Η Stellantis έχει καταθέσει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στις ΗΠΑ, που περιγράφει ένα σύστημα εξάτμισης για ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό που ακούγεται κάπως παράλογο, έχει σοβαρό υπόβαθρο και έχει σκοπό να αυξήσει την ασφάλεια.
Σκοπός του διπλώματος ευρεσιτεχνίας: Όταν οι μπαταρίες υπερθερμανθούν ή υποφέρουν από θερμική διαρροή, μπορούν να απελευθερώσουν αέρια που περιέχουν υδρογόνο και υδρογονάνθρακες όπως μεθάνιο, αιθάνιο, αιθυλένιο, ακετυλένιο, προπάνιο και βουτάνιο. Αυτές οι εύφλεκτες ουσίες, συγκεντρώνονται στο περίβλημα της μπαταρίας και μπορούν να αναφλεγούν σε υψηλές θερμοκρασίες.
Αυτό ακριβώς θέλει να αποτρέψει η Stellantis με το σύστημα εξάτμισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Εάν τα αέρια διοχετεύονται έξω από τη μπαταρία, δεν μπορούν να αναφλεγούν. Εάν το ατύχημα και η προκύπτουσα ζημιά είναι τόσο σοβαρή που η μπαταρία έχει παρόλα αυτά αναφλεγεί, το σύστημα έχει σχεδιαστεί για να βοηθά στη μείωση της περαιτέρω ζημιάς που προκαλείται από την «αναμμένη» μπαταρία.
Ωστόσο, εάν τα αέρια εξαερώνονταν μόνο με μια απλή βαλβίδα εκτόνωσης πίεσης, θα μπορούσαν να αναφλεγούν απευθείας στο όχημα. Η Stellantis έχει λοιπόν στο μυαλό της ένα πιο περίπλοκο σύστημα εξάτμισης, που προορίζεται για τη χημική μετατροπή των αερίων. Στο σύστημα εξάτμισης των μπαταριών, τα αέρια θα περνούσαν από «πλήθος ζωνών επεξεργασίας για τη χημική επεξεργασία της ροής των αερίων, για την εξάλειψη ή τουλάχιστον τη μείωση του αριθμού των διαφόρων χημικών ειδών από τη ροή».
Το γερμανικό μέσο ενημέρωσης Auto Motor und Sport προσθέτει, ότι «αυτό δεν πρέπει να χρησιμοποιείται για να ανησυχούν οι άνθρωποι» για την ασφάλεια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, οι πυρκαγιές συμβαίνουν πολύ λιγότερο συχνά σε ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, παρά σε οχήματα με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. «Το σύστημα εξάτμισης που περιγράφεται, θα πρέπει επομένως να χρησιμοποιείται μόνο σε μια στατιστικά εξαιρετικά σπάνια περίπτωση, για να αυξηθεί η ασφάλεια για τους επιβάτες», αναφέρει το άρθρο.
Ωστόσο, σημαίνει επίσης, ότι αυτό το σύστημα εξάτμισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεν έχει καμία σχέση με έναν ψεύτικο ήχο καύσης, τον οποίο ως γνωστόν έχει παρουσιάσει η Stellantis, στο ηλεκτρικό Dodge Charger Daytona EV, το οποίο είναι εξοπλισμένο με ένα σύστημα μίμησης του ειδικού ήχου από κινητήρα V8.
Δείτε ακόμη: Η Stellantis θα κατασκευάζει η ίδια τα κιβώτια eDCT