Η FIA δημιουργεί νέα κατηγορία αγώνων για αγωνιστικά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα βασιζόμενα στην κατηγορία GT3

Τα νέα αγωνιστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν:

  • Ελάχιστο βάρος μεταξύ 1.490-1.530 kg
  • Μέγιστη επιτρεπόμενη ισχύς 430 Kw. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούν να φτάσουν από 0-100 km/h σε μόλις 2,4 δευτερόλεπτα.
  • Δύο ή τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες, και η κίνηση θα μεταφέρεται είτε στους πίσω τροχούς είτε στους τέσσερις, ανάλογα με το ηλεκτρικό μοτέρ που θα χρησιμοποιεί ο κατασκευαστής.

Η FIA, η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, ανακοίνωσε την δημιουργία μιας νέα κατηγορία αγώνων με αγωνιστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία θα υπερβαίνουν τα αντίστοιχα με κινητήρα καύσης στους τομείς της επιτάχυνσης και της τελικής ταχύτητας. Τα νέα αγωνιστικά αυτοκίνητα θα βασίζονται στην κατηγορία GT3. Η ονομασία της νέας κατηγορίας θα είναι Electric GT.

Το ελάχιστο βάρος για αυτά τα αγωνιστικά αυτοκίνητα θα είναι μεταξύ 1.490-1.530 kg (3.285-3.373 λίβρες), το οποίο είναι ελαφρώς περισσότερο από ένα κανονικό αγωνιστικό GT3. Σύμφωνα με την FIA, «Ο καθορισμός του ορίου βάρους υψηλότερου από αυτό που ισχύει για την κατηγορία GT3 θα περιορίσει τη χρήση ακριβών υλικών».

FIA

Η μέγιστη επιτρεπόμενη ισχύς θα είναι 430 kW (577 hp). Αυτό επιτρέπει χρόνο 0-100 Km μόλις 2,4 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα θα αγγίζει τα 300 km/h. Οι κανονισμοί ορίζουν ένα όριο μεγέθους μπαταρίας 87 kWh. Τα αγωνιστικά αυτοκίνητα επιτρέπεται να έχουν δύο ή τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες και οι διαμορφώσεις κίνησης μπορούν να μεταφέρονται είτε στους δυο πίσω τροχούς είτε στους τέσσερις.

Κατά τη διάρκεια των pit stop θα υπάρχει εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση και θα φορτίζεται το 60% της ισχύος της μπαταρίας του αυτοκινήτου. Για αυτό τον λόγο θα υπάρχουν ειδικοί φορτιστές πολύ πιο ισχυροί που θα προσφέρουν έως 350 Kw.

FIA

Στόχος της FIA είναι να παρακινήσει νέους κατασκευαστές αυτοκινήτων και ειδικούς EV που δεν έχουν αγωνιστεί προηγουμένως, να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό. Γι’ αυτό δήλωσε ότι θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν την αρχιτεκτονική και κάποια μηχανικά μέρη από τις υπάρχουσες εκδόσεις.  Ωστόσο, οι μπαταρίες πρέπει να είναι ιόντων λιθίου και θα τοποθετούνται σε κυψέλες που θα παρέχει η Saft, μία θυγατρική εταιρεία της Total Oil.

Η FIA δηλώνει ότι τα επερχόμενα αγωνιστικά αυτοκίνητα «Θα διαθέτουν επίσης δυναμικό έλεγχο οχήματος που θα προσαρμόζει αυτόματα τη ροπή κάθε τροχού ανεξάρτητα με βάση την ταχύτητα, την επιτάχυνση, την πρόσφυση και τη γωνία διεύθυνσης».

Η δημιουργία μιας νέας κατηγορίας σίγουρα θα ανοίξει το δρόμο για νέες τεχνολογίες μπαταριών και ταχυφορτιστών.

Πηγή: FIA

 

 

Πρόσφατα

Δημοφιλή