Τα ηλεκτρικά οχήματα εκπέμπουν 70% χαμηλότερους ρύπους σε σχέση με τα θερμικά

Μια νέα μελέτη του Διεθνούς Συμβουλίου Μεταφορών (ICCT) διαπίστωσε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήδη έχουν αποφέρει θετικά αποτελέσματα ως προς τον περιορισμό των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου και μάλιστα όχι μόνο στην Ευρώπη, αλλά και στην Κίνα, την Ινδία και τις ΗΠΑ.

Μέχρι το 2030, τα θετικά αυτά αποτελέσματα αναμένεται να αυξηθούν ακόμα περισσότερο.

Διαβάστε επίσης: Νέα μελέτη αναφέρει πως το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι οικονομικότερο από ένα θερμικό

Για τη μελέτη, οι εμπειρογνώμονες του Διεθνούς Συμβουλίου για τις Καθαρές Μεταφορές εξέτασαν τα αυτοκίνητα συνυπολογίζοντας όλη τη διάρκεια ζωής τους, έτσι στις μετρήσεις συμπεριλαμβάνονται οι εκπομπές ρύπων που προκύπτουν στο στάδιο της παραγωγής των οχημάτων και των μπαταριών. Επιπλέον, ελήφθη υπόψη και η ανακύκλωση του ίδιου του οχήματος.

Ο θετικές επιπτώσεις των EVs στην ατμόσφαιρα σε αριθμούς

Astypalaia

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου που αντιστοιχούν σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, στην Ευρώπη είναι ήδη 66% έως 69% χαμηλότερες από ό,τι για τα συγκρίσιμα νέα βενζινοκίνητα οχήματα.

234.000 χιλιόμετρα αναμένεται να μπορούν να καλυφθούν με μία μόνο μπαταρία, ενώ αν το αυτοκίνητο τροφοδοτείται εξ ολοκλήρου από ηλεκτρική ενέργεια που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το όχημα μπορεί να επιτύχει έως και 81% χαμηλότερες εκπομπές σε ολόκληρο τον κύκλο της ζωής του σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο όχημα, σύμφωνα με το ICCT.

Ωστόσο, οι ερευνητές υποθέτουν, επίσης, ότι λόγω της χρήσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η ποιότητα του αέρα θα βελτιώνεται σταθερά στο εξής λόγω των απαιτήσεων της ΕΕ για την επέκταση και της χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Έτσι, σύμφωνα με τη μελέτη, έως το 2030, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν θετική επίπτωση στη μείωση των ρύπων περίπου 74% έως 77% σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα οχήματα – αντί για το 66% έως 69% που ισχύει μέχρι σήμερα.

Τα ποσοστά των θετικών επιπτώσεων ανά ήπειρο

electric car

Με βάση τα δεδομένα για την εφοδιαστική αλυσίδα των ΗΠΑ και το μείγμα ηλεκτρικής ενέργειας, τα πλεονεκτήματα από τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων που προσφέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σήμερα αγγίζει ήδη το 60% με 68%.

Για την Κίνα, όπου το υψηλότερο μερίδιο της ενέργειας που καταναλώνεται για τις μεταφορές γίνεται από καύση άνθρακα, το ICCT, έχει υπολογίσει μια εξοικονόμηση της τάξεως του 37% έως 45% και για την Ινδία, ακόμη λιγότερο με ποσοστά που φτάνουν μόλις στο 19% έως 34%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ένας από τους μεγαλύτερους παράγοντες που λαμβάνονται υπόψιν σε όλες τις περιοχές είναι η ενέργεια που απαιτείται για τη λειτουργία των οχημάτων.

Οι εκπομπές CO2 για την παραγωγή μπαταριών, την παραγωγή και τη συντήρηση του οχήματος καθ ‘όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος αφορούν σε πολύ μικρότερα ποσοστά.

Τα νέα δεδομένα παραγωγής μπαταριών βοηθούν στην περαιτέρω μείωση των ρύπων

Εlectric vs Fuel

Το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία έχουν τόσο καλά αποτελέσματα συμβαίνει, επίσης, επειδή το ICCT χρησιμοποίησε νέα δεδομένα σχετικά με την παραγωγή των μπαταριών.

Με τις σημερινές, πιο αποτελεσματικές διαδικασίες και τις τοπικές αλυσίδες εφοδιασμού, εκπέμπονται σημαντικά λιγότεροι ρύποι από ό,τι είχε υπολογιστεί πριν από μερικά χρόνια, που αναφέρονταν προηγούμενες μελέτες.

Η Rachel Muncrief, Αναπληρώτρια Διευθύντρια του ICCT, δήλωσε σχετικά “Σήμερα, τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν χαμηλότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα βενζίνης και ντίζελ. Αυτό ισχύει επίσης για χώρες που μεγάλο ποσοστό της ενέργειας που καταναλώνουν βασίζεται στον άνθρακα, όπως είναι η Κίνα και η Ινδία.

Διαβάστε επίσης: Τι είναι το OCPP και γιατί είναι σημαντικό για το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Τέλος, το ICCT επισημαίνει ότι η κυκλοφορία αυτοκινήτων με τεχνολογία υδρογόνου καταναλώνουν περίπου τρεις φορές περισσότερη ενέργεια συγκριτικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από τα ηλεκτρικά οχήματα.