Η κοινοπραξία FAW-Volkswagen ετοιμάζεται να ενισχύσει την παρουσία της στην αγορά των Νέων Ενεργειακών Οχημάτων (NEV) στην Κίνα, με την κυκλοφορία δύο νέων μοντέλων έως το 2027. Αυτά τα οχήματα, τα οποία αναπτύσσονται εξ ολοκλήρου στην Κίνα, θα πωλούνται αποκλειστικά στην εγχώρια αγορά και δεν υπάρχουν σχέδια για εξαγωγή τους. Θα είναι διαθέσιμα τόσο σε αμιγώς ηλεκτρικές (BEV) όσο και σε plug-in υβριδικές (PHEV) εκδόσεις κινητήρων.
Στις 4 Ιουνίου 2025, η FAW-Volkswagen υπέγραψε μνημόνιο συμφωνίας, με την κυβέρνηση της ζώνης οικονομικής ανάπτυξης της Tianjin, ενισχύοντας τη συνεργασία τους για την προώθηση της βιομηχανίας NEV στην περιοχή. Το εργοστάσιο συναρμολόγησης της FAW-Volkswagen στην Tianjin, με παραγωγική ικανότητα 300.000 μονάδων, θα είναι το κέντρο παραγωγής αυτών των νέων οχημάτων.
Volkswagen: Η πλατφόρμα CMP: Ένα βήμα μπροστά στην ανάπτυξη
Οι δύο νέες σειρές μοντέλων, θα βασίζονται στην αρθρωτή αρχιτεκτονική CMP, την οποία η Volkswagen China, ανέπτυξε ανεξάρτητα. Η πλατφόρμα CMP αναμένεται να επιταχύνει την ανάπτυξη προϊόντων κατά περισσότερο από 30%, χάρη στην ευελιξία της, να υποστηρίζει τόσο BEV όσο και PHEV μοντέλα.
Ένα βασικό χαρακτηριστικό της CMP, είναι η υιοθέτηση της αποκλειστικής για την Κίνα ηλεκτρονικής και ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής CEA. Αυτή η καινοτομία λέγεται ότι μειώνει τις μονάδες ελέγχου κατά 30% και ενσωματώνει προηγμένες λειτουργίες όπως πιλοτήριο, έξυπνο σύστημα οδήγησης και ενημερώσεις Over-The-Air (OTA).
Volkswagen: Το μέλλον των μοντέλων και το ID.Aura
Η FAW-Volkswagen, είχε ήδη ανακοινώσει τον Μάιο του 2024, σχέδια για επένδυση 2,3 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 319 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ), για την ανάπτυξη και κυκλοφορία τριών νέων μοντέλων. Τα δύο νέα NEV που θα παράγονται στην Tianjin, αποτελούν μέρος αυτής της στρατηγικής.
Το πρώτο όχημα που θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMP, είναι πιθανότατα η έκδοση μαζικής παραγωγής του πρωτότυπου αυτοκινήτου ID.Aura, το οποίο αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης τον Απρίλιο του 2025. Το ID.Aura, απευθύνεται σε νεαρούς καταναλωτές και χαρακτηρίζεται από μινιμαλιστικό σχεδιασμό, χωρίς ορατές λαβές στις πόρτες, κομψή γραμμή οροφής, ενιαία μονάδα πίσω φώτων και λεπτούς προβολείς LED. Η τιμή της έκδοσης μαζικής παραγωγής στην κινεζική αγορά, αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 20.820 – 27.760 δολάρια.
Αυτή η κίνηση υπογραμμίζει τη δέσμευση της FAW-Volkswagen, στην ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων για την κινεζική αγορά NEV.
Πηγή:carnewschina.com