Ανάλυση: Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ως επένδυση θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει μια αγορά 45 δισ. έως το 2030

Τα ηλεκτρικά οχήματα, η ενεργειακή μετάβαση και ο εκσυγχρονισμός του δικτύου και των υποδομών αποτελούν ήδη δημοφιλή επενδυτικά θέματα, και όχι αδίκως.

Ωστόσο, αυτό που η αγορά μπορεί να εκτιμήσει με βεβαιότητα είναι ότι κάθε μια από αυτές τις πρωτοβουλίες απαιτεί υποδομές που τροφοδοτούνται από έναν μόνο τομέα, την ηλεκτρική παραγωγή και τον εξοπλισμό. 

Διαβάστε επίσης: Το 50% των νέων οχημάτων θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά στις ΗΠΑ έως το 2030

Ο Joshua Pokrzywinski, αναλυτής μετοχών της Morgan Stanley, ο οποίος καλύπτει τον ηλεκτρικό τομέα δήλωσε σχετικά: «Η ηλεκτροκίνηση θα μπορούσε να αποτελέσει μία από τις μεγαλύτερες ευκαιρίες ανάπτυξης στη βιομηχανική οικονομία, αν λάβουμε υπόψη τον αριθμό των τομέων που θα πρέπει να αναπτυχθούν, να επεκταθούν ή να εκσυγχρονιστούν». 

Η ηλεκτροκίνηση θα μπορούσε να αντιπροσωπεύσει μια αγορά 45 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2030

e-mobility

Σύμφωνα με τους αναλυτές της Μorgan Stanley, η αγορά μετοχών που συνδέονται με τον τομέα της ηλεκτροκίνησης δεν προσφέρει μόνο δυνητικά χαμηλότερο ρίσκο, αλλά είναι επίσης έτοιμη να επωφεληθεί από τη σταδιακή ανάπτυξη πάνω από μια ήδη σταθερή βάση.

Συνολικά, οι αναλυτές της Morgan Stanley Research πιστεύουν ότι ο τομέας έχει εικοσαετές εύρος ανάπτυξης με 6% περιθώριο για ετήσια ανάπτυξη.

Η αγορά ηλεκτρικής ενέργειας θα μπορούσε ενδεχομένως να δημιουργήσει επιπλέον έσοδα περίπου 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την ηλεκτροκίνηση έως το 2040.

Τα βασικά σημεία τα οποία καθιστούν την ηλεκτροκίνηση, επενδυτική ευκαιρία 

e-mobility

Ο πρώην βοηθός του Thomas Edison, Samuel Insull, θεωρείται ότι έκανε για τη σύγχρονη ηλεκτρική ενέργεια ό,τι έκανε ο Henry Ford για την κατασκευή. Χρησιμοποίησε οικονομίες κλίμακας για να καταστήσει την ηλεκτρική ενέργεια προσβάσιμη και προσιτή για το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού, ξεκινώντας στις αρχές του 20ού αιώνα.

Οι βελτιώσεις πραγματοποιήθηκαν αργά, αλλά σταθερά κατά τον τελευταίο αιώνα, κάτι που οφείλεται κυρίως στην ανάγκη για τη δημιουργία νέων κατασκευών και αναδιαμόρφωσης.

Τώρα, με την έλευση της ηλεκτροκίνησης, οι κατοικίες, οι εμπορικές και δημοτικές δομές θα πρέπει να ανανεώσουν τα ξεπερασμένα συστήματά τους, προκειμένου να μπορούν να φορτίσουν ηλεκτρικά οχήματα, να αποθηκεύσουν ηλιακή ενέργεια, αλλά και να εκσυγχρονίσουν τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας.

Οι μετατροπές σε μια «κατά τα άλλα ανέπαφη και ήδη εγκατεστημένη βάση» θα δημιουργήσουν σημαντική, αλλά και διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση.

e-mobility

Είμαστε σίγουροι για τις μακροπρόθεσμες τάσεις γύρω από την ενεργειακή μετάβαση, αλλά η υιοθέτηση μεμονωμένων τεχνολογιών μπορεί να συμβεί με διαφορετικό ρυθμό“, επισημαίνει ο αναλυτής Joshua Pokrzywinski.

Για παράδειγμα, η ανάπτυξη που σχετίζεται με τη φόρτιση EV αναμένεται να ξεπεράσει τα 15 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030, οπότε το 8% των αμερικανικών οχημάτων στο δρόμο θα μπορούσε να είναι ηλεκτρικά.

Καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα γίνονται το κυρίαρχο όχημα, αναμένεται έως το 2045 στις ΗΠΑ, οι δαπάνες για φορτιστές και ηλεκτρικές αναβαθμίσεις να συνεχίσουν να επιταχύνονται.

Η επιτόπια παραγωγή και αποθήκευση ενέργειας αυξάνει, επίσης, τη ζήτηση για ηλιακή ενέργεια, όχι μόνο για τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, αλλά και για τα κτίρια των κατοικιών.

Προσθέστε τη μετάδοση και τη διανομή (Τ&Α) στην εξίσωση και η ηλεκτροκίνηση θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει μια αγορά 45 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2030.

Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι ο τομέας του ηλεκτρικού εξοπλισμού επωφελείται από την επιτάχυνση της ζήτησης, αλλά βασίζεται, επίσης, σε μια αποδεδειγμένη τεχνολογία με ελκυστικά περιθώρια ανάπτυξης.

Διαβάστε επίσης: Τα ηλεκτρικά οχήματα εκπέμπουν 70% χαμηλότερους ρύπους σε σχέση με τα θερμικά

Αυτό είναι καλό για τους Αμερικανούς και τους Ευρωπαίους κατασκευαστές ηλεκτρικού εξοπλισμού χαμηλής και μέσης τάσης, καθώς και για μερικές άλλες εξειδικευμένες εταιρείες.

Δεδομένης της σημαντικής ανάπτυξης που αναμένεται σε ορισμένους τομείς της αγοράς, όπως είναι οι φορτιστές για EV, η αποθήκευση μπαταριών και οι ηλιακοί συλλέκτες, τα περιθώρια κέρδους της βιομηχανίας για αυτές τις τεχνολογίες θα μπορούσαν διαρκώς να εξελίσσονται.