Η Stellantis παρουσίασε χθες, Πέμπτη, μια αναλυτική στρατηγική εξηλεκτρισμού των μοντέλων της, η οποία φέρνει κορυφαία οχήματα για τις μάρκες του Ομίλου.
Η στρατηγική εξηλεκτρισμού της Stellantis εστιάζει στην τεχνολογία που έχει αναπτύξει ο Όμιλος και οι συνεργάτες του. Προσφέροντας έτσι καινοτόμες λύσεις και στοχεύοντας μεσοπρόθεσμα σε διψήφιο λειτουργικό περιθώριο κέρδους σε σταθερή βάση.
«Ο πελάτης βρίσκεται πάντα στην καρδιά της Stellantis και η δέσμευση μας με αυτό το επενδυτικό πλάνο των 30, και πλέον, δισ. ευρώ είναι να προσφέρουμε οχήματα που θα έχουν την απόδοση, τις δυνατότητες, το στιλ, την άνεση και την ηλεκτρική αυτονομία που θα ταιριάζουν στη καθημερινή ζωή μας», δήλωσε ο κ. Carlos Tavares, Chief Executive Officer της Stellantis.
«Η στρατηγική που παρουσιάσαμε σήμερα εστιάζει στη σωστή ένταση επένδυσης στη σωστή τεχνολογία, έτσι ώστε αυτή να φτάσει στην αγορά στη σωστή χρονική στιγμή, διασφαλίζοντας ότι η Stellantis θα τροφοδοτεί την ελευθερία της κίνησης με τον πιο αποδοτικό, προσιτό και βιώσιμο τρόπο.»
Στόχος της Stellantis το διψήφιο ποσοστό λειτουργικού περιθωρίου κέρδους σε σταθερή βάση έως το 2026
Σύμφωνα με την Stellantis, ο Όμιλος σχεδιάζει να επιτύχει αυξημένη κερδοφορία στα προσεχή χρόνια. Αυτό θα υποστηριχθεί από την εκτέλεση ευκαιριών συνέργειας που προκύπτουν από τη δημιουργία του Ομίλου, με πρόβλεψη για ετήσιες συνέργειες άνω των 5 δισ. ευρώ σε σταθερή βάση, τη μείωση του κόστους των μπαταριών, τη συνεχή βελτιστοποίηση του κόστους παραγωγής και διανομής και την παραγωγή εσόδων από νέες πηγές, όπως οι συνδεδεμένες υπηρεσίες και τα μελλοντικά επιχειρηματικά μοντέλα λογισμικού.
Ως αποτέλεσμα, η Stellantis στοχεύει μεσοπρόθεσμα έως το 2026 να έχει σε σταθερή βάση διψήφιο ποσοστό λειτουργικού περιθωρίου κέρδους, καθιστώντας τον Όμιλο σημείο αναφοράς σε επίπεδο κερδοφορίας στην προσφορά ηλεκτρικών λύσεων μετακίνησης στους πελάτες σε όλο τον κόσμο.
Στόχος πάνω από 70% των πωλήσεων στην Ευρώπη και πάνω από 40% στις Η.Π.Α. να είναι οχήματα χαμηλών ρύπων μέχρι το 2030
Η Stellantis στοχεύει να αποτελέσει τον ηγέτη της αγοράς στα οχήματα χαμηλών ρύπων (LEV). Μέχρι το 2030, το ποσοστό επιβατικών οχημάτων της Stellantis στην ευρωπαϊκή αγορά θα αυξηθεί σταθερά άνω του 70%, 10% περισσότερο σε σχέση με τις προβλέψεις για τη συνολική αγορά.
Στις Η.Π.Α. το αντίστοιχο ποσοστό LEV των επιβατικών και LCV της Stellantis αναμένεται να υπερβεί το 40% έως το 2030.
Για την εκτέλεση αυτής της στρατηγικής, η Stellantis στοχεύει να επενδύσει περισσότερα από 30 δισ. ευρώ έως το 2025 σε λύσεις εξηλεκτρισμού και ανάπτυξη λογισμικού, ενώ παράλληλα στοχεύει να συνεχίσει να είναι 30% πιο αποδοτική στο κόστος εξέλιξης σε σχέση με τον μέσο όρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο Όμιλος παραμένει εστιασμένος στο να μεγαλώνει την ηγετική του θέση στα επαγγελματικά οχήματα στην Ευρώπη και να ενισχύει τη θέση του στη Β. Αμερική, ενώ στοχεύει να είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στα e-Commercial οχήματα.
Για αυτούς τους στόχους θα βασιστεί στην τεχνολογική του υπεροχή και τις συνέργειες, ενώ ο εξηλεκτρισμός των επαγγελματικών μοντέλων θα συνεχιστεί σε όλες τις αγορές μέσα στα επόμενα χρόνια και θα περιλαμβάνει και μεσαία Van με κυψέλες υδρογόνου μέχρι το τέλος του 2021.
