Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η επαγωγική φόρτιση στον ορίζοντα!

Η φόρτιση χωρίς καλώδια ή αλλιώς επαγωγική φόρτιση, θα είναι διαθέσιμη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πολύ πιο σύντομα από όσο πιστεύουμε.

Ακούστε το άρθρο

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημειώνουν σημαντική αύξηση των πωλήσεων τους. Ωστόσο, αυτό που προβληματίζει σχετικά με τα ηλεκτρικά οχήματα είναι η δυνατότητα φόρτισης σε δημόσιους χώρους, κάτι που ομολογουμένως αποτελεί μεγάλο πρόβλημα.

Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, οι υποδομές είναι σε χαμηλά επίπεδα, κάτι που δεν βοηθάει ιδιαίτερα την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

Προφανώς, μία παράμετρος που εξετάζεται σοβαρά από διάφορες εταιρείες ενέργειας, είναι η αύξηση των σημείων φόρτισης. Όμως υπάρχει και άλλη μία εναλλακτική που εξετάζουν, η επαγωγική φόρτιση ή με απλά λόγια η φόρτιση χωρίς καλώδια.

Volvo XC40 Recharge με ασύρματη φόρτιση!

Είναι η επαγωγική φόρτιση η λύση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Η επαγωγική φόρτιση αναμένεται να είναι διαθέσιμη πολύ σύντομα. Ήδη μέχρι τώρα, δύο εταιρείες βιομηχανικής τεχνολογίας, Siemens και MAHLE, έχουν περάσει στην επόμενη φάση των επαγωγικών φορτίσεων. Και αυτό γιατί θεωρούν ότι η ασύρματη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκίνητων θα είναι μια σημαντική αγορά για το μέλλον.

Η επαγωγική φόρτιση θα διευκολύνει κατά πολύ την ζωή των ιδιοκτητών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ μάλιστα η απόδοση της είναι συγκρίσιμη με τα plug-in συστήματα.

Η Siemens τον περασμένο Ιούνιο προχώρησε σε μία επένδυση της τάξης των 25 εκατομμυρίων δολαρίων στην εταιρεία WiTricity. Η συγκεκριμένη εταιρεία εξειδικεύεται στην ασύρματη φόρτιση.

Ασύρματη φόρτιση από τη Siemens και τη MAHLE

Πιλοτική εφαρμογή σε μία Porsche Taycan

Δοκιμές για την ασύρματη φόρτιση έχουν γίνει σε μια Porsche Taycan, η οποία έχει την κατάλληλη συμβατότητα. Η αποτελεσματικότητα της πιλοτικής ασύρματης φόρτισης άγγιζε το 98%, ενώ η ισχύς μπορεί να κυμανθεί από 6,6 kW έως 120 kW. Η αύξηση της ισχύος είναι ο επόμενος στόχος, έτσι ώστε το σύστημα να φορτίσει μέχρι τα 300 kW.

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι ένα ολοκληρωμένο δίκτυο φόρτισης 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης θα είναι απαραίτητο σε όλη την Ε.Ε. μέχρι και το 2030. Στόχος είναι η μείωση του διοξειδίου του άνθρακα κατά 55% στους ρύπους των αυτοκινήτων, όπως αναφέρει έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

abb_img