Η στρατηγική «New Auto» της Volkswagen για τη μετάβασή της στην ηλεκτροκίνηση έως το 2030

Η Volkswagen παρουσίασε τη στρατηγική της για το 2030 με την ονομασία «New Auto». Στον πυρήνα αυτής της στρατηγικής, όπως ήταν αναμενόμενο, βρίσκεται η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και η σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Διαβάστε επίσης: Η Volkswagen περνά στην “αμιγώς” ηλεκτρική εποχή έως το 2035

Κατά την παρουσίαση της στρατηγικής της για το 2030, η ανώτατη διοίκησή της Volkswagen έδωσε πληροφορίες για το πώς θα πραγματοποιηθεί αυτή η μετάβαση.

Η στρατηγική της Volkswagen ονομάζεται «New Auto» γιατί, όπως επιμένει να λέει ο Διευθύνων Σύμβουλος Dr. Herbert Diess «Το αυτοκίνητο και οι ατομικές μεταφορές θα παραμείνουν τα πιο σημαντικά μέσα μεταφοράς μέχρι το 2030.»

Τα πρώτα βήματα της VW προς την ηλεκτροκίνηση 

VW 2

Αρχικά, η παραγωγή μπαταριών που είχε ανακοινωθεί στο “Power Day” της εταιρείας αναμένεται να συμβάλει τα μέγιστα στην αύξηση της δημιουργίας προστιθέμενης αξίας της στην ηλεκτρική κινητικότητα.

Κατά την παρουσίαση της στρατηγικής της, η VW έκανε μια ενημέρωση σχετικά με τα έξι ευρωπαϊκά Gigafactories μπαταριών, τα οποία πρόκειται να παράγουν τις μονάδες μπαταριών για δική της χρήση.

Το δεύτερο βήμα για την μετάβαση της VW εμπίπτει στο λογισμικό. «Στον κόσμο του “New Auto”, η διαφοροποίηση της μάρκας θα προέλθει πολύ περισσότερο από το λογισμικό και τις υπηρεσίες», ανέφερε ο κ. Diess.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της στρατηγικής της η VW ανακοίνωσε, επίσης, την ανάπτυξη μιας πλατφόρμας, της Scalable Systems Platform ή SSP για συντομία.

Το πρώτο όχημα που θα βασίζεται στο SSP θα κυκλοφορήσει το 2026 και από τότε και στο εξής όλα τα μελλοντικά μοντέλα αυτοκινήτων θα βασίζονται σε αυτήν την πλατφόρμα.

SSP: Μία πλατφόρμα για όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα VW

Όπως ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Audi, Markus Duesmann “Χρειαζόμαστε μια δραστική μείωση των διάφορων παραλλαγών που υπάρχουν αυτή τη στιγμή σε πλατφόρμες. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το SSP αποτελείται από τυποποιημένες ενότητες που μπορούν να συνδυαστούν εντός συγκεκριμένων προδιαγραφών.

Ο συνδυασμός ενοτήτων και προκαθορισμένων μεγεθών πλατφόρμας αναμένεται να μειώσει την πολυπλοκότητα κατά 50%.

«Δεν θα χρειάζεται πλέον να καλύψουμε αυτήν την πολυπλοκότητα στις αναπτυξιακές εργασίες, αλλά μπορούμε ακόμα να προσφέρουμε ποικιλομορφία στον πελάτη», ανέφερε ο Markus Duesmann. Οι αναπτυξιακές εργασίες θα πραγματοποιηθούν κυρίως στο Βόλφσμπουργκ, όπου η Volkswagen επενδύει 800 εκατομμύρια ευρώ σε ένα νέο κέντρο ανάπτυξης.

Από το 2025 τα περιθώρια για τα μοντέλα αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα είναι περιορισμένα

VW

Η πολυπλοκότητα είναι επίσης η λέξη-κλειδί για τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, αναμένεται ότι η αγορά αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα συρρικνωθεί κατά 20 έως 30% στο εγγύς μέλλον, ενώ είναι σημαντικό για την VW να καταφέρει να διατηρήσει τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης ανταγωνιστικά, προκειμένου να έχει σταθερές ταμειακές ροές.

Από το 2025 τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να καλύψουν τα κέρδη που θα περιοριστούν από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Έτσι και η πολυπλοκότητα θα μειωθεί σταδιακά, καθώς οι λιγότεροι συνδυασμοί κινητήρων, θα σημαίνουν και λιγότερα μοντέλα. Στην Ευρώπη, αυτό σημαίνει 60% λιγότερα μοντέλα έως το 2030.

