Η Kia σχεδιάζει να προσφέρει σε όλες τις εκδόσεις του νέου crossover EV4 ένα προσομοιωμένο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Αν και όλα τα μοντέλα θα έχουν ψεύτικες αλλαγές ταχυτήτων, μόνο η σπορ έκδοση GT θα διαθέτει και έναν ψεύτικο περιοριστή στροφών. Η Kia αποκάλυψε τις πρώτες εικόνες του EV4 την περασμένη εβδομάδα και αναμένεται να παρουσιάσει όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες στις 27 Φεβρουαρίου.
Το EV4 της Kia προβάλλεται ως ένας πολλά υποσχόμενος υποψήφιος στον τομέα των προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με πληροφορίες, κάθε έκδοση του EV4 θα διαθέτει ένα προσομοιωμένο σύστημα χειροκίνητης αλλαγής ταχυτήτων, παρόμοιο με αυτό του Hyundai Ioniq 5 N και του Kia EV6 GT. Η Kia και η Hyundai εξερευνούν τρόπους για να κάνουν τα ηλεκτρικά οχήματα πιο ελκυστικά για τους λάτρεις της οδήγησης, και το EV4 φαίνεται να επωφελείται από αυτή την προσέγγιση. Το σύστημα επιτρέπει στους οδηγούς να «αλλάζουν» εικονικές ταχύτητες χρησιμοποιώντας χειριστήρια, ενώ το λογισμικό προσαρμόζει την παροχή ισχύος, για να μιμείται τη συμπεριφορά ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Δείτε ακόμα: Η Kia λανσάρισε το αναβαθμισμένο EV9 GT με +500 ίππους
Αν και αρχικά αυτό το χαρακτηριστικό προοριζόταν για τα πιο επιδραστικά μοντέλα της Hyundai και της Kia, η Kia αποφάσισε να το εφαρμόσει σε ολόκληρη τη σειρά EV4. Έτσι, ακόμη και οι αγοραστές των βασικών εκδόσεων, θα μπορούν να απολαύσουν την εμπειρία των προσομοιωμένων αλλαγών ταχυτήτων, μια κίνηση που στοχεύει να κάνει τα ηλεκτρικά οχήματα πιο οικεία, σε όσους μεταβαίνουν από αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ωστόσο, μόνο η υψηλής απόδοσης έκδοση GT του EV4 θα διαθέτει έναν ψεύτικο περιοριστή στροφών, προσφέροντας μια ακόμη πιο δυναμική εμπειρία οδήγησης. Αυτό το σύστημα θα προσομοιώνει την αίσθηση του «χτυπήματος» της κόκκινης γραμμής, απαιτώντας από τους οδηγούς να «αλλάξουν ταχύτητα» την κατάλληλη στιγμή για βέλτιστη επιτάχυνση. Στο Ioniq 5 N, αυτή η τεχνολογία συνδυάζεται με συνθετικούς ήχους κινητήρα, αν και δεν είναι ακόμα σαφές αν το EV4 GT θα προσφέρει ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά.
Εν τω μεταξύ, το EV5 SUV, δεν θα διαθέτει αυτή την τεχνολογία κατά την κυκλοφορία του στην Ευρώπη και την Αμερική αργότερα αυτήν τη χρονιά, καθώς είναι ένα παλαιότερο μοντέλο, που έχει ήδη κυκλοφορήσει στην Κίνα. Ωστόσο, είναι πιθανό να αναβαθμιστεί με αυτή τη δυνατότητα σε μελλοντική ανανέωση.
Η Kia παρουσίασε πρόσφατα εικόνες του EV4 σε σεντάν και χάτσμπακ, αποκαλύπτοντας ότι το μοντέλο παραγωγής, θα διατηρήσει σχεδόν όλα τα στοιχεία σχεδιασμού του πρωτότυπου του 2023. Ωστόσο, η εταιρεία δεν έχει ακόμη αποκαλύψει λεπτομέρειες για το εσωτερικό και τις τεχνικές προδιαγραφές. Περισσότερες πληροφορίες αναμένεται να ανακοινωθούν κατά την παρουσίαση του οχήματος στην ημερίδα EV Day 2025 της Kia, στις 27 Φεβρουαρίου στην Ισπανία, όπου θα παρουσιαστούν επίσης η έκδοση παραγωγής του PV5 van και ένα νέο concept, το EV2.