Ika Rere: Tο πρώτο ηλεκτρικό επιβατηγό πλοίο στο Νότιο Ημισφαίριο

Εκτιμάται ότι το ηλεκτρικό πλοίο θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία μέχρι το τέλος του 1ου τριμήνου του 2022.

Ακούστε το άρθρο

Το θαλάσσιο σύστημα μετάδοσης κίνησης Danfoss Editron τροφοδοτεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό επιβατηγό οχηματαγωγό του Νοτίου Ημισφαιρίου. Η υπηρεσία East by West Ferries παρουσίασε επίσημα το πλοίο μηδενικών εκπομπών Ika Rere στο Wellington της Νέας Ζηλανδίας.

Το πλοίο τέθηκε σε λειτουργία μετά από τα αποτελέσματα μιας έρευνας της κυβέρνησης της Νέας Ζηλανδίας που έδειξαν ότι τα εγχώρια πλοία, εκπέμπουν σχεδόν 300.000 τόνους CO2 κάθε χρόνο. Στο Wellington, σχεδόν οι μισές εκπομπές της πόλης προήλθαν από τον τομέα των μεταφορών το 2020.

Το πλοίο Ika Rere θα μεταφέρει έως και 132 επιβάτες

Το εν λόγω πλοίο μήκους 19 μέτρων έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει έως και 132 επιβάτες σε ταξίδια στο λιμάνι του Ουέλινγκτον με ταχύτητα 20 κόμβων. Το ταξίδι δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο. Ως εκ τούτου, το πλοίο είναι κατάλληλο για διαδρομή 25 χιλιομέτρων με επιστροφή πριν φορτίσει στην αποβάθρα με ρυθμό ενός μεγαβάτ για 15 λεπτά, ενώ οι επιβάτες αποβιβάζονται και επιβιβάζονται.

Για φόρτιση κατά τη διάρκεια της νύχτας, θα χρησιμοποιεί φορτιστή 300 kWh. Οι εμπνευστές εκτιμούν ότι το Ika Rere θα εξοικονομήσει περίπου 640 τόνους CO2 ετησίως. Προφανώς σε σύγκριση με μια εναλλακτική λύση ντίζελ παρόμοιου μεγέθους.

Ωστόσο, πριν αρχίσει να λειτουργεί σε τακτική βάση, το πλοίο Ika Rere θα ολοκληρώσει τις θαλάσσιες δοκιμές επιθεώρησης. Πριν φυσικά, αναλάβει την εξέλιξή του η East by West Ferries.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το ηλεκτρικό πλοίο θα είναι σε πλήρη λειτουργία μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022.

Η Pure Watercraft λανσάρει το πρώτο της ηλεκτρικό σκάφος, σε συνεργασία με την GM, στην CES

Ο Jeremy Ward, διευθύνων σύμβουλος της East by West Ferries, δήλωσε 

«Ενώ το Ika Rere έχει κοστίσει περισσότερο από ένα αντίστοιχο σκάφος που λειτουργεί με ντίζελ, με την πάροδο του χρόνου  θα έχει οικονομικότερο λειτουργικό κόστος. Οι ηλεκτροκινητήρες του πορθμείου, που παρέχει το τμήμα Editron της Danfoss, απαιτούν λιγότερη συντήρηση από τις παραδοσιακές εκδόσεις ντίζελ. Το κόστος φόρτισης των μπαταριών του σκάφους είναι επίσης σημαντικά μικρότερο από το γέμισμα με ντίζελ».

abb_img