Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι η αυτοεπισκευάσιμη μπαταρία θα μπορούσε να αποτελέσει τη λύση για τη βελτίωση της αυτονομίας και της διάρκειας ζωής των ηλεκτρικών οχημάτων. Δεν υπάρχει μια καθολική λύση για όλες τις μπαταρίες, καθώς τα μεγέθη και οι χημικές τους συνθέσεις, διαφέρουν ανάλογα με το είδος του οχήματος. Οι κατασκευαστές μπαταριών έχουν στόχους όπως, η αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας, η ταχύτερη φόρτιση, η οικονομική αποδοτικότητα και η ασφάλεια. Ωστόσο, οι μέθοδοι για την επίτευξη αυτών των στόχων εξελίσσονται συνεχώς. Στην Ευρώπη, οι ερευνητές πιστεύουν ότι οι αυτοεπισκευάσιμες μπαταρίες, οι οποίες είναι και φιλικές προς το περιβάλλον, θα μπορούσαν να αποτελέσουν τη λύση.
Ο Νορβηγικός ερευνητικός οργανισμός SINTEF έχει αναπτύξει μια μπαταρία, που ισχυρίζεται ότι είναι πιο σταθερή από τις παραδοσιακές μπαταρίες ιόντων λιθίου και προσφέρει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και αυτονομία. Αυτή η μπαταρία περιγράφεται ως ένα «σάντουιτς», όπου η κάθοδος βρίσκεται στην κορυφή, η άνοδος στο κάτω μέρος και οι διαχωριστές και τα συνδετικά υλικά, στο ενδιάμεσο. Η κάθοδος χρησιμοποιεί οξείδιο λιθίου-νικελίου-μαγγανίου, το οποίο δεν περιέχει κοβάλτιο και έχει λιγότερο νικέλιο και λίθιο, σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μπαταρίες. Αυτή η χημεία προσφέρει υψηλότερη τάση, βελτιώνοντας τον χρόνο φόρτισης και την απόδοση, ενώ «συσκευάζει» περισσότερη ενέργεια σε μικρότερο χώρο.
Δείτε ακόμα: Η BYD αποκαλύπτει την ταχύτερη μπαταρία φόρτισης στον κόσμο
Η άνοδος, από την άλλη πλευρά, είναι κατασκευασμένη από ένα σύνθετο υλικό πυριτίου-γραφίτη. Το πυρίτιο εξερευνάται όλο και περισσότερο από εταιρείες μπαταριών, καθώς προσφέρει πλεονεκτήματα έναντι του γραφίτη. Ωστόσο, το πυρίτιο τείνει να διογκώνεται κατά τη φόρτιση και εκφόρτιση, κάτι που αντιμετωπίζεται με τη χρήση του σύνθετου γραφίτη, το οποίο προσδίδει σταθερότητα και αντοχή.
Δείτε ακόμα: Ο κύκλος ζωής μιας μπαταρίας EV: Από την κατασκευή στην ανακύκλωση
Επιπλέον, μια ειδική «σούπερ κόλλα» χρησιμοποιείται για την επιδιόρθωση μικρών ζημιών στα κύτταρα της μπαταρίας, παρόμοια με ένα αυτοσφραγιζόμενο ελαστικό. Αυτή η κόλλα ενσωματώνεται στα συνδετικά και διαχωριστικά υλικά, διατηρώντας τη δομή της μπαταρίας σταθερή. Τα συνδετικά υλικά διατηρούν τα ενεργά σωματίδια της μπαταρίας ενωμένα, ενώ τα διαχωριστικά, αποτρέπουν τα βραχυκυκλώματα.
Η ανάπτυξη του πρωτοτύπου της μπαταρίας πρώτης γενιάς έχει ήδη ολοκληρωθεί και η εστίαση τώρα είναι στη δεύτερη γενιά. Το μεγάλο ερώτημα είναι, πώς θα μεταφερθεί αυτή η τεχνολογία στην αγορά, καθώς η κλιμάκωση της παραγωγής, αποτελεί σημαντική πρόκληση. Όπως ανέφερε ο Bob Lee της LG Energy Solution, η κατασκευή μπαταριών σε μεγάλη κλίμακα με συνεπή ποιότητα, είναι το πραγματικό ζητούμενο επίτευγμα. Αν και έχουν γίνει πολλές ανακαλύψεις στη χημεία των μπαταριών, λίγες έχουν φτάσει στην πραγματική εφαρμογή.
Πηγή: insideevs.com