Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο: Το 62% των καταναλωτών δεν θα αγόραζε μεταχειρισμένο

Σύμφωνα με έρευνα της Green Finance Institute, το 62% των καταναλωτών δεν θα αγόραζε ηλεκτρικό αυτοκίνητο λόγω... μπαταρίας.

Ακούστε το άρθρο

Το 62% των καταναλωτών δεν θα αγόραζε ένα μεταχειρισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο γιατί δεν γνωρίζει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, που είναι το βασικό στοιχείο της αυτονομίας του. Αυτό ανέφερε μια έρευνα αγοράς που διεξήγαγε η Green Finance Institute, την εταιρεία που δραστηριοποιείται στη Μ. Βρετανία και βοηθάει τις επιχειρήσεις να μεταβούν στην «βιώσιμη οικονομία».

Η εμπειρία της γρήγορης υποβάθμισης των μπαταριών κινητών τηλεφώνων και φορητών υπολογιστών, σε συνάρτηση με το υψηλό κόστος αντικατάστασης των μπαταριών ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, οδηγεί τους καταναλωτές σε αυτή την απόφαση.

Αυτό αναπόφευκτα οδηγεί στην αναγκαιότητα μιας πιστοποίησης που θα διασφαλίζει την υγεία των μπαταριών των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Παρέχοντας εγγύηση για συγκεκριμένη διάρκεια ζωής.

Βέλγιο: Νέο πρόγραμμα επιδότησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Τι ισχύει με τα ηλεκτρικό εταιρικό αυτοκίνητο;

Επιπλέον, θα αποτελέσει ένα από τα βασικά στοιχεία πώλησης των μεταχειρισμένων μπαταριών. Την στιγμή που εκατοντάδες εταιρείες μίσθωσης παγκοσμίως βγαίνουν στην αγορά πουλώντας ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν χρησιμοποιήσει τα προηγούμενα χρόνια.

Φυσικά, οι εταιρείες κατασκευής οχημάτων γνωρίζουν την νοοτροπία των καταναλωτών και που παρέχουν εγγυήσεις μπαταρίας για καλή λειτουργία για 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα. Με βάση αυτά τα δεδομένα οι μπαταρίες ενός τυπικού εταιρικού αυτοκινήτου 4 ετών, σίγουρα θα έχει ακόμη μεγάλο περιθώριο χιλιομέτρων να κάνει μέχρι το τέλος της εγγύησης.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κερδίζουν τις καρδιές των καταναλωτών

Το παράδειγμα της Μ. Βρετανίας

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Μ. Βρετανία ο μέσος όρος των χιλιομέτρων των εταιρικών αυτοκινήτων στα 4 χρόνια είναι 85.000 χιλιόμετρα. Αυτό το γεγονός δίνει την δυνατότητα στους επόμενους κατόχους για άλλα 80.000 χιλιόμετρα μέσα στο πλαίσιο της εγγύησης.

Από την άλλη τα πρώτα στοιχεία, αλλά και οι εκτιμήσεις για τις μπαταρίες, είναι ότι η ανθεκτικότητα τους είναι καλύτερη από ότι αρχικά περίμεναν. Χωρίς να προσπερνάμε και τις κινήσεις κάποιων εταιρειών, όπως για παράδειγμα της νεοεισερχόμενης Zeekr, που λανσάρει τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα στην Ευρώπη με 10ετή εγγύηση ή 200.000 χιλιόμετρα.

ΕΕ: 3 εκ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα τη δεκαετία 2013-2022

Η οδηγική συμπεριφορά ταλαιπωρεί την μπαταρία

Δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε την έρευνα της Aviloo η οποία αποκάλυψε ότι η οδηγική συμπεριφορά ενός οδηγού παίζει καθοριστικό ρόλο στην προστασία της υγείας των μπαταριών. Έχοντας μελετήσει 402 ηλεκτρικά οχήματα της ίδιας μάρκας, το συμπέρασμα ήταν ότι οι οδηγοί με υψηλότερη κατανάλωση ενέργειας γερνούσαν τις μπαταρίες των οχημάτων τους πιο γρήγορα. Έχοντας μάλιστα την απαίτηση για περισσότερους κύκλους φόρτισης.

Τέλος, στις ΗΠΑ, η ανάλυση της εταιρείας Recurrent, βασισμένη σε 15.000 ηλεκτρικά οχήματα βρήκε ποσοστό αστοχίας μιας μπαταρίας μόλις στο 1,5%, ενώ μελέτες έχουν βρει ότι τα ηλεκτρικά χάνουν 30 έως 60 χιλιόμετρα της μέγιστης αυτονομίας στα πρώτα 30.000 χιλιόμετρα. Από αυτό το σημείο όμως και έπειτα η φθορά της μπαταρίας είναι σαφώς μικρότερη.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

abb_img