Παγκόσμια στρατηγική για την προμήθεια μπαταριών με περισσότερες από 260 GWh μέχρι το 2030 από πέντε «Gigafactories» στην Ευρώπη και τη Β. Αμερική
Ο χάρτης εξηλεκτρισμού της Stellantis περιλαμβάνει όλη την οικονομική αλυσίδα. Η στρατηγική προμήθειας μπαταριών θα εξασφαλίσει περισσότερες από 130 GWh μέχρι το 2025 και περισσότερες από 260 GWh μέχρι το 2030.
Οι ανάγκες για μπαταρίες και σχετικά εξαρτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων θα εξασφαλιστούν με συνολικά πέντε «Gigafactories» στην Ευρώπη και την Β. Αμερική, αλλά και τη συμπληρωματική σύναψη συμφωνιών με προμηθευτές που θα υποστηρίξουν τη συνολική ζήτηση.
Η Stellantis έχει υπογράψει δύο μνημόνια κατανόησης (MoU) με δύο συνεργάτες επεξεργασίας λιθίου από γεωθερμικές πηγές στη Βόρεια Αμερική και στην Ευρώπη. Εξασφαλίζοντας τη βιώσιμη προμήθεια του υλικού που αποτελεί το πλέον κρίσιμο στοιχείο για τις μπαταρίες όσον αφορά στη διαθεσιμότητά του.
Παράλληλα με τις στρατηγικές προμήθειων, οι τεχνικοί της Stellantis και οι συνέργειες θα οδηγήσουν σε μείωση του κόστους των μπαταριών.
Στόχος είναι το κόστος των μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων να μειωθούν περισσότερο από 40% από το 2020 μέχρι το 2024 και επιπλέον 20% μέχρι το 2030.
Όλα τα στοιχεία που αφορούν στις μπαταρίες παίζουν ρόλο στο συνολικό κόστος, από την απλοποίηση των στοιχείων και την αύξηση του μεγέθους τους, έως τις χημικές διεργασίες.
Η εταιρεία στοχεύει να μεγιστοποιήσει τη συνολική αξία του κύκλου ζωής των μπαταριών μέσω της επισκευής, ανακατασκευής, της χρήσης μετά το αυτοκίνητο και της ανακύκλωσης, διασφαλίζοντας παράλληλα ένα βιώσιμο σύστημα που δίνει προτεραιότητα στις ανάγκες του πελάτη και την προστασία του περιβάλλοντος.
Και οι 14 μάρκες του Ομίλου θα προσφέρουν τις κορυφαίες αμιγώς ηλεκτρικές λύσεις στην κατηγορία τους
H Stellantis στοχεύει το συνολικό κόστος αγοράς-χρήσης των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων να είναι αντίστοιχο με εκείνο των συμβατικών οχημάτων μέχρι το 2026. Επιπλέον, ανακοίνωσε τις παρακάτω προτάσεις για την προσέγγιση κάθε μάρκας προς την ηλεκτροκίνηση
- Abarth – «Heating Up People, But Not the Planet»
- Alfa Romeo – «From 2024, Alfa Becomes Alfa e-Romeo»
- Chrysler – «Clean Technology for a New Generation of Familie»
- Citroën – «Citroën Electric: Well-Being for All!»
- Dodge – «Tear Up the Streets… Not the Plane»
- DS Automobiles – «The Art of Travel, Magnified»
- Fiat – «It’s Only Green When It’s Green for All»
- Jeep® – «Zero Emission Freedom»
- Lancia – «The Most Elegant Way to Protect the Planet»
- Maserati – «The Best in Performance Luxury, Electrified»
- Opel/Vauxhall – «Green is the New Cool»
- Peugeot – «Turning Sustainable Mobility into Quality Time»
- Ram – «Built to Serve a Sustainable Planet»
- Επαγγελματικά οχήματα – «The Global Leader in e-Commercial Vehicles»
Αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με αυτονομία 500-800 χλμ. και δυνατότητα γρήγορης φόρτισης
Η αυτονομία και η γρήγορη φόρτιση είναι κρίσιμης σημασίας για την ευρεία αποδοχή των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το κοινό. Για αυτόν τον λόγο η Stellantis ανακοίνωσε πως θα πετύχει αυτή την πρόκληση με την κατασκευή αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων που θα προσφέρουν αυτονομία μεταξύ 500 και 800 χλμ. και με κορυφαίες λύσεις ταχυφόρτισης με 32χλμ./λεπτό.
Επίσης, θα προσφέρει μια πλήρη γκάμα λύσεων για ιδιώτες, εταιρείες και εταιρικούς στόλους που θα διευκολύνουν την απόκτηση ενός οχήματος.
