Η Extreme E οδηγεί την επανάσταση στην «off-road» ηλεκτροκίνηση

Το «off-road» ξαδελφάκι της Formula E, η Extreme E, είναι το «εκτός δρόμου» πρωτάθλημα ηλεκτρικών αγωνιστικών αυτοκίνητων που έχει κατακτήσει τη δική του θέση στις καρδιές των φίλων της ηλεκτροκίνησης.

Μάλιστα, το πρωτάθλημα Extreme E έλαβε το βραβείο βιωσιμότητας «The Sustainability Award» στην επίσημη τελετή Leaders Sports που πραγματοποιήθηκε στο Twickenham Stadium.

Η ειδική κατηγορία στην οποία ήταν υποψήφιο το πρωτάθλημα της Extreme E έχει σκοπό την ανάδειξη οργανισμών που χρησιμοποιούν τα σπορ ως καταλύτη για την προώθηση και την αντιμετώπιση των ζητημάτων που έχουν να κάνουν με το περιβάλλον και την οικολογική συνείδηση στην κοινωνία.

Το να χρησιμοποιείται ένα όχημα για να μεταφέρει, κυριολεκτικά και μεταφορικά, και να επικοινωνήσει τη σπουδαιότητα της μετάβασης προς ένα καλύτερο και βιώσιμο μέλλον, είναι σε μεγάλο ποσοστό αυτό που πρεσβεύει και έχει ως πρωταρχικό στόχο το πρωτάθλημα της Extreme E.

Η Extreme E έκανε από την αρχή τη διαφορά

Από τη φετινή, πρώτη, σεζόν του πρωταθλήματος Extreme E, το νέο αγώνισμα έδειξε αμέσως το πως μπορεί να συνδυαστεί το θέαμα και η βιωσιμότητα στον ηλεκτροκίνητο κόσμο.

Η πρεμιέρα της Extreme E έγινε τον Απρίλιο του 2021 με το «Desert X-Prix» που διεξήχθη στη Σαουδική Αραβία. Ο δεύτερος γύρος του πρωταθλήματος το «Ocean X-Prix» έγινε στη Σενεγάλη το διήμερο 29-30 Μαΐου 2021. Ακολούθησε στις 28-29 Αυγούστου το «Arctic X-Prix» στη Γροιλανδία.

Το διήμερο 23-24 Οκτωβρίου η Extreme E επισκέπτεται τη Σαρδηνία στην Ιταλία, για το «Island X Prix».

Στο πρωτάθλημα Extreme E αγωνίζονται εννέα ομάδες με έναν άνδρα και μία γυναίκα οδηγό η κάθε μία.

Η πρώτη διαφορά με τη Formula E είναι πως όλες οι ομάδες αγωνίζονται με το ίδιο αυτοκίνητο. Το «Spark Odyssey 21 SUV» το οποίο είναι κατασκευασμένο από την Spark Racing Technology with και τροφοδοτείται από μία μπαταρία της Williams Advanced Engineering.

Μεγάλα και γνωστά ονόματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού – και όχι μόνο – έχουν εμπλοκή με το νέο αγώνισμα, συμπεριλαμβανομένων των Lewis Hamilton, Jenson Button, και Nico Rosberg, οι οποίοι είναι ιδιοκτήτες αγωνιστικών ομάδων, αλλά και οδηγοί-θρύλοι των αγώνων, όπως Sebastian Loeb και Carlos Sainz, οι οποίοι αγωνίζονται στην Extreme E.

Μάλιστα, ο Loeb, o πιο επιτυχημένος οδηγός στην ιστορία του World Rally Championship, με εννέα παγκόσμιους τίτλους, έχει υπογράψει και τρέχει για λογαριασμό της ομάδας του Lewis Hamilton, την X44.

Διαβάστε επίσης: Το πρώτο παγκόσμιο πρωτάθλημα ηλεκτρικών ταχυπλόων «E1 Series» έρχεται να… ταράξει τα νερά των υδάτινων αγώνων

Ο Alejandro Agag και ο «νόμος του Μουρ»

Ο ιδρυτής της Extreme E, Alejandro Agag, είναι επίσης ο ιδρυτής και CEO της Formula E.

Για τον Agag, οι μπαταρίες είναι το στοιχείο που κρατάει πίσω την επανάσταση στην ηλεκτροκίνηση.

«Το όνειρο για εμένα είναι να υπάρξει κάτι αντίστοιχο με τον νόμο του Μουρ και στις μπαταρίες. Το τηλέφωνό μου είναι σήμερα πιο δυνατό από έναν υπερυπολογιστή του παρελθόντος που ήταν μεγάλος όσο ένα δωμάτιο. Και αυτό έγινε πολύ γρήγορα!»

Ως «νόμος του Μουρ» ονομάζεται η θεώρηση πως ο αριθμός των τρανζίστορ ενός πυκνού ολοκληρωμένου κυκλώματος διπλασιάζεται κάθε δύο χρόνια.

Διατυπώθηκε στις 19-04-1965 και πήρε το όνομά του από τον συνιδρυτή της εταιρείας κατασκευής μικροεπεξεργαστών Intel, Γκόρντον Μουρ.

Ο Μουρ περιέγραψε το 1965 τους λόγους για τους οποίους ο αριθμός των τρανζίστορ σε ένα πυκνό ολοκληρωμένο κύκλωμα θα διπλασιάζεται κάθε χρόνο για τουλάχιστον μία δεκαετία από τότε.

Το 1975, κοιτάζοντας ξανά τα δεδομένα για την επόμενη δεκαετία, αναθεώρησε την «πρόβλεψή» του θέτοντας το διάστημα που απαιτείται για τον διπλασιασμό των τρανζίστορ ενός πυκνού ολοκληρωμένου κυκλώματος στα δύο έτη.

Η πρόβλεψη επαληθεύθηκε από την πραγματικότητα, καθώς έκτοτε ο αριθμός των τρανζίστορ ενός ολοκληρωμένου κυκλώματος διπλασιάζεται κάθε δύο χρόνια. Η πρόβλεψη του Μουρ, ύστερα από την πρακτική επαλήθευσή της, ονομάστηκε «Νόμος του Μουρ».

Οι μπαταρίες από την άλλη μεριά, δεν έχουν εξελιχθεί με τον ίδιο ρυθμό. Ο Agag αναφέρει πως αντί να διπλασιάζεται η χωρητικότητά τους κάθε 18-24 μήνες, όπως συμβαίνει με τα ολοκληρωμένα κυκλώματα, αυτή αυξάνεται κατά 2% – 3% για το αντίστοιχο διάστημα.

Photographer: Shivraj Gohil| Event: Goodwood Festival of Speed| Circuit: Goodwood Hillclimb| Location: Chichester|Country: UK| Car: Odyssey 21|

«Αυτό είναι και το μεγαλύτερο εμπόδιο για τη μαζική και καθολική αποδοχή της ηλεκτρικής μετάβασης», τονίζει ο ίδιος.

Η Extreme E και η Formula E είναι για τον Agag «δοκιμαστικές πλατφόρμες» για την εξέλιξη της τεχνολογίας των μπαταριών, αλλά και των ηλεκτρικών οχημάτων, γενικότερα.

Διαβάστε επίσης: Το προσωρινό καλεντάρι της Formula E για το 2022 – Έρχονται τρεις νέες τοποθεσίες την 8η σεζόν