Η εταιρεία eVTOL Joby Aviation παρουσίασε στο ευρύ κοινό το πρωτότυπο ηλεκτρικό αεροταξί της στο Μανχάταν, για να γιορτάσει την εισαγωγή της εταιρείας στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.
Η Joby παρουσίασε ουσιαστικά το δεύτερο της eVtol που προορίζει για πτήσεις στη Νέα Υόρκη, ενώ το πρώτο συνεχίζει τις δοκιμαστικές του πτήσεις στην Καλιφόρνια.
Η Joby ανακοίνωσε, επίσης, την ολοκλήρωση της συγχώνευσης της με την Reinvent Technology Partners.
Μάλιστα, το επόμενο κιόλας πρωί, οι μετοχές της RTP άρχισαν να διαπραγματεύονται με τον σύμβουλο της εταιρείας JOBY.
Η εισαγωγή της Joby στο χρηματιστήριο
Η Joby είναι η πρώτη μεγάλη εταιρεία eVTOL που η εισαγωγή της στο χρηματιστήριο πραγματοποιήθηκε μέσω της συγχώνευσης της με εταιρεία εξαγοράς ειδικού σκοπού, αφού οι συγχωνεύσεις SPAC για τους ανταγωνιστές προγραμματιστές eVTOL Archer, Lilium και Vertical Aerospace ακόμη εκκρεμούν.
Όταν η Joby ανακοίνωσε σχέδια για τη συγχώνευση της τον Φεβρουάριο, ο ενθουσιασμός για τα SPAC ήταν γενικά υψηλός και η εταιρεία προέβλεψε ότι θα λάβει περισσότερα από τα 690 εκατομμύρια δολάρια, καθώς και μια επιπλέον ιδιωτική επένδυση 835 εκατομμυρίων δολαρίων σε δημόσια κεφάλαια (PIPE).
Έκτοτε, οι επενδυτές έχουν χάσει μεγάλο μέρος του ενδιαφέροντός τους για τις συγκεκριμένου είδους τεχνολογικές μετοχές.
Παρ ‘όλα αυτά, η συγχώνευση αφήνει στην Joby 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε συνδυασμένα έσοδα και μετρητά από τον ισολογισμό της στις 31 Μαρτίου, από τα οποία ο JoeBen Bevirt, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, είπε ότι θα παράσχει αρκετά στην εταιρεία, προκειμένου να λάβει τις απαραίτητες πιστοποιήσεις και να εμπορευματοποιήσει το πενταθέσιο αεροπορικό της ταξί.
Η Joby στην Wall Street και η αγορά eVTOL
«Κάναμε αυτήν τη συγχώνευση με κέρδος περισσότερα από 400 εκατομμύρια δολάρια και τα κεφάλαια που συγκεντρώσαμε θα μας επιτρέψουν πραγματικά να επιταχύνουμε τις διαδικασίες σε διάφορα μέτωπα, συμπεριλαμβανομένης της κλιμάκωσης της παραγωγής και της κατασκευής της υποδομής μας», είπε ο JoeBen Bevirt. Και συνέχισε λέγοντας «Έτσι νιώθουμε ακόμη πιο δυνατοί για την οικονομική θέση στην οποία βρισκόμαστε σήμερα».
Το πώς θα κινηθεί η αγορά αναφορικά με τις προοπτικές της εταιρείας μένει να το δούμε. Η τιμή της μετοχής έφτασε τα 15$ λίγο πριν ανακοινωθεί η συγχώνευση, ενώ οι μετοχές RTP διαπραγματευόντουσαν γύρω από την ονομαστική αξία εξαγοράς μετοχών των $10 για μήνες, όπως άλλωστε συνέβη και με τις μετοχές των άλλων SPAC που ανακοίνωσαν συνδυασμούς με προγραμματιστές eVTOL.
Ο JoeBen Bevirt τόνισε ότι η ομάδα της Joby και οι μεγάλοι επενδυτές αποβλέπουν σε έναν μακροπρόθεσμο ορίζοντα, κάτι που αντικατοπτρίζεται επίσης στους όρους της επιχειρηματικής συνένωσης, η οποία περιλαμβάνει κλείδωμα των ιδρυτικών μετοχών για έως και πέντε χρόνια.
Οι μετοχές των χορηγών υπόκεινται σε ένα χρονοδιάγραμμα κατοχύρωσης που συνδέεται με την τιμή των μετοχών της Joby, έως ότου η μετοχή φτάσει τα $50 ανά μετοχή.
“Αξίζει να τονίσουμε πόσο ιδιαίτερη είναι η δομή που δημιουργήσαμε”, δήλωσε ο Bevirt. «Έχουμε μια ομάδα με μακροπρόθεσμη προοπτική και μπορέσαμε να συνδέσουμε αυτό το μακροπρόθεσμο όραμα με τους υφιστάμενους επενδυτές μας και τους χορηγούς του SPAC».
Τώρα, η εταιρεία θα πρέπει να αποδείξει στην αγορά ότι μπορεί να επιτύχει τους φιλόδοξους στόχους της, συμπεριλαμβανομένης της κατοχύρωσης πιστοποίησης των νέων της αεροσκαφών έως το 2024.
«Έχουμε θέσει μια σειρά ορόσημων που πρόκειται να υλοποιήσουμε κατά τα επόμενα τρίμηνα αλλά και κατά τα επόμενα χρόνια. Και θα χτίσουμε την εμπιστοσύνη των νέων επενδυτών μας, όπως ακριβώς έχουμε χτίσει την εμπιστοσύνη των υφιστάμενων επενδυτών μας, συνεχίζοντας την υλοποίηση των σχεδίων μας», υποσχέθηκε ο JoeBen Bevirt.