Οι προσπάθειες περιλαμβάνουν έξυπνες λύσεις για φόρτιση μέσω πράσινων πηγών ενέργειας και την επιτάχυνση χρήσης έξυπνων δικτύων.
Ο Όμιλος στοχεύει να καλύψει τις διαφορετικές ανάγκες των πελατών με την υποστήριξη δικτύων γρήγορης φόρτισης στην Ευρώπη, τα οποία θα προωθηθούν μέσω ενός μνημονίου κατανόησης (MOU) μεταξύ των Free2Move eSolutions και ENGIE EPS.
Πρόθεση είναι το επιχειρηματικό μοντέλο του Free2Move eSolutions να μεταφερθεί και στην αγορά της Β. Αμερικής.
Διαβάστε επίσης: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Stellantis θα έχουν αυτονομία έως και 800 χλμ. μέχρι το 2023
Οι νέες πλατφόρμες θα αποτελέσουν τα θεμέλια των εξηλεκτρισμένων μοντέλων
Τέσσερις πλατφόρμες με αμιγώς ηλεκτρική βάση θα αποτελέσουν τα θεμέλια των εξηλεκτρισμένων μοντέλων που θα προσφέρουν οι μάρκες της Stellantis.
Οι πλατφόρμες έχουν σχεδιαστεί με μεγάλη δυνατότητα ευελιξίας (όσον αφορά στο μήκος και πλάτος), κοινή χρήση εξαρτημάτων και την κάθε πλατφόρμα να έχει τη δυνατότητα να υποστηρίξει παραγωγή ύψους 2.000.000 μονάδων ανά έτος.
Οι τέσσερις πλατφόρμες είναι οι:
- STLA Small, με αυτονομία έως 500 χιλιομέτρων
- STLA Medium, με αυτονομία έως 700 χιλιομέτρων
- STLA Large, με αυτονομία έως 800 χιλιομέτρων
- STLA Frame, με αυτονομία έως 800 χιλιομέτρων
Τα συστήματα κίνησης περιλαμβάνουν μια οικογένεια τριών ηλεκτρικών συστημάτων (EDM) που συνδυάζουν τον κινητήρα, το κιβώτιο και τον εναλλάκτη.
Τα EDM είναι συμπαγή, ευέλικτα και εύκολα προσαρμόσιμα, ενώ μπορούν να εφοδιάσουν οχήματα με κίνηση στους εμπρός τροχούς, στους πίσω, καθώς και κίνηση σε όλους τους τροχούς, μέσω του συστήματος 4xe.
Ο συνδυασμός των EDM με τις πλατφόρμες και μπαταρίες υψηλής ενεργειακής πυκνότητας θα προσφέρουν οχήματα με κορυφαία απόδοση, αποδοτικότητα, αυτονομία και δυνατότητα επαναφόρτισης.
Ένα πλάνο διαδικτυακών αναβαθμίσεων του λογισμικού θα επεκτείνει τη ζωή για τις πλατφόρμες και για την επόμενη δεκαετία. Η Stellantis θα εξελίξει λογισμικό και στοιχεία που θα διατηρήσουν τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά κάθε μάρκας.
Τα πλάνα περιλαμβάνουν μπαταρίες διπλής τεχνολογίας μέχρι το 2024
Οι μπαταρίες θα είναι σχεδιασμένες για μια σειρά οχημάτων – από τα μικρότερα αυτοκίνητα πόλης μέχρι επιλογές υψηλής ενεργειακής πυκνότητας για οχήματα επιδόσεων και φορτηγά.
Η χρήση διαφορετικών επιλογών κατασκευής μπαταριών προγραμματίζεται για το 2024, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των πελατών. Δηλαδή, μια επιλογή υψηλής ενεργειακής πυκνότητας και μια επιλογή χωρίς νικέλιο-κοβάλτιο.
Παράλληλα, από το 2026 αναμένεται να παρουσιαστεί η πρώτη μπαταρία στερεάς κατάστασης.
Η Stellantis έχει ήδη ή ολοκληρώνει μια σειρά καινοτόμων τεχνολογιών που περιλαμβάνουν ηλεκτρικά συστήματα κινητήρων και μετάδοσης, μπαταρίες. Ακόμα ψηφιακά ταμπλό και εξατομικευμένες υπηρεσίες συνδεσιμότητας.
Οι συνεργασίες της Stellantis προσφέρουν τη δυνατότητα να εκμεταλλευτεί όχι μόνο τις δικές της δυνατότητες, αλλά και εκείνες των συνεργατών της. Φέρνοντας στην αγορά ταχύτερα νέες τεχνολογίες και βελτιστοποιώντας την κατανομή των πόρων της.
Διαβάστε επίσης: Συνεργασία TotalEnergies και Stellantis για τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων