Morgan Stanley: Η Tesla θα εισέλθει στην αγορά eVTOL

Ακούστε το άρθρο

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, έχει αποθαρρύνει όσους έκαναν εικασίες σχετικά με το ότι η Tesla θα εισέλθει στην αγορά αεροσκαφών eVTOL, γνωστά και ως «ιπτάμενα αυτοκίνητα». Αυτό όμως δεν εμπόδισε την Morgan Stanley να κάνει τις δικές της εικασίες σχετικά με αυτό.

Σε μία έρευνα που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη, οι αναλυτές της Morgan Stanley με επικεφαλής τον Adam Jonas ισχυρίζονται ότι η Tesla Aviation δεν είναι ζήτημα αν, αλλά πότε θα προχωρήσει σε μια τέτοια κίνηση, προσβλέποντας στο γεγονός ότι η αγορά της αστικής αεροπορικής κινητικότητας (UAM) θα μπορούσε να αξίζει έως και 1.000 δολάρια ανά μετοχή για την εκάστοτε εταιρεία.

Διαβάστε επίσης: Οι Tesla Energy, Brookfield και Dacra αναπτύσσουν μια αειφόρο γειτονιά μεγάλης κλίμακας

«Κατά την άποψή μας, η πιθανότητα η Tesla να μην προσφέρει τελικά προϊόντα και υπηρεσίες στην αγορά eVTOL/UAM είναι μηδαμινή. Οι πιθανές δυνατότητες μεταφοράς δεξιοτήτων και η γειτνίαση με το δίκτυο της είναι πολύ ισχυρές για να αγνοηθούν», επισημαίνουν οι ερευνητές της Morgan Stanley.

Οι προβλέψεις για την αγορά eVTOL/UAM

Η αναφορά αναγνωρίζει το γεγονός ότι η Tesla δεν έχει σχολιάσει κάτι, σχετικά με κάποιο πιθανό προϊόν ή υπηρεσία, που να σχετίζεται με τα εναέρια μέσα και επισημαίνει ότι η Morgan Stanley δεν έχει πληροφορίες για την ανάπτυξη κάποιου συγκεκριμένου έργου που να σχετίζεται άμεσα με την εν λόγω εταιρεία και τα eVTOL.

 

Ωστόσο, οι αναλυτές λένε ότι «δεν είναι πεπεισμένοι» ότι «θα έχουμε την Tesla στους δρόμους, σε υπόγειες σήραγγες… στον Άρη…αλλά όχι στον ουρανό πάνω από τη Γη».

Η αναφορά βασίζεται στην πρόσφατη έκθεση της Morgan Stanley σχετικά με την αγορά eVTOL/UAM, στην οποία οι ίδιοι αναλυτές προέβλεψαν ότι θα αξίζει 1 τρισεκατομμύριο δολάρια το 2040, αλλά έως και 9 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2050.

Μετά τη δημοσίευση αυτής της έκθεσης, οι αναλυτές εξήγησαν, «αυτό που ξεχώρισε από τις πολλές συζητήσεις μας με εταιρείες και επενδυτές… ήταν η απουσία μιας άλλης εταιρείας που να εκβιομηχανίζει “επιθετικά” EVs, να αναπτύσσει την τεχνολογία αποθήκευσης μπαταριών, να συνδέει τα δίκτυα αυτοκινήτων με την υποδομή για EVs. εκτός από την Tesla».

Πολλές καινοτομίες που προκύπτουν από τη δημιουργία ηλεκτρικών οχημάτων της Tesla μπορούν εύκολα να μεταφερθούν στον χώρο eVTOL

Οι ερευνητές επισημαίνουν επίσης ότι πολλές δυνατότητες που δημιουργούνται από την ανάπτυξη ηλεκτρικών και αυτόνομων οχημάτων της Tesla μπορούν πολύ εύκολα να μεταφερθούν και να προσαρμοστούν στον χώρο των eVTOL, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών κινητήρων, των μπαταριών, της κατασκευής, της αυτονομίας, της δικτύωσης, αλλά και των δορυφορικών επικοινωνιών.

evtol 3

Παρόλο που η Tesla έχει μικρή εμπειρία με τους κανονισμούς της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αεροπορίας που σχετίζονται με την πιστοποίηση των επιβατικών αεροσκαφών, το «ταχέως εξελισσόμενο πεδίο των κανονισμών γύρω από τα συστήματα «αποφυγής συντριβής» (ανάπτυξη, επικύρωση, συλλογή δεδομένων, αποτελεσματικότητα) θέτουν την Tesla σε μια σημαντική θέση που σχετίζεται με την ανάπτυξη της αεροπορίας κατά τη γνώμη μας», γράφουν οι αναλυτές.

Διαβάστε επίσης: H Tesla αναμένεται να ανοίξει… και drive-in εστιατόρια

Παρά τις δυνατότητες αυτές, οι αναλυτές της Morgan Stanley δεν πιστεύουν ότι τα έργα που σχετίζονται με τη δημιουργία eVTOL βρίσκονται στη «λίστα προτεραιοτήτων» της Tesla αυτή τη στιγμή.

abb_img