Παράλληλα, όλο και περισσότερα εργοστάσια μετατρέπουν την παραγωγή τους σε παραγωγή προσαρμοσμένη για τη δημιουργία ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Τα επόμενα χρόνια, πιθανώς εν μέρει λόγω της ανάπτυξης του SSP και του λογισμικού, το μερίδιο των δαπανών για έρευνα και ανάπτυξη θα αυξηθεί. Ωστόσο, οι δαπάνες αυτές πρέπει να οδηγήσουν γρήγορα σε έναν αντίστοιχο κύκλο εργασιών.

Η πρόβλεψή της εταιρείας για το 2025 δείχνει μεγάλη αυτοπεποίθηση, καθώς βάση προγραμματισμού ο όμιλος αύξησε το αρχικό εύρος για τη λειτουργική απόδοση των πωλήσεων από 7-8% σε τώρα 8-9%.

Το λογισμικό θα πρέπει να διασφαλίσει την αύξηση των πωλήσεων

«Αναμένουμε ότι έως το 2030 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα υπερβούν αυτές των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης», δήλωσε ο CFO.

«Μέχρι το 2030, το λογισμικό θα είναι παρόμοιο σε οικονομικά μεγέθη με το μερίδιο εσόδων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ή των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης».

Με έσοδα 1,2 τρισεκατομμυρίων ευρώ, το λογισμικό θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο της συνολικής αγοράς της ηλεκτροκίνησης έως το 2030, εκτιμά η Volkswagen.

Αλλά ο Hilgenberg ανακοίνωσε, επίσης, μία επαναστατική εξέλιξη για το 2025. Τότε αναμένεται το ντεμπούτο του E3 2.0

«Το E3 2.0 προσφέρει μέγιστες συνεργίες ανάπτυξης, αλλά δίνει παράλληλα την ευκαιρία σε κάθε μάρκα να μπορεί να διαφοροποιηθεί», είπε ο Hilgenberg.

Το E3 2.0 υποστηρίζει, επίσης, αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3, ενώ είναι έτοιμο και για το επίπεδο 4, σύμφωνα με τη Volkswagen.

Η πρόβλεψη του Hilgenberg είναι ότι «Το λογισμικό θα αλλάξει εντελώς τον κύκλο ζωής του προϊόντος. Μετά την πώληση, θα είμαστε σε θέση να αναβαθμίσουμε περαιτέρω την εμπειρία του πελάτη, μόνιμα ή προσωρινά, ανάλογα με το αν ο πελάτης το επιθυμεί.

Ανάπτυξη υπηρεσιών κινητικότητας και φόρτισης

VW 3

Εκτός από το λογισμικό E3 στο όχημα, πρέπει επίσης να κατασκευαστεί μια πλατφόρμα λογισμικού γύρω από υπηρεσίες κινητικότητας.

Η κινητικότητα ως υπηρεσία και, στον εμπορικό τομέα, δηλαδή το λεγόμενο Transport-as-a-Service θα πρέπει να είναι τόσο εύκολη στη χρήση, όσο μια ηλεκτρονική εφαρμογή και να προσφέρει χρήσιμες ψηφιακές υπηρεσίες.

Για να πουλήσει τα 40 εκατομμύρια BEV με το λογισμικό E3 2.0 που η εταιρεία στοχεύει έως το 2030, πρέπει να αντιμετωπίσει μια άλλη πρόκληση: τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Για τον σκοπό αυτό, η Volkswagen σκοπεύει να επεκτείνει περαιτέρω τη δημόσια υποδομή φόρτισης στην Ασία, την Ευρώπη και την Αμερική, σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα περισσότερο ακόμα και ​​από τους στόχους που ανακοινώθηκαν στο «Power Day».

Διαβάστε επίσης: Η Volkswagen επενδύει στην ψηφιοποίηση της μάρκας και την ανάπτυξη λογισμικού

Στην Ευρώπη, η Volkswagen συμφώνησε επίσης σε μια νέα κοινοπραξία με την Enel X για την κατασκευή ενός εθνικού δικτύου HPC στην Ιταλία με περισσότερα από 3.000 σημεία φόρτισης έως 350 κιλοβάτ το καθένα.

Συνολικά, ο Όμιλος Volkswagen σχεδιάζει να κατασκευάσει 18.000 σημεία φόρτισης HPC στην Ευρώπη, 17.000 στην Κίνα και 10.000 στις ΗΠΑ και τον Καναδά.

Με τα καινοτόμα μοντέλα αυτοκινήτων και τις σύγχρονες τεχνολογικές πλατφόρμες, η Volkswagen ευελπιστεί  να διαδραματίσει ηγετικό ρόλο στον νέο εποχή της κινητικότητας.