Η Tesla πιέζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ σχετικά με τα πρότυπα οικονομίας καυσίμου

Η Tesla πιέζει τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ για την τήρηση των απαιτήσεων Corporate Average Fuel Economy (CAFE) που είχαν τεθεί το 2016.

Ο σκοπός των CAFE είναι να μειώσουν την κατανάλωση ενέργειας, αυξάνοντας την οικονομία των καυσίμων των αυτοκινήτων, καθώς και των ελαφρών φορτηγών. H πρώτη φορά που εγκρίθηκε από το Κογκρέσο ήταν το 1975.

Σύμφωνα με τα πρότυπα CAFE, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να ανταποκρίνονται,  δημιουργώντας, κάθε χρόνο, έναν στόλο πιο αποδοτικό στα καύσιμα, μειώνοντας, παράλληλα, τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου.

Η Tesla άσκησε πίεση στον NTHSA, προκειμένου να γίνει επαναφορά των ποινών

tesla

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με με τα πρότυπα CAFE, θα έπρεπε να επιτύχουν υψηλότερα επίπεδα οικονομίας καυσίμου στα οχήματα που πωλούν στις ΗΠΑ, ενώ σε αντίθετη περίπτωση θα έπρεπε να αντιμετωπίσουν ποινές.

Μάλιστα, την εποχή που Πρόεδρος της Αμερικής ήταν ο Barack Obama, οι ποινές ήταν προγραμματισμένο να διπλασιαστούν για το 2021, αλλά η κυβέρνηση του Donald J. Trump τις πάγωσε, λίγες ημέρες πριν την αποχώρηση του από το αξίωμα.

Σήμερα ο NHTSA, ο οργανισμός που είναι υπεύθυνος για τα πρότυπα CAFE, σκέφτεται να αντιστρέψει την ενέργεια της κυβέρνησης του Donald Trump.

Διαβάστε επίσης: Ανάλυση: Ένα πλαίσιο δράσης για τον μετασχηματισμό των μεταφορών με επίκεντρο τον άνθρωπο

Το Reuters αναφέρει ότι η Tesla συναντήθηκε με τον NTHSA τον περασμένο μήνα και άσκησε πίεση, προκειμένου να γίνει επαναφορά των ποινών.

Το υπόμνημα της κυβέρνησης ανέφερε ότι η Tesla πρότεινε στον NHTSA να αποσύρει την ενέργεια του τέως Αμερικανού Προέδρου Donald Trump, λέγοντας ότι «προκαλεί συνεχή αβεβαιότητα στις επενδύσεις και τις συναλλαγές σε ολόκληρο τον κλάδο. Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι η Tesla πιστεύει πως «τυχόν καθυστερήσεις θα συνεχίσουν να έχουν επιβλαβείς επιπτώσεις στην πιστωτική αγορά έως ότου επιλυθεί το ζήτημα».

Οι GM, Ford, Volkswagen και Toyota βρίσκονται στην αντίπερα όχθη

Tesla

Όμως, η GM, η Ford, η Volkswagen και η Toyota, οι περισσότερες εκ των οποίων έχουν ήδη ανακοινώσει όλες τις δεσμεύσεις τους προς την κατεύθυνση ενός πλήρως ηλεκτρικού μέλλοντος, βρίσκονται στην αντίπερα όχθη.

Μια ομάδα που εκπροσωπεί μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των General Motors, Toyota Motor, Ford Motor και Volkswagen, ζήτησε από το δικαστήριο να απορρίψει το αίτημα της Tesla, καθώς ενδέχεται να τους κοστίσει δισεκατομμύρια δολάρια.

Είναι πλέον δεδομένο ότι η Tesla κυριαρχεί στην αμερικανική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων με πάνω από τα δύο τρίτα των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλούνται στη χώρα να προέρχονται από την συγκεκριμένη ηλεκτρική αυτοκινητοβιομηχανία.

Διαβάστε επίσης: Tesla Model 3: Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πέρασε τις 1 εκατομμύριο πωλήσεις

Ουσιαστικά, αυτό έχει ως αποτέλεσμα η Tesla να δέχεται περισσότερες πιστώσεις από οποιονδήποτε, αλλά οι πιστώσεις αυτές θα είναι πολύ “λιγότερο πολύτιμες” αν τελικά επικρατήσουν και δεν αντιστραφούν τα δεδομένα που ορίστηκαν όταν η κυβέρνηση του Trump μείωσε τις σχετικές ποινές.