Ποιες είναι οι διαφορές των συμβατικών από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Τι αλλάζει και τι παραμένει σταθερό;
Πόσο διαφέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τα συμβατικά;
Σε επίπεδο δομής τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν παρουσιάζουν στην πραγματικότητα τεράστιες διαφορές από τα συμβατικά. Επίσης, αρκετά μοντέλα για τις ηλεκτρικές εκδόσεις χρησιμοποιούν τις ίδιες πλατφόρμες με τις συμβατικές.
Από την άλλη, βέβαια, υπάρχουν και μοντέλα με πλατφόρμες αποκλειστικά για την ηλεκτροκίνηση. Ακόμη, ενώ συνήθως τα ηλεκτρικά διαθέτουν φουτουριστική και πιο αεροδυναμική σχεδίαση που αυξάνει την αυτονομία ενός EV.
Έως το 2027 τα ηλεκτρικά θα είναι οικονομικότερα από τα συμβατικά αυτοκίνητα
Οι μεγάλοι χώροι που προσφέρουν τα ηλεκτρικά οχήματα είναι, επίσης, μια διαφορά που δημιουργεί η απουσία του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Οι μπαταρίες στο πάτωμα του αυτοκινήτου δίνουν περισσότερο χώρο στην καμπίνα των επιβατών, ενώ διατηρούν χαμηλά το κέντρο βάρος του αυτοκινήτου.
Η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ των δύο τύπων αυτοκινήτου
Η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ των δύο τύπων αυτοκινήτου είναι η μπαταρία και η ανάγκη φόρτισης. Μία πλήρης φόρτιση μπορεί να διαρκέσει από λίγα λεπτά της ώρας σε ταχυφορτιστή μέχρι και μερικές ώρες σε ένα απλό φορτιστή, σε αντίθεση με το συνηθισμένο ως τώρα «φουλάρισμα» του συμβατικού αυτοκινήτου στο βενζινάδικο.
Το κομμάτι της συνδεσιμότητας είναι σε υψηλά επίπεδα στα EVs, καθώς ο οδηγός μέσω αυτής ελέγχει τη διαδικασία φόρτισης, ανατρέχει σε χάρτες ανεύρεσης σταθμών φόρτισης και άλλων ζωτικών λειτουργιών του οχήματός του.
Άλλες βασικές διαφορές
Η αθόρυβη κύλιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου έχει προκύψει από την μεγαλύτερη ευελιξία ως προς τα υλικά και το βάρος του. Αλλά μια πιο ουσιαστική διαφορά είναι η ποιότητα της κύλισης.
Αυτή είναι άμεσα αντιληπτή, καθώς η αίσθηση του τιμονιού είναι διαφορετική, οι επιδόσεις είναι υψηλότερες και ο οδηγός “δεν έχει να σκεφτεί πολλά”, όπως για παράδειγμα να αλλάζει συνεχώς ταχύτητες.
Γενικότερα, η οδήγηση είναι εύκολη στα ηλεκτρικά, αφού ο οδηγός μπορεί να κινηθεί σβέλτα και απροβλημάτιστα. Το κομμάτι που δυσκολεύει αυτή τη διαδικασία είναι ότι ακόμη δεν έχει δημιουργηθεί η υποδομή και δεν υπάρχει ένα επαρκές δίκτυο σταθμών φόρτισης που χρειάζεται για να κινηθεί παντού ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Η πανδημία «εκτόξευσε» τις μετακινήσεις με e-bikes στις ΗΠΑ
Επίσης, η συντήρηση που χρειάζεται το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είναι ελάχιστη. Ο ηλεκτροκινητήρας δεν χρειάζεται συντήρηση, ανταλλακτικά και αναλώσιμα. Ως εκ τούτου, η συντήρηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι και πολύ φθηνότερη.
Όμως, το αυξημένο βάρος των EVs δημιουργεί μεγαλύτερη και γρηγορότερη φθορά στις αναρτήσεις και στα ελαστικά.
Τέλος, όπως όλα δείχνουν θα υπάρξει σύντομα μια ισορροπία μεταξύ συμβατικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων ως προς την τιμή και τα σημεία φόρτισης, αφού το δίκτυο στην Ελλάδα συνεχώς μεγαλώνει.