Η ιστορία του πρωτότυπου ηλεκτρικού αυτοκίνητου Fiat X1/23 του 1974

Το Fiat Χ1/23 αποτελούσε το αποτέλεσμα ενός πιλοτικού προγράμματος για τη δημιουργία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης, πριν 40 χρόνια.

Ακούστε το άρθρο

Από τις 21 έως και τις 24 Οκτωβρίου, η Πάντοβα θα φιλοξενήσει τη φετινή «Auto e Moto d’Epoca». Δηλαδή, μία από τις σημαντικότερες εκδηλώσεις για τους φίλους των κλασσικών αυτοκινήτων στον κόσμο.

Σε αυτήν την εκδήλωση, το τμήμα Heritage της Stellantis θα παρουσιάσει μια σειρά ξεχωριστών δημιουργιών των Fiat, Alfa Romeo, Abarth και Lancia. Η κάθε μία με μια διαφορετική προσέγγιση στην έννοια της ιταλικής γοητείας.

Στα 115.000 τ.μ. του εκθεσιακού χώρου, περισσότεροι από 1.600 εκθέτες με περισσότερα από 5.000 κλασσικά αυτοκίνητα θα θυμίσουν μνήμες μια άλλης, πιο ρομαντικής εποχής της αυτοκίνησης.

Με περισσότερα από 600 κλασσικά αυτοκίνητα στην κατοχή του, το τμήμα Heritage θα παρουσιάσει πέντε πολύ ξεχωριστά μοντέλα από τη συλλογή του, ανάμεσά τους το πρωτότυπο Fiat X1/23, το πρώτο πρωτότυπο ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Ποια όμως είναι η ιστορία πίσω από αυτό το ξεχωριστό μοντέλο;

Το πρωτότυπο Fiat X1/23 (1974): Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης

Το Χ1/23 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1972 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο. Αποτελούσε το αποτέλεσμα ενός πιλοτικού προγράμματος για τη δημιουργία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης. 40 χρόνια πριν ξεκινήσει η εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Με μήκος 2,642 μέτρα, πλάτος 1,510 μ. και ύψος 1,340 μ., το μικρό διθέσιο αυτοκίνητο διέθετε ένα εσωτερικό, το οποίο ακολουθούσε πιστά τους κανόνες της εργονομίας.

Fiat X1/23 (1974)
Fiat X1/23 (1974)

Αντίστοιχα, το πλαίσιο ήταν με τέτοιο τρόπο κατασκευασμένο, δημιουργώντας έναν κλωβό ασφαλείας σε συνδυασμό με τις ενισχυμένες πόρτες.

Τα μεγάλα παράθυρα προσέφεραν άπλετη ορατότητα, ενώ ήταν σταθερά, με το σύστημα κλιματισμού να εξασφαλίζει το σωστό εξαερισμό της καμπίνας.

Ο ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 13,5 ίππων κινούσε τους εμπρός τροχούς, ενώ η αυτονομία έφτανε τα 50 χλμ.

Το CitiCar των 70’s ήταν το Tesla της εποχής του

Το Officine Classiche και τα Heritage Parts

Στα τέλη του 2020 εγκαινιάστηκε το νέο Officine Classiche του τμήματος Heritage. Αυτό αναλαμβάνει να επιστρέψει στην αρχική τους λάμψη κλασσικά ιταλικά αυτοκίνητα. Τα οποία είτε ανήκουν στη συλλογή του Ομίλου, είτε είναι αυτοκίνητα ιδιωτών.

Με έκταση περίπου 6.000 τ.μ. λαμβάνει χώρα στο χώρο του βιομηχανικού συγκροτήματος του Mirafiori. Επιπλέον, εκτός από υπηρεσίες συντήρησης και αποκατάστασης κλασσικών αυτοκινήτων προσφέρει και υπηρεσίες πιστοποίησης, αλλά και τεχνικές συμβουλές.

Οι Lancia Delta HF Integrale και Alfa Romeo Giulietta Spider που κοσμούν το χώρο του τμήματος Heritage στην «Auto e Moto d’Epoca 2021» ανήκουν σε ιδιώτες που εμπιστεύθηκαν τα «κοσμήματά» τους στο Officine Classiche.

Παράλληλα, η νέα σειρά «Heritage Parts», η οποία δημιουργήθηκε από τις Heritage και Mopar, προσφέρει στους συλλέκτες αυθεντικά ανταλλακτικά για θρυλικά μοντέλα. Όπως οι Lancia Delta HF Integrale Evoluzione, Alfa Romeo 147 GTA, Alfa Romeo GTV/Spider, GT, 147, 156, Brera. Αλλά και τα Fiat Coupé και Barchetta.

Τα αυθεντικά ανταλλακτικά είναι εξαιρετικής σημασίας για την εξασφάλιση της αξίας και της λειτουργίας αυτών των πραγματικά θρυλικών μοντέλων της αυτοκίνησης.

abb_img