Το Toyota GR Yaris μοιράζεται τις ίδιες δεξαμενές καυσίμου υδρογόνου με το Mirai. Ωστόσο, εξακολουθεί να λειτουργεί με έναν τρικύλινδρο κινητήρα που υπέστη προσαρμογές για να λειτουργεί με υδρογόνο.
Σύμφωνα με την Toyota, χάρη στην τεχνολογία καύσης υδρογόνου, αυτό το πρωτότυπο όχημα προσφέρει «σχεδόν μηδενικές εκπομπές ρύπων». Επιπλέον, διατηρεί επίσης τα ακουστικά και αισθητηριακά χαρακτηριστικά που είναι τυπικά για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ανάλυση: Τα πλεονεκτήματα των αυτοκινήτων υδρογόνου και το «απαγορευτικό κόστος»
Toyota GR Yaris με τεχνολογία καύσης υδρογόνου
Με άλλα λόγια, το συγκεκριμένο μοντέλο δεν είναι αποτελεί απλά μια νέα ιδέα και πρόταση, αλλά δείχνει την προσπάθεια να μετατραπεί να λειτουργήσει άρτια ένα όχημα ICE με υδρογόνο.
Η Toyota ιτονίζει ότι άρχισε να δοκιμάζει την τεχνολογία καύσης υδρογόνου το 2017. Ακόμα υπογραμμίζει το γεγονός ότι αυτή η τεχνολογία δεν είναι ακόμη έτοιμη για εμπορευματοποίηση.
Ωστόσο, η ιαπωνική μάρκα έχει δεσμευτεί να συνεχίσει την ανάπτυξη της για το Corolla Sport στη σειρά αγώνων Super Taikyu στην Ιαπωνία.
Το Corolla Sport χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα, G16E-GTS, που είναι διαθέσιμος στο GR Yaris. Ωστόσο, υπάρχουν τροποποιήσεις για την αποκλειστική λειτουργία με υδρογόνο αντί για βενζίνη.
Ο Ιάπωνας κατασκευαστής δεν έχει διευκρινίσει την απόδοση του αυτοκινήτου όταν λειτουργεί με υδρογόνο. Ωστόσο, η αξιολόγησή της στον μηχανοκίνητο αθλητισμό φέρνει μια αχτίδα φωτός σχετικά με τις επιδόσεις της.
Αν και δεν έχει γίνει ξεκάθαρο μέχρι στιγμής, αυτό το μοντέλο αναμένεται να διατίθεται με κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα βασίζεται στις προδιαγραφές παραγωγής του G16E-GTS και καίει υδρογόνο αντί να το περάσει από κυψέλη καυσίμου όπως συμβαίνει στο Mirai της Toyota.
Η Hyundai Mobis επενδύει 1,1 δισ. στις κυψέλες υδρογόνου με δύο vέα εργοστάσια στην Κορέα
Η Toyota δεν είναι η πρώτη μάρκα που πειραματίζεται με το υδρογόνο
Η Toyota δεν είναι η πρώτη μάρκα που πειραματίζεται με καύση υδρογόνου αντί για βενζίνη σε κινητήρα εσωτερικής καύσης. Εταιρείες όπως η Mazda, η BMW και η Mercedes-Benz έχουν δοκιμάσει την συγκεκριμένη τεχνολογία τα τελευταία χρόνια. Μερικοί από αυτούς δοκίμασαν υδρογόνο αντί για βενζίνη πριν από δεκαετίες.
Δυστυχώς, τα συμβατικά οχήματα δεν είναι σε θέση να λειτουργούν με υδρογόνο απευθείας. Για αυτά είναι απαραίτητη η ύπαρξη μιας ειδικής δεξαμενής. Όπως επίσης και εκτεταμένες τροποποιήσεις στο σύστημα καυσίμου τους, καθώς και αλλαγές που τους επιτρέπουν τη χρήση υδρογόνου ως καύσιμο.
Ανεξάρτητα από αυτό, είναι ενδιαφέρον ότι βλέπουμε τις δυνατότητες μιας διαφορετικής τεχνολογίας, σε μια προσπάθεια να βρεθούν μελλοντικές πηγές ενέργειας για την κίνηση των οχημάτων του αύριο.