημειώνουν ότι η πρόοδος στην Ευρώπη είναι εντυπωσιακή, αλλά ότι οι φιλόδοξοι στόχοι της ΕΕ «συνεχίζονται και επιταχύνονται οι προσπάθειες για την ανάπτυξη υποδομών». Η επέκταση του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας και η απλούστευση του ρυθμιστικού περιβάλλοντος, αποτελούν ουσιαστικούς μοχλούς, καθώς «οι ισχύοντες κανονισμοί μπορούν να επιβραδύνουν τη διαδικασία εγκατάστασης, εμποδίζοντας τον ρυθμό ανάπτυξης που απαιτείται, για την κάλυψη μελλοντικών απαιτήσεων».

Σύμφωνα με τη μελέτη, η υποδομή φόρτισης EV, πρέπει να κατανέμεται ομοιόμορφα σε όλες τις περιοχές: «Η διασφάλιση ότι η υποδομή φόρτισης κατανέμεται δίκαια σε όλες τις περιοχές είναι ζωτικής σημασίας. Ενώ τα αστικά κέντρα εξυπηρετούνται καλά, πολλές αγροτικές και απομακρυσμένες περιοχές παραμένουν υποεξυπηρετούμενες. Η αντιμετώπιση αυτής της ανισορροπίας, θα απαιτήσει στοχευμένες επενδύσεις και συνεργασία μεταξύ των κυβερνήσεων και των ενδιαφερόμενων μερών του ιδιωτικού τομέα».

Πηγή: evmarketsreports.com

abb_img