Το σύστημα αποτελείται από μια «ιδιαίτερα αποδοτική γεννήτρια υψηλής τάσης, που τροφοδοτείται από έναν συμπαγή κινητήρα εσωτερικής καύσης», δηλώνει η Mahle. Η γεννήτρια είναι μια μόνιμα διεγερμένη ηλεκτρική μηχανή, με πλήρως ενσωματωμένη ιδέα ψύξης. Σύμφωνα με την Mahle, η μονάδα 800 βολτ, συνδυάζει «υψηλή μέγιστη απόδοση άνω του 97%» και επιτυγχάνει πυκνότητα ισχύος άνω των 50 kW ανά λίτρο, «ελαχιστοποιώντας τις απαιτήσεις υλικών και χώρου καθώς και το κόστος». Αυτά τα στοιχεία αναφέρονται στο ηλεκτρικό μέρος του συστήματος επέκτασης αυτονομίας. Ο κινητήρας καύσης φυσικά δεν φτάνει σε απόδοση έως και 97%.
Ωστόσο, η Mahle αναφέρει ότι ο υψηλής τεχνολογίας βενζινοκινητήρας της, επιτυγχάνει απόδοση 42%, ενσωματώνοντας παράλληλα πολλά εξαρτήματα της Mahle. Με αυτό το σύστημα επέκτασης αυτονομίας, ο προμηθευτής στοχεύει στην «αποδοχή στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων» – τα οχήματα που χρησιμοποιούν αυτό το σύστημα μετάδοσης κίνησης, θα μπορούσαν να φτάσουν έως και 1.350 χιλιόμετρα αυτονομίας WLTP, ανάλογα με το μοντέλο και το μέγεθος της μπαταρίας.
«Είναι μικρό, ελαφρύ, εύκολο στην ενσωμάτωση και εξοικονομεί πόρους – ο επεκτατής αυτονομίας της Mahle, είναι ένα πειστικά συμπαγές, αποδοτικό πακέτο ισχύος για συστήματα κίνησης», δήλωσε ο Marco Warth, Επικεφαλής Εταιρικής Έρευνας και Προηγμένης Μηχανικής.
Στην Ημέρα Τεχνολογίας της Mahle πριν από την IAA, ο Διευθύνων Σύμβουλος Arnd Franz ζήτησε τεχνολογική ουδετερότητα και ανοιχτό πνεύμα απέναντι στα υβριδικά οχήματα και τα συστήματα επέκτασης αυτονομίας – και προέτρεψε για ταχεία αναθεώρηση της νομοθεσίας για το CO2 στην Ευρώπη, ώστε να συμπεριληφθούν οι βιώσιμοι κινητήρες καύσης και τα κλιματικά ουδέτερα καύσιμα.
«Ως προμηθευτής, χρειαζόμαστε τεχνολογική ουδετερότητα στη νομοθεσία. Για να μπορέσουμε να σημειώσουμε ταχεία πρόοδο στην προστασία του κλίματος. Για να μπορέσει η τεχνογνωσία και η καινοτόμος δύναμη της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, να συνεχίσουν να ακμάζουν στην Ευρώπη. Για να παραμείνουν θέσεις εργασίας στην Ευρώπη και η οικονομία της Ευρώπης, να ανακτήσει την παλιά της δύναμη», δήλωσε ο Franz. «Έχουμε σαφή δέσμευση για την προστασία του κλίματος. Και για την ηλεκτροκίνηση. Είμαστε έτοιμοι».
Ο μετασχηματισμός των συστημάτων μετάδοσης κίνησης θέτει σημαντικές προκλήσεις για προμηθευτές όπως η Mahle. Για χρόνια, η εταιρεία αποκόμιζε σημαντικά έσοδα από τις συμβατικές λύσεις συστημάτων μετάδοσης κίνησης, όπως τα έμβολα και τα συστήματα ψεκασμού, και τώρα πρέπει να επενδύσει στην περαιτέρω ανάπτυξη αυτών των υψηλής τεχνολογίας εξαρτημάτων για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των πελατών και των κανονισμών.
Ταυτόχρονα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζουν προς τα κάτω τις τιμές για τους προμηθευτές τους, οι οποίοι παρόλα αυτά πρέπει επίσης να επενδύσουν σε ηλεκτρικά συστήματα κίνησης – η Mahle βλέπει μεγάλες δυνατότητες εδώ, χάρη στην εξειδίκευσή της στη θερμική διαχείριση.
Η παρουσία της Mahle στην έκθεση IAA θα γίνει με το σύνθημα «Efficiency3», παρουσιάζοντας καινοτομίες και από τους τρεις στρατηγικούς τομείς. Παράλληλα με την επέκταση αυτονομίας και τα εξαρτήματα κινητήρα για κινητήρες καύσης με δυνατότητα μεθανόλης, η Mahle θα παρουσιάσει επίσης μια συμπαγή μονάδα θερμικής διαχείρισης, με ενσωματωμένη αντλία θερμότητας, για σημαντική επέκταση της αυτονομίας των ηλεκτρικών οχημάτων.
Αυτή η μονάδα έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί ως η κεντρική διεπαφή για ολόκληρο το κύκλωμα ψύξης και ψυκτικού ενός ηλεκτρικού οχήματος, διασφαλίζοντας ότι «κάθε εξάρτημα του συστήματος κίνησης και αποθήκευσης ενέργειας, διατηρείται στη σωστή θερμοκρασία ανά πάσα στιγμή, υπό όλες τις κλιματικές συνθήκες, εξασφαλίζοντας παράλληλα ένα άνετο κλίμα στην καμπίνα επιβατών», όπως εξηγεί ο Mahle. Η μονάδα θερμικής διαχείρισης, έχει σχεδιαστεί για το τρέχον ψυκτικό μέσο R1234yf, αλλά μπορεί επίσης να λειτουργήσει με το εναλλακτικό μελλοντικό ψυκτικό μέσο R290 (προπάνιο) με ελάχιστες ρυθμίσεις.
«Αυτό παρέχει στις αυτοκινητοβιομηχανίες ασφάλεια για το μέλλον κατά την ενσωμάτωση του συστήματος στις τρέχουσες πλατφόρμες οχημάτων, καθώς δεν θα χρειαστούν εκτεταμένες τροποποιήσεις στο σχεδιασμό για την αλλαγή του συστήματος, στο νέο ψυκτικό μέσο», εξήγησε ο Warth. Χάρη στη αρθρωτή, συμπαγή διάταξη του συστήματος, στο όχημα χρειάζονται μόνο τρεις αντί για τις προηγούμενες τέσσερις αντλίες ψυκτικού. Το σύστημα βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε στάδιο ανάπτυξης και θα μπει σε μαζική παραγωγή μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.