Το 50% των νέων οχημάτων θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά στις ΗΠΑ έως το 2030

Η κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών πρόκειται να προωθήσει την πώληση ηλεκτρικών οχημάτων τα επόμενα χρόνια, σε μια προσπάθεια μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα νέα επιβατικά οχήματα έως και 60%.

Μάλιστα έχει θέσει ως στόχο το 50% των νέων οχημάτων που θα πωληθούν έως το 2030 να είναι ηλεκτρικά. Η κίνηση υποστηρίζεται, επίσης, από μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, ανέφερε ο Λευκός Οίκος σε σχετική του ανακοίνωση.

Διαβάστε επίσης: Έρευνα: Τα ηλεκτρικά οχήματα κοστίζουν 1,6 φορές περισσότερο από τα θερμικά στο service

Σύμφωνα με τη Συμφωνία του Παρισιού, πολλές χώρες θα στοχεύσουν από κοινού να επιτύχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων έως το 2050.

Για να επιτευχθεί αυτός ο φιλόδοξος στόχος, οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Ευρωπαϊκή Ένωση, πρέπει να περιορίσουν δραστικά τις εκπομπές ρύπων τους.

Επί του παρόντος, οι τρεις αυτές περιοχές συνεισφέρουν το 46% των συνολικών εκπομπών ρύπων παγκοσμίως, που ισοδυναμεί με 16 φορές τις εκπομπές ρύπων που προέρχονται από 100 χώρες χαμηλών εκπομπών μαζί.

ΗΠΑ και Κίνα στο μονοπάτι του “εξηλεκτρισμού” των οχημάτων

Μία από τις μεθόδους που εφαρμόζουν οι χώρες είναι ο εξηλεκτρισμός στον τομέα των μεταφορών τους. Ενώ οι τεχνολογικές εξελίξεις, προκειμένου να καταστούν βιώσιμα τα ηλεκτρικά οχήματα, έχουν ήδη επιταχυνθεί στις ΗΠΑ, η χώρα υστερεί τρομερά στην υιοθέτηση τους.

Από το 2019, οι ΗΠΑ διέθεταν μόλις 880.000 ηλεκτρικά οχήματα, τη στιγμή που η Κίνα διέθετε περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους της.

Παρόλο που η Κίνα επιτρέπει την πώληση ηλεκτρικών οχημάτων από ξένες εταιρείες όπως η Tesla, οι οδηγοί στην Κίνα προτιμούν ηλεκτρικά οχήματα που έχουν αναπτυχθεί και δημιουργηθεί σε εγχώριο πλαίσιο.

Μετά την επιτυχία στις τοπικές αγορές, οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων στοχεύουν τώρα στις ευρωπαϊκές αγορές, όπου η υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων είναι  υψηλότερη από ό, τι στις ΗΠΑ.

Έτσι λοιπόν διαφαίνεται ότι η πρόσφατη κίνηση της αμερικανικής κυβέρνησης έχει επίσης πολιτικά κίνητρα και αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της επιρροής της Κίνας στην συγκεκριμένη αρένα.

Η δήλωση του Λευκού Οίκου δεν καταβάλλει καμία προσπάθεια να κρύψει αυτό το γεγονός ανέφερε χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων: «Η Κίνα επιταχύνει όλο και περισσότερο την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών με την ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της» και υπογράφοντας το εκτελεστικό διάταγμα, ο Πρόεδρος Μπάιντεν είναι σαφές ότι θέλει να αυξήσει τις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά των ΗΠΑ με στόχο να προσελκύσει επενδύσεις στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων, όπως έκανε και η Κίνα.

Η υποστήριξη των πολιτικών στόχων από τους μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων στις ΗΠΑ

General Motors

Ο πρόεδρος Μπάιντεν υπέγραψε επίσης εκτελεστικό διάταγμα που στοχεύει στη βελτίωση της αποδοτικότητας των καυσίμων. Δεν αποτελεί έκπληξη λοιπόν το γεγονός ότι το εκτελεστικό διάταγμα βρήκε την υποστήριξη μεγάλων κατασκευαστών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ.

Σε κοινή δήλωση της General Motors, της Ford και της Stellantis αναφέρεται: «Οι πρόσφατες ανακοινώσεις προϊόντων, τεχνολογίας και επενδύσεων μας, αναδεικνύουν τη συλλογική μας δέσμευση να είμαστε ηγέτες στη μετάβαση των ΗΠΑ στα ηλεκτρικά οχήματα».

Στο πλαίσιο της Καλιφόρνιας, εταιρείες όπως η Ford, η BMW, η Honda, η Volkswagen και η Volvo έχουν ήδη δεσμευτεί ότι θα αυξήσουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων τους σε 40-50% μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Εκτός από την επιβεβαίωση των δεσμεύσεων των κατασκευαστών αυτοκινήτων, το εκτελεστικό διάταγμα δεσμεύεται επίσης να χρηματοδοτήσει την «επανασύνθεση και επέκταση της εγχώριας εφοδιαστικής αλυσίδας» και να επενδύσει στην παροχή «κινήτρων για τους καταναλωτές στα σημεία πώλησης» προκειμένου να προωθήσει την αμερικανική παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ παράλληλα να επενδύσει και στην καινοτομία της επόμενης γενιάς τεχνολογίας που θα είναι φιλική προς το περιβάλλον.

Η ανησυχία της Tesla, το εθνικό δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και τα έξυπνα πρότυπα απόδοσης καυσίμων

Το γεγονός που μπορεί να αποτέλεσε σοκ για τον Elon Musk και το δίκτυο Superchargers της εταιρείας του, ήταν ότι το εκτελεστικό διάταγμα δεσμεύτηκε επίσης για την κατασκευή ενός εθνικού δικτύου σταθμών φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα.

Μάλιστα, η Tesla δεν προσκλήθηκε στις κοινές δηλώσεις σχετικά με τις δεσμεύσεις για την ηλεκτροκίνηση.

Εκτός από τα ηλεκτρικά οχήματα, το εκτελεστικό διάταγμα δίνει επίσης οδηγίες για την προώθηση των έξυπνων προτύπων απόδοσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων που είχε καταργήσει η προηγούμενη διοίκηση.

Διαβάστε επίσης: Τα ηλεκτρικά οχήματα εκπέμπουν 70% χαμηλότερους ρύπους σε σχέση με τα θερμικά

Η δήλωση του Λευκού Οίκου ανέφερε ότι αυτή η προγραμματισμένη δράση αναμένεται ότι θα εξοικονομήσει περίπου 200 δισεκατομμύρια γαλόνια βενζίνης, θα μειώσει δύο δισ. τόνους ρύπανσης που προέρχεται από το διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα και θα προσφέρει οφέλη για την υγεία πέρα από το γεγονός ότι θα διασώσει και διάφορα είδη ζωών.